Forfatter Emne: Spørgsmål til brugere af mobiler med internetadgang  (Læst 4186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

• Sandt SVin
Spørgsmål til brugere af mobiler med internetadgang
« Dato: November 22, 2010, 10:43:48 pm »
En af mine kære knægte er blevet forelsket i en Sony Ericson x10 mini pro.
Vi har ikke tidligere haft en internet-mobil, og vi vil derfor gerne vide om der er noget man skal holde sig væk fra.  Det er abonnementtype vi tænker på  :?
Det er fanme en jungle derude  :brok: :brok: :brok:

Hjææææææææælp

På forhånd tak  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

pingo

• Sandt SVin
Sv: Spørgsmål til brugere af mobiler med internetadgang
« Svar #1 Dato: November 22, 2010, 11:39:49 pm »
Alt afhængigt af hvilket abonnement du vælger, er der data inkluderet. Hvis du overskrider den mængde data der er inkluderet, blir det dyrt :) Men jeg vil tro at selskabet kan lukke for den slags, altså kan sætte begrænsninger på hvor meget data du må bruge.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
« Svar #2 Dato: November 22, 2010, 11:54:34 pm »
Mener at telmore sætter hastigheden ned når man har opbrugt sin mængde data for hver mdr.
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #3 Dato: November 22, 2010, 11:58:05 pm »
jeg har købt en data pakke oven i mit abonnement  - gir hvis 100,- for 10GB trafik

skal nok ha nummeret mindre pga mit forbrug sjælden kommer over 500mb... og jeg surfer stort set hverdag og benytter skype, messenger, google maps og navigation

har selv en android mobil - køre et program der hedde "3g watchdog" det er gratis og giver en fin indikation af ens internet forbrug på det mobile bredbånd
« Senest Redigeret: November 22, 2010, 11:59:43 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Brix

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: November 23, 2010, 07:24:48 am »
Jeg gir 69 ved oister for fri data og fri sms  :thumbsup:
De bruger 3G's net så det kører bare. Hvis man bruger mere end de 2(tror det er 2) GB data om måneden, skruer de bare ned for hastigheden. Altså det bliver ikke dyrer! Men ingen bruger så store mængder data på deres telefon... med mindre de bruger den som modem på deres computer.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #5 Dato: November 23, 2010, 08:10:53 am »
...overvej at kigge på en HTC istedet - min lillebror har sådan en X10mini pro og den er altså PIV langsom.

Lidt ala forskellen fra en GS500->GSX-R600

Kan anbefale både HTC Legend og Desire (har selv førstnævnte)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
« Svar #6 Dato: November 23, 2010, 08:24:41 am »
Min søn (12 år) har en Sony Xminipro og er rigtig glad for den...det er det de unge vil ha.....flere af kammersjukekrne render med disse mobiler...typisk er Sony gode og enkle og funktionelle....personligt er jeg ikke til Sony....men jeg er jo heller ikke ung mere  :mrgreen:

Sørg for at få en med fast pris og ubegrænset SMS/MMS/datatrafik..så kender du regningen hver måned og ingen kinderæg af den kedelige slags  :mrgreen:

HTC har fede telefoner  :thumbsup: men er de ikke mere rettet mod det profesionelle segment...det tror jeg

Held og lykke med købet
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
« Svar #7 Dato: November 23, 2010, 08:54:59 am »
hmmm min den ene ønsker sig også x10miniPro, den anden har Iphone. Jeg har alle abb hos Telenor, men jeg ved egentlig ikke hvad der sker når de maxxer ud? herhjemme er det jo ligegyldigt, da kobler de jo på wifi, men alt deres youtube i skolen suger sikkert en del.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Gertsen

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: November 23, 2010, 09:36:04 am »
Jeg har netop købt en X10 Mini til min far på Telmore... Ikke noget jeg ville have. Men nu er jeg også vant til iPhone, og der kan X10 ikke følge med i brugervenlighed. X10 benytter også Android.
Et kæmpe minus i min bog, ved Android, er at man ikke kan synkronisere direkte med Outlook (Hvis nogen kender en smutvej, så send lige en PM)
Jeg har abb. ved telmore. Betaler 49,- om måneden for 1 GB, men bruger sjældent mere. Hvis man overskrider koster det ikke ekstra - de har bare lov til at nedsætte hastigheden.
Telmore benytter TDCs net.
Oister er et godt alternativ. Men dækningen dutter ikke på 3s net herude på bøh-landet...
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Brix

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: November 23, 2010, 09:49:52 am »
Oister er et godt alternativ. Men dækningen dutter ikke på 3s net herude på bøh-landet...
Nej, men man må kører på TDC net uden at betale for det. En ordning oister har. Så Oister har den bedste dækning!
Altså Roaming koster ingenting så længe det er på tdc's net.
Gaden: Blå SV650S K5   -   Tidligere: GS500F K5
Banen: SV1000S K4/7
MCG

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: November 23, 2010, 09:53:06 am »
Har også en X10 mini og er som sådan ok tilfreds. Du kan altid få den til at logge på det trådløse netværk derhjemme og dermed spare kroner, når knægten surfer løs hjemmefra.

Det er dog ret forskelligt hvor stabil netværksforbindelsen er... typisk S.E. Det tog dem også kun 6 måneder ekstra at opdatere til Android 2.1 (som jo allerede er forældet) etc. Forvent ikke for meget. Men ellers triller det fint nok :)

Imens venter jeg på en iPhone Mini.
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: November 23, 2010, 11:24:46 am »
Tusind tak for info allesammen  :D :D :thumbsup:
Hæ-hæ, dettte her er fanme verdens bedste forum  :respekt: til os allesammen  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

TOB

• Sandt SVin
  • Live to Ride - Ride to Live
« Svar #12 Dato: November 24, 2010, 09:08:16 am »
Et kæmpe minus i min bog, ved Android, er at man ikke kan synkronisere direkte med Outlook (Hvis nogen kender en smutvej, så send lige en PM)
http://www.android-sync.com/
http://www.fjsoft.at/en/downloads.php !!! :)
« Senest Redigeret: November 24, 2010, 09:27:31 am af TOB »
You haven't lived until you've accelerated hard out of a corner on a Suzuki SV1000S

Damage

• Gæst
« Svar #13 Dato: November 24, 2010, 09:33:06 am »
Jeg har selv en X10 mini Pro...så jeg må jo være ung!  :mrgreen:

Jeg er rigtig glad for den, specielt efter at den er opgraderet til andriod 2.1. Og hvorfor vil de "unge" gerne have en X10 mini/mini Pro i stedet for en HTC/iPhone?

Fordi:
X10 er den mindste smartphone på markedet og så ser det ikke fedt ud med en KÆMPE plade i forlommen.
"unge" bruger ikke Outlook...de bruger Gmail/kalender/kontakter...Android er perfekt til sync. med google.
X10 er billig, bliver den stjålet eller går i stykker køber man en ny...iPhone er rigtig rigtig dyr.
X10 mini Pro har et "rigtigt" tastatur, mange synes stadig at det er rart med et rigtigt tastatur.

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #14 Dato: November 24, 2010, 10:28:35 am »
x10 mini er en fin mobil og en knægt ville ikke ha behov for mere end sms og adgang til facebook
kameraet i den er også udmærket

bemærk bare at Sony Ericson  bruger extreamt meget tid på at teste updateringerne...

hvor f.eks htc er hurtig efter den nyeste version af android - dog kommer der også en mindre fix engang i mellem - dog intet kritisk for mig
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::