Forfatter Emne: Tilkørsel af ny MC?  (Læst 4501 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Tilkørsel af ny MC?
« Dato: Juli 28, 2010, 12:00:43 pm »
Er det nødvendig at tilkøre en Sprit ny MC? (ligesom i gamle dage når man fik nyt tun på sin puch maxi) :D

Får min SV1000 i morgen, som er fabriksny...
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #1 Dato: Juli 28, 2010, 01:59:01 pm »
Er det nødvendig at tilkøre en Sprit ny MC? (ligesom i gamle dage når man fik nyt tun på sin puch maxi) :D

Får min SV1000 i morgen, som er fabriksny...

Hvad står der i manualen?

Ellers er der lidt til "den anden lejr" i religionskrigen her:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #2 Dato: Juli 28, 2010, 02:33:48 pm »
Min gamle 6½'er blev tilkørt helt efter manualen, og har i al fald ikke taget skade af det  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Damage

  • Gæst
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #3 Dato: Juli 28, 2010, 03:00:39 pm »
Er det nødvendig at tilkøre en Sprit ny MC? (ligesom i gamle dage når man fik nyt tun på sin puch maxi) :D

Får min SV1000 i morgen, som er fabriksny...

Jeg købte også min SV1000S fra ny, og jeg har også kørt den til efter det som står i manualen.  :)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #4 Dato: Juli 28, 2010, 09:58:07 pm »
Kør frisk til de første 3-400 kilometer og skift så olien - så er den kørt til.

Den har været på rullefelt på fabrikken før du fik den, så den kan helt sikkert tåle at få lidt prygl uden du behøver at få dårlig samvittighed.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #5 Dato: Juli 29, 2010, 08:58:44 am »
Det vigtigste er ikke at sejtrække for længe af gangen og ikke makse den af for længe af gangen.

Kør godt varieret i omdr så spiller det.  :thumbsup:

Som Sajmon skriver er det en god idé at kaste ny olie i efter ca 400 km.  :blink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #6 Dato: Juli 30, 2010, 01:34:26 pm »
Op til det røde felt og slip gassen( bedst på rullefelt) igennem alle gear. Skift olie efter ca. 20  km.
Så passer ringene 100% i cyllindrene.Skal helst være mineralsk olie.Plejlstangen giver sig itakts med omd. og bliver længere jo flere omd.Hvis den er kørt til med lave omd. passer den også lige indtil du giver den flere omd. Så køre ringene et sted de ikke har været før og mister lidt af tætheden(det er meget lidt vi snakker om)
Og nej det står ikke i instruktions bogen.
Virker det? Tja, BMW bruger det med deres store sports biler inden de forlader fabrikken.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Damage

  • Gæst
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #7 Dato: Juli 30, 2010, 08:47:45 pm »
Op til det røde felt og slip gassen( bedst på rullefelt) igennem alle gear. Skift olie efter ca. 20  km.
Så passer ringene 100% i cyllindrene.Skal helst være mineralsk olie.Plejlstangen giver sig itakts med omd. og bliver længere jo flere omd.Hvis den er kørt til med lave omd. passer den også lige indtil du giver den flere omd. Så køre ringene et sted de ikke har været før og mister lidt af tætheden(det er meget lidt vi snakker om)
Og nej det står ikke i instruktions bogen.
Virker det? Tja, BMW bruger det med deres store sports biler inden de forlader fabrikken.

Den vejledning ville jeg være lidt bekymret for. At sammenligne en BMW sports bil med en SV´er er måske også lige i overkanten, de to motorkonstruktioner ligger LANGT fra hinanden.
Hvis man tager sin sprit nye SV´er og banker til den efter den vejledning og der sker et eller andet med motoren, så bliver det lidt svært
at forklare importøren, at der måske har været en fabrikationsfejl på motoren hvorimod hvis motoren bliver kørt til efter anvisningen i instruktionsbogen er det nok lidt nemmere.


pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #8 Dato: Juli 31, 2010, 12:00:22 pm »
Det er lige netop det med garantien der er problemet, men det ændre ikke ved  at sålænge der er plejlstænger og stempelringe i motoren, så virker det ( i teorien). Så er det lige meget om det er bmw eller kineser skrammel.
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)

Rasmus Modsat

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1170
  • Super Velocity
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #9 Dato: Juli 31, 2010, 05:18:09 pm »
Jeg kører den til efter hvad der står i manualen.... Skifter olien ved 1000 km.... Som den snart har rundet.....
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

pumper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 224
Sv: Tilkørsel af ny MC?
« Svar #10 Dato: August 01, 2010, 09:47:04 am »
Fornuftigt.  8)
Tidl. MC GS1000E,BSA B40,GL500i,CB750F(900 motor)