Forfatter Emne: Ny på forummet.  (Læst 2555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dunk

• Søndagskører
  • **
Ny på forummet.
« Dato: Juli 10, 2005, 12:44:12 pm »
Hej jeg ville lige hører om man kan stille en Sv 1000 s'er til at kører med åbne potter uden man skal have en powercomander på?. :?:
Ellers et kanon forum syntes jeg :D
Rgds
Dunk

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
Ny på forummet.
« Svar #1 Dato: Juli 11, 2005, 09:17:18 am »
Velkommen til Dunk.

Angående PowerCommander så er det ikke altid nødvendigt at have. Det kan være en god idé at kigge på udstødningsproducentens hjemmeside, de skriver ofte om man skal gøre noget i forbindelse med skift til deres udstødning. Skifter man både udstødning og luftfilter er man oftest nødt til at enten montere en PC eller få omprogrammeret CPU'en med en Yoshi- eller Teka- box.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Ny på forummet.
« Svar #2 Dato: Juli 11, 2005, 12:09:41 pm »
Citat fra: Haugen
Velkommen til Dunk.

Angående PowerCommander så er det ikke altid nødvendigt at have. Det kan være en god idé at kigge på udstødningsproducentens hjemmeside, de skriver ofte om man skal gøre noget i forbindelse med skift til deres udstødning. Skifter man både udstødning og luftfilter er man oftest nødt til at enten montere en PC eller få omprogrammeret CPU'en med en Yoshi- eller Teka- box.

Jeg kører med åbne bolt-ons, KN-filter, hævet tank og perforeret luftfilterkasselåg.

Jeg har prøvet dels at få justeret med en Yoshimura box, dels efter montage af PCIII.

På min maskine var forskellen enorm!

PCIII'eren giver dig mulighed for at justere blandingsforholdet med 250 rpm intervaller, og dermed opnå det optimale for netop din maskine.  Yoshi-boksen har tre intervaller i alt, og er derfor en noget mere grovkornet indstilling.

Det var heller ikke svært at se forskellen på papiret - den stod (stadig) a' røven til efter yoshimura justeringen.
Efter PCIII & justering kører den nu meget jævnt og smidigt!  En dejlig fornemmelse.

Prisen:
Yoshimura justering på lydmurens rulle felt: 750,- dkr. - 3-4 gennemkørsler på ca. 20 min.

Justering af PCIII hos Mr. Dyno: 1500,-  69 gennemkørsler på hans topmoderne testbænk på godt 3 timer.

Køb af PCIII på eBAy.co.uk: ca. 1850,- dkr

Er helt klart pengene værd!!!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson