Forfatter Emne: første mc - sv 650. ny el. brugt. hvor meget, og hvilket udstyr?  (Læst 4406 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sjoegaard

• Wannabe
Nu er tiden snart inde til at jeg skal have mc.
og jeg er derfor begyndt at kigge så småt på hvad jeg skal have.
jeg kunne rigtig godt tænke mig at starte på en sv 650.
Men men men, jeg ved ikke om den skal være ny eller brugt, og hvor meget udstyr der er nødvendigt?
jeg vil nemlig super gerne have en mc som folk kigger efter, og så skal den køre super godt også!

Har overvejet at købe en helt ny, men tror det bliver for dyrt, og så er der også for stor afskrivning på den..
Så tror jeg køber en brugt, og smider noget nice udstyr på den.

og er sv 650 en god begyndercykel?

Hvilket udstyr synes i er nødvendigt at smide på sådan en, for at den er lidt federe end bare std?

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: første mc - sv 650. ny el. brugt. hvor meget, og hvilket udstyr?
« Svar #1 Dato: Juli 15, 2009, 06:51:30 pm »
Velkommen til  :blink:

SV650 og SV650s er en super cykel til prisen, og er en kanon begyndercykel, men som stadigt når du bliver god kan følge trop med få enkle forbedringer.

Vigtigt er det at skifte fjedre for og bag, samt kaste nogle sintermetal bremseklodser efter den. (det er ikke særligt omkostningsfyldt)

Udseende er jo en religion, og vi syntes jo gerne at vores egen cykel er den fedeste, så her er mit bud:
http://motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1615

« Senest Redigeret: Juli 18, 2009, 11:38:23 pm af Jannik »
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #2 Dato: Juli 15, 2009, 07:16:01 pm »
SV650  er en god cykel, både for begyndere og mere øvede !

Det er bare SKVAT som Jannik og andre af samme af art der er nød til at købe noget med større motorer for at følge med  :loser:
 :mrgreen:

Men der ud over så er jeg enig i hans forslag til opgradering.
Blot ville jeg også tilføje en åben udstødning, da det giver en kolosal forøgelse af fornøjelsen ved at skyde den af  :twisted: :mrgreen: :twisted:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Ulvehaar

• Roadracer
« Svar #3 Dato: Juli 15, 2009, 07:29:23 pm »
SV650 er helt sikkert en god begyndercykel, og den er faktisk heller ikke værst for rutinerede motorcyklister. Jeg startede selv på en lettere brugt SV650S K5, og det eneste jeg har fortrudt i den sammenhæng, er at jeg solgte den igen. Det var dog ikke fordi den ikke levede op til mine forventninger, men udelukkende fordi jeg blev træt af kørestillingen, og derfor skiftede til en "naked bike".

Som sagt købte jeg min med et par år og ca. 12000 km. på bagen, og det kan klart anbefales, især siden det er din første mc. Som førstegangskøber har man en masse tanker og ideer om hvilken motorcykel man vil have, men sandheden er at man først finder ud af det når man har kørt noget tid. Og så er der dem som aldrig finder ud af det og skifter hvert år  :innocent:
Når du køber en brugt får du som regel en del ekstraudstyr med fra starten, og som du selv skriver så er værditabet ikke så stort.

Ekstraudstyr er en smagssag, og afhængig af om du køber S modellen, er der forskellige muligheder.
Det mest oplagte er nok at skifte udstødning, det gør en del for både udseende og lyd. På S modellen synes jeg at fuldkåbe ser flot ud, men du kan også nøjes med at sætte en plov på. Ploven kan også bruges på N modellen, det ser også godt ud.
Ellers er det kun fantasien der sætter grænser, og du finder hurtigt ud af at pengene slipper op hurtigere end ideerne  :D
Der er masser af inspiration at hente ved at kigge på andres motorcykler, så det er bare at håndplukke de ting man selv synes bedst om, og skabe sin egen unikke cykel.

Hvis du har overvejet at købe en ny, kan du jo også kigge på den nye SFV650 Gladius. Det er samme motor som SV650'eren, men pakket ind i et helt nyt design.

