Forfatter Emne: IT hjælp  (Læst 1866 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

• Sandt SVin
IT hjælp
« Dato: Maj 27, 2009, 05:29:45 pm »
Da der er nogle it-hajer herinde stiller jeg lige følgende spørgsmål - får på en bærbar følgende fejlmelding ved opstart : Resource conflict - PCI network controller on motherboard  Bus:06, device:08, function:00 , - ved opstart kan jeg vælge mellem F1 og F2 (for bios setup) og en sjælden gang finder pcen WLAN men altid LAN som dog ikke virker da den melder der ikke er noget netkabel i. Hvordan løser jeg dette ??

Har simpelthen prøvet alt jeg kunne finde på - og har mistanke om fejl på enten HD eller motherboard (medmindre der er ged i noget driver noget, som jeg ikke har kunnet finde ud af)
« Senest Redigeret: Maj 27, 2009, 05:34:30 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Dakota

• Søndagskører
  • **
Re: IT hjælp
« Svar #1 Dato: Maj 27, 2009, 05:46:03 pm »
Hvis det er en Windows du har (og hvis du kan komme så langt at du kommer dertil), så åbn din Device Manager og check for gule udråbstegn - det betyder der er en konflikt.

pingo

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Maj 27, 2009, 05:47:28 pm »
Det lugter lidt af IRQ-problemer, uden at jeg er helt sikker på det.. Gå ind i windows, åben Device Manager(jeg kan ikke huske hvad den hedder på dansk), den ligger under "System" i kontrolpanel, under det faneblad der hedder "hardware. Tjek for nogle fejl på listen, der plejer at være et udråbstegn i en gul trekant, eller evt. et rødt kryds.. Det hele står faktisk her: http://www.helpwithpcs.com/upgrading/change-irq-settings.htm
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #3 Dato: Maj 27, 2009, 08:06:44 pm »
Ja, du må lige fortælle lidt mere om maskinen...

Hvor gammel er den eksempelvis? Har du skiftet nogle af delene i den (eks. ram eller internt trådløst netværkskort), er der nogen kort i PCMCIA portene (dem i siden hvor man kan sætte netværkskort i på størrelse med kreditkort men tykkere, er der andre ting forbundet til computeren via USB, er problemet blevet værre med tiden eller er det et eller andet bestemt som skete før det opstod?
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Batman

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Maj 27, 2009, 09:14:40 pm »
Det lyder til at der er et problem med dit netværkskort og ganske givet er defekt, prøv at starte op i fejlsikret tilstand det burde være muligt og så skriv MSINFO32 i >start - kør< Der skulle gerne åbne en boks der hedder system oplysninger, under mappen hardwareressourcer kan du se igennem om alt er OK, kig under IRQ sektionen der skulle gerne stå OK ud for alt.....

Som de andre siger så check din enhedshåndtering om der er nogle "gule trekanter", hvis ja så opdater driver..... Evt. prøv at deaktivere dit/dine netværkskort og boot op igen, for at se om den starter uden fejlen.... Hvis ja så prøv at aktivere et kort af gangen og se så hvornår fejlen genopstår under reboot.... Deaktiver så dette igen og udskift det eller isæt et eksternt nyt netværkskort, hvis du ikke kan løse det med en driveupdate.....

God fornøjelse......

Alternativt så køb dig en ny PC og SMIL SÅ.....  8) 8)
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Maj 27, 2009, 09:29:32 pm »
Alternativt så køb dig en ny PC og SMIL SÅ.....  8) 8)

s/PC/MAC/ :P
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)