Forfatter Emne: Syn og omreg  (Læst 2313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
Syn og omreg
« Dato: April 06, 2011, 09:44:53 pm »
Hey =)

Jeg har lige købt min første mc, en Sv 650 k4 og er super glad for den, har lige fået min forsikringbevis og skal have den omregistreret. Men hvordan fungere det der med syn? Har prøvet lede søge lidt, men kommet til forskellige svar.

Cyklen er indreg. først gang i 2004 15/6 og sidst synet i juli 2009, skal jeg så syne den nu, inden jeg kan omreg? eller kan det passe det sidste syn varer 2 år og derfor kan nå at omregistrere den uden syn?

Håber i kan hjælpe og undskyld hvis det spørgsmål har været oppe 100 gange før, og ved godt bare kan tage kontakt til motorkontoret, men det kan tidligst blive imorgen=)

Med venlig hilsen

Kasper Holm

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
Sv: Syn og omreg
« Svar #1 Dato: April 06, 2011, 10:52:23 pm »
Køretøjet skal til syn:
Hvis køretøjet er registreret første gang for mellem fem og 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end to år siden,

eller

Hvis køretøjet er registreret første gang for mere end 10 år siden og senest synet og godkendt for mere end et år siden.

Det vil sige - indenfor de første 5 år kræves der ikke syn ved omregistrering. Er køretøjet mellem 5 og 10 år skal køretøjet synes ved omregistrering, medmindre køretøjet er synet indenfor 2 år, da et sådan syn holder 2 år og kan frit omregistreres iden for denne periode.

Er køretøjet over 10 år skal køretøjet synes ved omregistrering, medmindre køretøjet er synet indenfor 1 år, da et syn holder 1 år og kan frit omregistreres iden for denne periode.

Dette betyder at det vil som udgangspunkt derfor altid være et registreringssyn, medmindre køretøjet er registreret til udlejning eller øvelseskørsel.   :wink:

link: http://www.synsklar.dk/Motorcyler,%20trailere%20og%20campingvogne.html
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: April 06, 2011, 11:01:53 pm »
Tak for svaret, ud fra det burde jeg jo fint kunne omreg. den så

jeg er dog lidt i tvivl om at det sidste du skriver med

"Dette betyder at det vil som udgangspunkt derfor altid være et registreringssyn, medmindre køretøjet er registreret til udlejning eller øvelseskørsel"

eller hører det til mc over 10 år?

Med venlig hilsen

Kasper

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
« Svar #3 Dato: April 06, 2011, 11:07:26 pm »
Tak for svaret, ud fra det burde jeg jo fint kunne omreg. den så

jeg er dog lidt i tvivl om at det sidste du skriver med

"Dette betyder at det vil som udgangspunkt derfor altid være et registreringssyn, medmindre køretøjet er registreret til udlejning eller øvelseskørsel"

eller hører det til mc over 10 år?

Med venlig hilsen

Kasper

Så lidt..  Må sige jeg ikke kan hjælpe dig der, forvirre også mig lidt, jeg kopierede bare deres tekst på hjemmesiden men burde være lige til, du skulle kunne omregistrere og så syne den til juli som jeg forstår det.

Peter.
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
« Svar #4 Dato: April 07, 2011, 06:54:46 pm »
hvorfor syne den til juli, den skal da først synes igen når den skal ejerskiftes næste gang. :wink: (med mindre du sælger inden for 2 årsdagen for sidste syn)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: April 07, 2011, 10:30:11 pm »
Ja det ville jeg også mene Peter =) men forstår dog stadig ikke de sidste linjer :)

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
« Svar #6 Dato: April 07, 2011, 10:39:45 pm »
hvorfor syne den til juli, den skal da først synes igen når den skal ejerskiftes næste gang. :wink: (med mindre du sælger inden for 2 årsdagen for sidste syn)

Ahh ja, my bad, havde sku lidt misforstået teksten.. Hah:D

kasper84

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #7 Dato: April 09, 2011, 04:39:27 am »
Den gik lige igennem omreg, og skal ikke synes igen før ejerskifte næste gange =)