Forfatter Emne: Luftfilter uden larm ?  (Læst 1870 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Luftfilter uden larm ?
« Dato: Juni 17, 2010, 07:58:52 pm »
Det har været meget oppe her inde, men synes ikke rigtigt jeg kunne finde hvad jeg ledte efter.
Jeg skal have skiftet luftfilter på knallerten, og tænke jeg ville undersøge markedet. Hvis man ikke er til larm, skal man holde sig fra alt der hedder KN og PiperX.(eller hvad de nu hedder) Definationen på larm forskellig fra person til person, men jeg har en mivv udstødning og kører md db-killers da jeg syntes den larmer for meget uden. Skal jeg så bare holde mig til et originalt filter eller noget der minder om det?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Damage

  • Gæst
Sv: Luftfilter uden larm ?
« Svar #1 Dato: Juni 17, 2010, 08:18:00 pm »
Det har været meget oppe her inde, men synes ikke rigtigt jeg kunne finde hvad jeg ledte efter.
Jeg skal have skiftet luftfilter på knallerten, og tænke jeg ville undersøge markedet. Hvis man ikke er til larm, skal man holde sig fra alt der hedder KN og PiperX.(eller hvad de nu hedder) Definationen på larm forskellig fra person til person, men jeg har en mivv udstødning og kører md db-killers da jeg syntes den larmer for meget uden. Skal jeg så bare holde mig til et originalt filter eller noget der minder om det?

Du kan egentlig godt erstatte det originale filter med et K&N filter. Det som gør at det larmer er, at låget på luftfilter kassen ikke monteres igen på nogle filter typer.

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Luftfilter uden larm ?
« Svar #2 Dato: Juni 17, 2010, 08:29:16 pm »
Det har været meget oppe her inde, men synes ikke rigtigt jeg kunne finde hvad jeg ledte efter.
Jeg skal have skiftet luftfilter på knallerten, og tænke jeg ville undersøge markedet. Hvis man ikke er til larm, skal man holde sig fra alt der hedder KN og PiperX.(eller hvad de nu hedder) Definationen på larm forskellig fra person til person, men jeg har en mivv udstødning og kører md db-killers da jeg syntes den larmer for meget uden. Skal jeg så bare holde mig til et originalt filter eller noget der minder om det?

Du kan egentlig godt erstatte det originale filter med et K&N filter. Det som gør at det larmer er, at låget på luftfilter kassen ikke monteres igen på nogle filter typer.

Så jeg kunne i princippet godt sætte et KN filter på, men så skal den indrulles, er det ikke korrekt forstået? Og kan den indstilles uden at sætte PC eller noget andet på?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Damage

  • Gæst
Sv: Luftfilter uden larm ?
« Svar #3 Dato: Juni 17, 2010, 08:34:45 pm »
Du skriver også at du har skiftet udstødning så jeg vil selvfølgelig råde dig til at du får kontrolleret din mc på et rullefelt.

Den kan også indstilles ganske fint uden PC eller andet.  :)

Brix

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 958
Sv: Luftfilter uden larm ?
« Svar #4 Dato: Juni 17, 2010, 08:37:33 pm »
Du skriver også at du har skiftet udstødning så jeg vil selvfølgelig råde dig til at du får kontrolleret din mc på et rullefelt.

Den kan også indstilles ganske fint uden PC eller andet.  :)

Den er indstillet med udstødningen, men skal det gøres igen hvis der kommer et andet slag luftfilter på?
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Luftfilter uden larm ?
« Svar #5 Dato: Juni 17, 2010, 08:43:58 pm »
Hvis du hverken er ude efter larm eller de få ekstra hk det giver, så put et originalt filter i. Det koster en brøkdel, og er fint til dit behov.
På min sidder filteret samme sted - uanset type, og den råber mig lige op i masken med et BMC filter. Min oplevelse af "støjen" fra cyklen er næsten den samme med originalpotten på, forbi det er filteret der larmer i _min_ retning.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Damage

  • Gæst
Sv: Luftfilter uden larm ?
« Svar #6 Dato: Juni 17, 2010, 08:55:26 pm »
Du skriver også at du har skiftet udstødning så jeg vil selvfølgelig råde dig til at du får kontrolleret din mc på et rullefelt.

Den kan også indstilles ganske fint uden PC eller andet.  :)

Den er indstillet med udstødningen, men skal det gøres igen hvis der kommer et andet slag luftfilter på?

Ja...

Når du nu har fået den indstillet med originalt filter ville jeg holde mig til originalt filter.