Forfatter Emne: Så blev knægten i tvivl.  (Læst 3319 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johnjohn

• Søndagskører
  • **
Så blev knægten i tvivl.
« Dato: Januar 19, 2008, 10:48:43 pm »
Jeg har hele tiden holdt på, at min første motorcykel skulle være en enten ny eller brugt SV650'er. Og det holdt så indtil ca. i dag, hvor en af mine venner siger, at jeg skal kigger på GSX600R.
Umiddelbart synes jeg, at den er fed nok, indtil jeg ser den ene forlygte - jeg synes virkelig den er grim. Men nu, jo mere jeg kigger på den og hele cyklen, synes jeg faktisk det begynder at blive meget pænt.

Så mit spørgsmål er SV eller GSXR? Jeg ved godt, dette er et SV forum, men er der nogle der har erfaring med en "GIXER"(? - eller hvad h. det er i kalder dem :D)? Og hvis jeg nu, uden at have haft bil/mc forsikring før - og vælger if's samarbejde med Suzuki, hvor stor er forskellen så ca. i pris der?

Umiddelbart tiltaler GSXR'eren mig også, fordi det ser ud som om, man får alt "ekstra" udstyr med, oven i hatten. Her tænker jeg på fuld kåbe, federe blinklys - for bare at nævne nogle.

Håber der er nogle flinke mennesker der har lidt mere styr på det end mig, der kan svare på mine spørgsmål.

- Jonas

Capone

• Sandt SVin
Re: Så blev knægten i tvivl.
« Svar #1 Dato: Januar 19, 2008, 11:43:34 pm »
Tja,
Motormæssigt er GSXR udpræget ræs med en omdrejningsvillig række 4-er. SV er lidt af det hele, men med en trækglad V2-er. Du skal nok prøve begge for at afgøre hvad du er til. Dermed ikke sagt at man ikke kan være til begge dele. GSXR koster bare en halv SV ekstra. For de ekstra penge får du en fuldblods racermaskine i mellemklassen. Sikker på din kammerat ikke mener en GSX600F??

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

johnjohn

• Søndagskører
  • **
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2008, 11:54:46 pm »
Ja, han mener en GSX 600 R ;) Tak for svaret.

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2008, 09:41:18 am »
Tjaa, hvis du har pengene skal du da vælge GSX-R. Totalt fed og du hehøver ikke tænke på at skulle opgradere noget som helst  :D :D
Forsikringen er selvfølgelig dobbelt op i forhold til SV'eren, tjek: http://www.suzukimcpartner.dk/media(703,1030)/
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2008, 09:54:38 am »
..Sikker på din kammerat ikke mener en GSX600F??

Johnjohn:
Hvis din kammerat mener det er en gsxf 600 du skal købe, så skal du altså til at finde dig en ny ven  :lmao: ...

tilbage til emnet.. når du er førstegangs køber, så er en SV 650 nok det mest fornuftige mht forsikringspriser. husk lige at der jo også skal være råd til at holde cyklen kørende, og ikke kun tænke indkøbspris

johnjohn

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2008, 01:04:02 pm »
Luske: Det var også en 600-R han talte om ;)

Men ja, forsikringen er dobbelt så dyr desværre. - Har dog en sidste udvej. Kan få 3 års forsikring hos Tryg, fordi min far har "min" bil der - hvilket assurandøren godt ved, og jeg derfor kan få de 3 år, jeg har kørt i den.

Capone

• Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Januar 20, 2008, 03:49:45 pm »

Men ja, forsikringen er dobbelt så dyr desværre. - Har dog en sidste udvej. Kan få 3 års forsikring hos Tryg, fordi min far har "min" bil der - hvilket assurandøren godt ved, og jeg derfor kan få de 3 år, jeg har kørt i den.

Det er ret usædvanligt at få overført anciennitet fra bil til mc. Flink assurandør!  :thumbsup:

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

Gertsen

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Januar 20, 2008, 04:14:00 pm »

Det er ret usædvanligt at få overført anciennitet fra bil til mc. Flink assurandør!  :thumbsup:

Det har jeg nu da også.... Ikke engang noget jeg spurgte om...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #8 Dato: Januar 20, 2008, 04:49:03 pm »
også her..... hos lærestanden....
nu med yamaha fz1 2008

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #9 Dato: Januar 20, 2008, 05:47:09 pm »
også her og det er hos Tryg

Prøve begge cykler jeg skulle dog mene Sv´eren er rigeligt at starte ud på, den kan nemt tage magten fra dig og skyde dig afsted når du er helt grøn. Fik min sidste år og der er ikke dømt opgradering endnu. Det jeg synes er fedt ved SV er at den kan køres med forholdsvis lave omdr. og det er noget der tiltaler mig ikke at skulle pryle cyklen op over 10K RPM før der sker noget.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

PeptoBizmo

• Søndagskører
  • **
« Svar #10 Dato: Januar 20, 2008, 08:40:35 pm »
Citat fra: Capone

Jeg er hos Privatsikring og jeg fik at vide at det ikke var noget problem den vej, men at det var sværere fra mc til bil.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Januar 20, 2008, 09:33:56 pm »
det kan nok ik sammenlignes helt - men til at starte med kiggede jeg på banditten (ik dig christian) fordi den var flot naked (stadig ik dig christian) - hvor jeg (den gang) synes sv'eren så meget smal ud med en radiator der var bredere end stellet og motoren...

min mening skiftede hurtigt efter første gang jeg prøvede en sv650 - V2 er sjovere - men ik hurtigere
glæden blev så endnu større ved at jeg prøvede et kilo svin ;)

synes 130+ er mere end rigeligt

sorry Christian Bandit - kunne ik la vær ;)
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #12 Dato: Januar 21, 2008, 12:28:57 am »

det var normal kotume dengang jeg shoppede rund efter min første MC forsikring..

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #13 Dato: Januar 21, 2008, 12:46:14 pm »
Læg mærke til at IF kræver at man har 5 skadefrie år på bagen før de overhovedet vil forsikre en GSX-R! Hvis ikke det var tilfældet trillede jeg også rundt på en  :angel:

:: EDIT ::

Prismæssigt kan du heller ikke få en lige så ny GSX-R ift. SV650 - jeg ved ikke hvad det betyder ift. værkstedsregninger. Jeg har blot en ide om at GSX-R'en er dyrere at have på værksted end en SV'er. Den kører garanteret heller ikke lige så langt på literen.

Lad os bare sige at vi snakker mellem 80 og 90.000 kr til at købe maskinen. Der kan man få en SV'er som er 1-2 år gammel med en masse udstyr på. Sammenlignet kan man få en GSX-R som er 8-10 år gammel jf. priserne i Den Blå Avis. Køb du dig hellere en SV'er og skift den ud igen når du har nogle år på bagen.

Overvej alternativt en SV1000S hvis du ikke mener at en 650'er er nok. Den svarer meget godt til en GSX-R 600 i acceleration, tophastighed og antal HK men kan købes og forsikres meget billigere.

Jeg ville dog stadig anbefale en SV650'er - man slipper ikke lige så godt fra begynderfejlene på en GSX-R 600 eller en SV1000'er! .. og tro mig - du skal nok komme til at lave begynderfejl!!!  :wink:
« Senest Redigeret: Januar 21, 2008, 12:53:43 pm af skurkenfradallas »
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4