Forfatter Emne: Hvilken GPS skal jeg vælge?  (Læst 4737 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tolken

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • Ses der ude
Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Dato: Juni 21, 2009, 07:55:54 am »
Hej FOlk, jeg er ny her inde, så kan ikke rigtigt finde rundt, håber jeg har lagt dette indlæg det rigtige sted, og at jeg ikke har overset emnet et andet sted, ellers må i jo give mig et slag over snuden.

Jeg vil gerne finde mig en god GPS. Har kigget lidt på zūmo 550 Europe fra Garmin.
Hvad er folks erfaringer med den? Og er der nogen alternativer, der er værd at overveje?

Jeg er helt blank :huh:, så håber i kan hjælpe.
Rasmus aka Tolken.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Svar #2 Dato: Juni 21, 2009, 08:48:45 am »
er det til mc eller til bil
   

Tolken

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • Ses der ude
Re: Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Svar #3 Dato: Juni 21, 2009, 08:51:44 am »
MC - glemte jeg at uddybe
Rasmus aka Tolken.

Tolken

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 72
  • Ses der ude
Re: Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Svar #4 Dato: Juni 21, 2009, 09:04:29 am »
Rasmus aka Tolken.

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Svar #5 Dato: Juni 21, 2009, 09:56:18 am »
Om den er til MC er nok ikke noget de har specificeret... Den er lavet til bil, men Jannik og jeg har lige været i jylland og har kørt efter netop en TomTom 630T, vi havde nu ikke forbandet meget tid til at lave lækre holdere til navi'en.

Jannik forsøgte at have den tanktasken fra Hillerød til Ringsted hvor jeg bor, men konkluderede at man ikke kunne se et hak... Så tog vi noget pap, og det evige superfix gaffa og lavede en paptrekant som blev klistret op under kåbeglasset... Dette fungerede super, vi lagde den i en lille taske med gennemsigtig plastforside så den også var beskyttet mod elementerne....

Eneste STORE problem var at den løb tør for strøm midt på fyn.... SUK.... Men der er klart muligheder i at bruge netop denne model til MC, men der skal lidt håndværksmæssig snilde til at lave den helt fede løsning med hensyn til fastgørelse og fast strømforsyning....
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

AVO

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
Re: Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Svar #6 Dato: Juni 21, 2009, 10:03:46 pm »
Jeg kører med 550eren og den fungerer fint.Har bluetooth i hjelmen og telefon kører over gps og jeg syns det er i orden.Kører dog kun med den når jeg skal langt væk og der har jeg den i inderlommen eller rygsæk da den ikke er så fiks at se på med den mc jeg kører på.Den holder strømmen i ca. 5 timer på en opladning så der er selvfølgelig begrænset rækkevidde uden ladning men det er jo prisen når man ikke syns pisset er pænt men ikke kan vejen frem.

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Svar #7 Dato: Juni 21, 2009, 10:22:35 pm »
Jeg har så lige fundet et lille addon software til TomTom GO modellerne, linker lige til det....

http://www.janboersma.nl/gett/index.php

Det lille stykke kode kan så linke GoogleMaps sammen med TomTom GO og så kan man ligepludselig lave super fede ruter på PC'en og gemme dem i en fil som kan downloades til min TomTom 630T, hvor jeg så kan åbne den og få GPS'en til at guide mig igennem den netop planlagte tur..... Feeeeeeeeeee feature........ Og så er det gratis eller man kan donate hvis man synes at det er værd at bruge.....

Ligeledes har jeg prøvet at logge en lille tur med RaceChrono og har åbnet den logget tur i Google Earth og nu kan jeg så gennem ruten i min TomTom og hvis jeg engang ville køre den igen så ville GPS'en kunne vise mig vej igennem den eksakt sammen rute... Cooooool  :afro:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Damage

  • Gæst
Re: Hvilken GPS skal jeg vælge?
« Svar #8 Dato: Juni 22, 2009, 08:50:16 am »
Jeg har en TomTom Rider 2nd inc. car kit så jeg også kan bruge den i bilen. Jeg er meget tilfreds med den. Headset og mobil fungere fint med GPS´en. Alt i alt synes jeg det er en fin GPS til MC.