SV650 er helt sikkert en god begyndercykel, og den er faktisk heller ikke værst for rutinerede motorcyklister. Jeg startede selv på en lettere brugt SV650S K5, og det eneste jeg har fortrudt i den sammenhæng, er at jeg solgte den igen. Det var dog ikke fordi den ikke levede op til mine forventninger, men udelukkende fordi jeg blev træt af kørestillingen, og derfor skiftede til en "naked bike".
Som sagt købte jeg min med et par år og ca. 12000 km. på bagen, og det kan klart anbefales, især siden det er din første mc. Som førstegangskøber har man en masse tanker og ideer om hvilken motorcykel man vil have, men sandheden er at man først finder ud af det når man har kørt noget tid. Og så er der dem som aldrig finder ud af det og skifter hvert år

Når du køber en brugt får du som regel en del ekstraudstyr med fra starten, og som du selv skriver så er værditabet ikke så stort.
Ekstraudstyr er en smagssag, og afhængig af om du køber S modellen, er der forskellige muligheder.
Det mest oplagte er nok at skifte udstødning, det gør en del for både udseende og lyd. På S modellen synes jeg at fuldkåbe ser flot ud, men du kan også nøjes med at sætte en plov på. Ploven kan også bruges på N modellen, det ser også godt ud.
Ellers er det kun fantasien der sætter grænser, og du finder hurtigt ud af at pengene slipper op hurtigere end ideerne

Der er masser af inspiration at hente ved at kigge på andres motorcykler, så det er bare at håndplukke de ting man selv synes bedst om, og skabe sin egen unikke cykel.
Hvis du har overvejet at købe en ny, kan du jo også kigge på den nye SFV650 Gladius. Det er samme motor som SV650'eren, men pakket ind i et helt nyt design.
Her er min egen, det er godt nok en SV1000, men det ligner: