Forfatter Emne: service  (Læst 1304 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
service
« Dato: April 12, 2008, 03:39:40 am »
Angående service,hvor mange af jer laver selv service og hvad der ellers er af problemer på jeres svin. Og hvormeget betydning for det for et vidre salg,hvis man selv har lavet eller får en anden til det, som måske er en kami som er uddannet mc-mekker,men som har skiftet branche. Kan det blive svært at komme af med den,hvis man skal udskiftet svinet og stemplerne mangler i servicebogen ?
Mvh norton  :mrgreen:

Damage

  • Gæst
Re: service
« Svar #1 Dato: April 12, 2008, 10:19:41 am »
Angående service,hvor mange af jer laver selv service og hvad der ellers er af problemer på jeres svin. Og hvormeget betydning for det for et vidre salg,hvis man selv har lavet eller får en anden til det, som måske er en kami som er uddannet mc-mekker,men som har skiftet branche. Kan det blive svært at komme af med den,hvis man skal udskiftet svinet og stemplerne mangler i servicebogen ?
Mvh norton  :mrgreen:

Jeg får lavet service på et værksted i den periode hvor der er fabriksgaranti, herefter laver jeg det selv. Min erfaring er at sælger du mc´en til en
der ved noget om teknik/service så kan han godt vurdere om den er ok, mens en der ikke er så "teknik stærk" gerne vil se nogle stempler i bogen for
at føle sig sikker på købet. En forhandler er pisse ligeglad, han laver service selv og stempler i bogen.

Jeg gør det at jeg gemmer alle kvitteringer for olie, filter, tændrør, kædekit osv. så kan køber se at der er lavet service men bare ikke på et værksted.


norton

  • Gæst
Re: service
« Svar #2 Dato: April 12, 2008, 11:38:33 am »
Nu er jeg selv uddannet lastvognsmekaniker og mener at det er lidt irriterende at skulle betale omkring et par tusinde kroner for et service som stort set kun handler om efterspændning og check samt olieskift plus filter.De penge kunne jeg da godt bruge til noget andet og samtidig har jeg mulighed for at få en god kvalitets olie til ca det halve af hvad en forhandler skal have. For alle de andre ting som udskiftning af bremseklodser og kædekit og de andre ting som følger med under det man kalder slitage, dem udskifter stort set de fleste selv.Det vil jeg overveje kraftigt selv at gøre frem over og som du skriver ,hvis man gemmer alt hvad der har med kviteringer at gøre så kan det vel ikke gå helt galt.

Hillerup

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: service
« Svar #3 Dato: April 13, 2008, 07:06:51 pm »
Er selv automekker, men får også lavet service hos forhandler, i garantiperioden..... Derefter klarer jeg det selv.
Men så længe du bruger en godkendt olie, burde garantien dække.