Her er min egen, det er godt nok en SV1000, men det ligner:

« Senest Redigeret: Juli 15, 2009, 07:34:05 pm af Ulvehaar »
Jacob - Amager - Between bikes - Tidligere: Suzuki SV650S K5, Kawasaki Z1000 '03, Suzuki SV1000 K6

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juli 15, 2009, 08:49:25 pm »
SV'erens motor er meget solid og holder til mange kilometre - så at en brugt har kørt 5000-8000km er der stadig meget tilbage af cyklen

evt prøv en naked og en sport hos en forhandler
find den du synes mest om

det vigste er vel at der er penge til det udstyr du selv skal ha på - så kan resten på cyklen komme hen af vejen  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Høivang(Varde)

• Plastikrocker
  • Michael Høivang
« Svar #5 Dato: Juli 15, 2009, 08:51:11 pm »
Hvis du ikke har et indre billede af hvordan den bare SKAL se ud, syntes jeg du skal købe en brugt med lidt på bagen og en masse lækkert udstyr. Det er klart billigst, og det er sådan JEG syntes man får mest for pengene.
En ny cykel skal også noget så kedeligt som ``køres ind`` samt have mange service de første 10.000km(det koster).

Købte selv en 100% standart SV1000 - men den står også helt som jeg vil have den nu(næsten) :D
SV1000N K6

Damage

• Gæst
« Svar #6 Dato: Juli 16, 2009, 08:00:43 am »
Hvis du skal have opmærksomhed på en SV´er, så SKAL du skifte udstødningen, den org. er sløj at se og høre på.

Ellers er jeg også enig med Jannik... skift fjedre, evt. Hyperpro kit.

Blinklys

• Gæst
« Svar #7 Dato: Juli 16, 2009, 09:17:26 am »
Jeg vil også sige udstødning som det første, det løfter virkelig køreglæden til et nyt niveau, når der kommer lidt bulder på :mrgreen: Et andet must IMO er at få sneskovlen bagpå udskiftet med en mindre nummerpladeholder eller noget undertray - den skæmmer virkelig bagenden! Fordelen ved at købe brugt, er at der er en god chance for at den tidligere ejer allerede har udført de to ting :D

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #8 Dato: Juli 16, 2009, 11:31:21 am »
De andre har svaret på det meste... Jeg vil blot supplere på det med afskrivningen...

Hvis det er en "begyndercykel" man er ude efter ville jeg ALDRIG købe nyt!!!! Afskrivningen er/føles stor hvis man ikke har en økonomi som har plads til at klatte lidt i hjørnerne. Det er sur erfaring jeg har fået igennem venner som har været lidt for ivrige... Host host... AmagerDK...

Det ligger også lidt i dit eget ordvalg "begyndercykel"... Med det mener jeg at du sandsynligvis vil finde ud af at det er skide sjovt og på et tidspunkt have lyst til at opgradere eller alternativt sælge den hvis det ikke er noget for dig.

Som nogen siger er SV650'eren altså både for begyndere og øvede. I forhold til SV1000'eren (sådan en har jeg også haft) er den ikke nær så top-tung og generelt en bedre sving-maskine.

Så jeg ville i dit sted kigge efter en brugt SV650S fra '03 eller senere (den face-liftede udgave) med kåbe og bulderpotter. Pigerne forstår ikke det "smukke" ved at man kan se motoren - så hvis det er dem der skal kigge skal den være dækket til... Hvis det er mændene skal man kunne se mekanikken  :lol: Det lød vist lidt forkert - men jeg håber at du forstår min pointe...

En anden bemærkning er at S'eren på grund af alt det plastic der kan gå i stykker på den ved et styrt er et par tusind kr. dyrere at forsikre i forhold til den "nøgne" model.

En tredie bemærkning er at stort set alle jeg kender har tendens til at køre hurtigere på deres kåbecykler end på nøgne. Mest af alt fordi at man ikke mærker farten så meget på en kåbecykel... Så hvis du er under 21 og har kørekortet kært kan det være en yderligere pointe.

God købelyst! ... og skriv endeligt herinde hvis du ser en konkret cykel og vil have en vurdering af købet inden du beslutter dig.

Mvh. jakob
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Pyrotek

• Roadracer
  • Nu med underseat Exhaust
« Svar #9 Dato: Juli 18, 2009, 09:15:23 pm »
The Look er jo smag og behag  :) men her er hvad jeg har fået ud af min gule SV 650S fra 05 og der er ingen tvivl om der skal ske mere. Så hvis det kan give lidt inspiration så se og spørg gerne  :thumbsup:
Gul SV 650S K5