Forfatter Emne: tysk ebay oversættelse..  (Læst 2913 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
tysk ebay oversættelse..
« Dato: Februar 21, 2008, 01:10:49 pm »
nogen der kan hjælpe mig med at forstå hvad manden skriver om det her instrument bord ??

"Hallo, verkaufe hier einen tacho ohne gehäuse für eine Suzuki GSXR XXXXXX

Leider hängt der Drehzahlmesser öfters aber manchmal auch Tagelang nicht. Vor allem wenn man nach einer Fahrt bei warmer Maschine den Motor startet kann es Probleme geben. Er bewegt sich etwas hakelig aber ich kam jahrelang damit klar. Alle anderen Funktionen wie km/h usw. funktionieren einwandfrei. Der Tacho zeigt ca.13000km an.

da ich Privatverkäufer bin ist auf den Artikel keine Garantie bzw. Gewährleistung  und kein Umtausch möglich.

viel spass beim bieten, gruss jürgen"

? nogen der kan lure hvad han helt præcist mener/skriver ?

runes-mc.dk

• Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: tysk ebay oversættelse..
« Svar #1 Dato: Februar 21, 2008, 01:13:43 pm »
Uden at være tysk ekspert, er jeg sikker på han mener at omdrejningstællernålen "hænger" i perioder.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
« Svar #2 Dato: Februar 21, 2008, 01:19:41 pm »
Uden at være tysk ekspert, er jeg sikker på han mener at omdrejningstællernålen "hænger" i perioder.
Jep - og når den bevæger sig kan det være i "hakker" istedet for flydende
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #3 Dato: Februar 21, 2008, 01:21:45 pm »
hmm..  ok..

nå, hvis jeg kan få den for en slik kan det måske fikses/parres med det andet instrument bræt jeg har..

tak for oversættelsen  :D

Nikolaj

• Sandt SVin
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
« Svar #4 Dato: Februar 21, 2008, 01:24:40 pm »
Jeg læser det første som om han mener at det kan "hænge" i længere tid også.

Jeg ved ikke helt hvordan omdrejningerne vises men det er vel en elektrisk fejl ? Det kan jo være i føleren (som ikke sidder i instrumentbrættet) ?

Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #5 Dato: Februar 21, 2008, 01:30:33 pm »

Jeg ved ikke helt hvordan omdrejningerne vises men det er vel en elektrisk fejl ? Det kan jo være i føleren (som ikke sidder i instrumentbrættet) ?

også en af mine tanker.. men det lader jo til at han kun ahr skiftet indmaden.. så mon ikke han har købt ny indmad og det nok virker ?

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Februar 21, 2008, 02:51:41 pm »
Du kan godt risikere at smide pengene ud af vinduet eftersom han flere gange på forskellige måder pointerer at det kun er en periodisk fejl. Det kan jo godt være at du ikke kan leve med hvor tit omdrejningsnålen sætter sig fast - alt andet fungerer imidlertid, så det kan jo også godt tænkes at du kan få noget ud af at hugge dele fra det ene osv. Jeg ville nok være en kylling  og ikke turde.
Drengerøve har ingen alder!!

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #7 Dato: Februar 21, 2008, 09:12:18 pm »
Hvis teknikken i den omdrejningstæller er som på min gamle XJ600, så er det vist noget med en magnet der roterer, og via en anden magnet spænder en fjeder som er fæstnet til viseren. Når først den begynder at hakke, så kan man godt kigge sig om efter en helt ny indmad. Jeg havde en dygtig urmager til at se på min, og han ville ikke lave den - det ville være uforholdsmæssigt dyrt/besværligt. Hvis man overhovedet kunne få de rigtige reservedeele (tvivlsomt)
Jeg købte et let brugt komplet instrumentsæt for en slik inden jeg solgte min, så jeg syntes IKKE du skal købe den. Hvad skal du med en indmad, som måske ikke kan fikses, når der ikke engang er noget instrumenthus til?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
    • www.peets.dk
« Svar #8 Dato: Februar 22, 2008, 10:31:14 am »

.. Hvad skal du med en indmad, som måske ikke kan fikses, når der ikke engang er noget instrumenthus til?

fordi jeg har et komplet instrument hus (amerikansk), der fungerer, men jeg ka ikke få det til at vise "grader celcius" og ikke kan få uret til at vise 24 timer (sidst nævnte er et luksus problem)

så hvis jeg kan få det semi-defekte for 5 EUR, så syntes jeg det kunne være sjovt at se om jeg kunne stjæle dele fra det mit fungerende og se om jeg kan få det andet til at virke.  Sådan bare for interessens skyld. Skal jo alligevel have et nyt instrument, hvis der dukker et op til en god pris..  indtil da kunne jeg da få et par timer til at gå med det andet  :D
« Senest Redigeret: Februar 22, 2008, 12:39:27 pm af Luske »

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #9 Dato: Februar 22, 2008, 11:30:41 am »
Lyder som en fantastisk plan, som enhver hustru vil værdsætte.  :hand:

Desuden er lediggang roden til alt ondt :?
Drengerøve har ingen alder!!