Forfatter Emne: Hjælp til utæt Mivv  (Læst 1321 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Frranke

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Hjælp til utæt Mivv
« Dato: Juni 11, 2010, 04:16:52 pm »
I forgårs monterede jeg min Mivv GP på min 650'er. Super lækker lyd, men den var desværre lidt utæt ved begge samlinger mellem manifold og mellemrør.
Idag har den så været til 1000 km. service hvor jeg bad dem kigge på udstødningen samtidig. De har dog heller ikke fået den tæt da de mener at originalpakningerne(friske) er for små. Ifølge tegningen til udst. findes der da også nogle med et Mivv nr. men de fulgte altså ikke med i pakken.
Er der andre som har haft samme problem, og hvad har I gjort for at løse det?
 

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Hjælp til utæt Mivv
« Svar #1 Dato: Juni 11, 2010, 05:04:31 pm »
Da jeg sidst havde min potte pillet af, fik jeg noget universal udstødningspakning fra en kammi. Det er et stykke hvor jeg klipper det af jeg skal bruge, borer huller til bolte, og skærer ud så det passer. Automekanikere bruger det ved manifolden. Og min har nu holdt tæt i 2 sæsoner :-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Frranke

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Sv: Hjælp til utæt Mivv
« Svar #2 Dato: Juni 11, 2010, 05:38:44 pm »
Det lyder som om du mener almindelige flade pakninger..   dem jeg mangler er cylindriske, skydes ind på manifolden, mellemrøret udenpå og til sidst en clamp udenom.
Har lige sendt en mail til Brian hos BRspecialtuning hvor jeg har købt skidtet, for det ser ud til at både pakninger og clamps følger med når man køber mellemrøret alene?!Så mon ikke der er noget han har glemt at lægge i pakken?

Men kunne godt bruge input fra andre med samme udstødning..   var de med i jeres 'sæt'?

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Sv: Hjælp til utæt Mivv
« Svar #3 Dato: Juni 11, 2010, 06:50:07 pm »
Ja dem jeg mener er flade :-)
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

Knegt

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 82
Sv: Hjælp til utæt Mivv
« Svar #4 Dato: Juni 12, 2010, 12:52:00 am »
Jeg har også en Mivv GP på min, købt hos Brian. Og der var de med i pakken, lige til at samle og så bare ud og køre.

Frranke

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Sv: Hjælp til utæt Mivv
« Svar #5 Dato: Juni 13, 2010, 08:36:49 pm »
Tak for tippet, nu forstår jeg bedre. Og fik da også følgende svar fra Brian:

Hello Frank.
The replacement gaskets and clamps arrived yesterday and I have posted them to you today via Royal Mail.
Thanks for your patience.

BRIAN ROBBINS

Super sammentræf når jeg nu har haft den liggende siden april. Så må vi håbe posten ved hvor vigtig den kuvert er...