Forfatter Emne: Lambdasonde >< O2 eliminator  (Læst 1790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik306

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 579
Lambdasonde >< O2 eliminator
« Dato: August 06, 2011, 07:07:58 pm »
Hej

Jeg har jo et lille projekt med noget udstødning jeg vil lege med. Jeg skal gerne kunne sætte en dyse ind i udstødningen, og ville gerne hvis jeg på en måde kunne bruge hullet fra lambdasonden.
Der var nogen der nævnte noget om en O2 eliminator i forbindelse med PC, men jeg ved ikke hvad den gør, og ved ikke om jeg har det. Jeg kan se at jeg har en lambdasonde siddende i udstødningen - ville den være væk hvis jeg havde en O2 eliminator??

Kan jeg ellers på nogen måde få fjernet lambdasonden, og bruge det hul??
Mvh Henrik
Tidligere mørkeblå SV1000S K4 - 112 db v. Bulderdag 2011 :-)

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Sv: Lambdasonde >< O2 eliminator
« Svar #1 Dato: August 14, 2011, 01:37:37 pm »
Ja, så ville lambdasonden være væk...

O2 eliminatoren er bare en blændprop med en modstand man sætter i det multistik som går fra motorstyringen til lambdasonden. Så tror motoren at målingen er konstant og OK. Det giver naturligvis mest mening at sætte en O2 eliminator på når cyklen er kørt ind medPowerCommander.

Jeg ved ikke om man kan risikere at motorgangen bliver dårligere hvis man sætter en O2 eliminator på uden at få kørt cyklen ind.

Se her: http://www.google.com/search?q=dynojet%20o2%20eliminator&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=da&tab=wi&biw=1920&bih=913
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4