Forfatter Emne: Nürburgring  (Læst 2610 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Nürburgring
« Dato: December 29, 2008, 04:02:30 pm »
Jeg planlægger sammen med en kammerat, at tage SV'en til Nürburgring et par dage i sensommeren. Er der nogle der har erfaringer med dette. Kalender for åbne dage på Ringen, overnatning på vej derned, og i området tæt ved banen, og lignende spørgsmål, der er relevante ved sådan en tur. Søren

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Nürburgring
« Svar #1 Dato: December 29, 2008, 04:33:10 pm »
Jeg var dernede i sommers, dog i bilen med svinet bagi, turen kan snildt køres på en dag, mener ikke jeg brugte mere end 7 timer, kalender findes her http://www.nuerburgring.de/Nordschleife.361.0.html, ellers er det bare at køre derned, købe x antal ture og så ud og give den gas, vi boede på Blaue Ecke, fint hotel mit alles, og de taler også engelsk(book i forvejen da det er ret populært) http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=18097 ellers er der masser af overnatningsmuligheder i og omkring byen.
   

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Nürburgring
« Svar #2 Dato: December 29, 2008, 04:40:17 pm »
Tak for svaret. Tror nok det er den side jeg selv har kigget på, men kunne ikke finde kalender for andet end løbsarrangementer. Lurer lige en gang til. Hvad er din erfaring med støjmålinger. Skal man komme med orig.potter, eller er det ok, bare der er db-killer i? Er banen ligeså lumsk og farlig som man læser alle steder, eller kan man sagtens give gas (med hjernen koblet ind!), og stadig komme hjem ved egen hånd? Søren

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Nürburgring
« Svar #3 Dato: December 29, 2008, 05:28:01 pm »
Jeg var dernede i 2007 i bil - og på de 3 dage vi var der, var banen lukket 19 gange hvor de 16 var på grund af MC crash - 2 af dem med døden som udgang.

Det største problem er ikke dig selv og din kørsel - men biler som smider olie / vand / stumper når de går lidt hårdt til stålet.

Jeg ville satse på at finde et trackday arrangement at køre med på så der KUN er MC'er på banen...

Vi overnattede på motorsportshotellet - sørg for at booke tid så hurtigt som muligt.
Der er en tank LIGE ved banen, så det er ikke et problem.

Turen derned tog vi i et hug - 6 timer og 11 minutter fra Roskilde - men på MC skal man nok sørge for at overnatte et sted undervejs..
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!