Forfatter Emne: Ny SV-ejer - lidt spørgsmål  (Læst 3511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

koebben

• Scooterfjæs
  • *
Ny SV-ejer - lidt spørgsmål
« Dato: Marts 04, 2014, 03:20:47 am »
Hej!

Jeg har lige fået mig en SV650 fra 2002 efter at have været uden MC i tre år. Jeg glæder mig til at komme ud og køre lidt igen :)

- Der fulgte dog ingen instruktionsbog eller servicehæfte med, da dette var bortkommet. Kan man downloade en instruktionsbog nogle steder?

- Modellen er uden kåbe (midt på og nedenunder). Har nogle herfra kendskab til, hvor man billigt kan erhverve sig sådan én?
Der fulgte godt nok en uoriginal plov med, som skal males i cyklens farve, og derudover skal man selv bore huller til montering. Jeg tænker dog, at en kåbe som dækker det hele vil være bedre :)

- Og så står det så uheldigt til, at der er blevet udøvet hærværk på den. Der er en grim nøgleridse hele vejen ned af tanken. Jeg fik selvfølgelig afslag i prisen pga. dette, men jeg vil gerne have det fikset. Kan man ikke bare slibe det lidt op, og så bruge en reparationsmaling/stift? Resten af tanken står nemlig virkelig flot, så jeg synes det vil være synd male den helt om, bare pga. dette.

- I øvrigt - er det let at pille forhjulet af? Jeg skal nemlig have skiftet fordækket, og havde tænkt at køre dyret ned på værksted. Det er dog billigere, hvis man kun kommer med selve hjulet  :wink:

/Christian

MMN

• Sandt SVin
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Sv: Ny SV-ejer - lidt spørgsmål
« Svar #1 Dato: Marts 04, 2014, 07:25:00 am »

Hej!

Jeg har lige fået mig en SV650 fra 2002 efter at have været uden MC i tre år. Jeg glæder mig til at komme ud og køre lidt igen :)

- Der fulgte dog ingen instruktionsbog eller servicehæfte med, da dette var bortkommet. Kan man downloade en instruktionsbog nogle steder?

- Modellen er uden kåbe (midt på og nedenunder). Har nogle herfra kendskab til, hvor man billigt kan erhverve sig sådan én?
Der fulgte godt nok en uoriginal plov med, som skal males i cyklens farve, og derudover skal man selv bore huller til montering. Jeg tænker dog, at en kåbe som dækker det hele vil være bedre :)

- Og så står det så uheldigt til, at der er blevet udøvet hærværk på den. Der er en grim nøgleridse hele vejen ned af tanken. Jeg fik selvfølgelig afslag i prisen pga. dette, men jeg vil gerne have det fikset. Kan man ikke bare slibe det lidt op, og så bruge en reparationsmaling/stift? Resten af tanken står nemlig virkelig flot, så jeg synes det vil være synd male den helt om, bare pga. dette.

- I øvrigt - er det let at pille forhjulet af? Jeg skal nemlig have skiftet fordækket, og havde tænkt at køre dyret ned på værksted. Det er dog billigere, hvis man kun kommer med selve hjulet  :wink:

/Christian
Man man nogle gange finde kåber billigt på eBay.

Jeg er på udkig efter en plov, så lig evt. Billede på, så kan det være, eu har lidt plus på kontoen. Det er dog en helt speciel model jeg leder efter.

Jeg har prøvet at rep. en ridse i min og jeg synes ikke det bliver super godt, så komplet lakering er nok flottest.

Ja, af med for kaliberne, ud med klemmebolten og så akslen ud. Så er hjulet af cyklen.

2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #2 Dato: Marts 04, 2014, 04:33:01 pm »
Hej :-)

Her er instruktionshåndbogen til den SV650 med det runde stel (aka. old-school): http://www.zkmc.org/pdf/94553577-SV650-User-Manual.pdf

Her er værkstedsmanualen (det kræver at man er lidt listig på polsk): http://chomikuj.pl/zwstrza/Dokumenty/Samochody+i+motory/Motory+i+samochody/Motor+Manuals/Syzuki+Manuals/1998-2002+Suzuki+SV650+Service+Manual/12+SV650SK1+*2701+Model,1149539945.pdf

Jeg gætter på at det er den model du har?

/Jakob
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #3 Dato: Marts 04, 2014, 04:40:31 pm »
Tillykke med raketten og velkommen til!

1) Følg Skurkens links. Alternativt kan du købe en Haynes eller Clymers manual. De koster 150-250kr.

2) På en kåbecykel sidder instrumenterne i kåben. På din cykel sidder de på gaffelbroen. Overvej en lygteskærm ala denne:

Hvis du vil have en cykel med top/fuldkåbe, ville det ha været billigst og langt nemmest at købe sådan en fra start af.

3) Kan et klistermærke dække ridsen?

4) Husk at stabiliserede cyklen!!! (som regel med en baghjulsløfter, selvom det kun er forhjulet der skal af)

5) Kør pænt  :police: :twisted:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

PeterZ

• Roadracer
  • Mc-mekanikeren
    • Min mc
« Svar #4 Dato: Marts 04, 2014, 04:50:31 pm »
Gaden: Sv1000s - Fuldkåbe - Hugger - ERMAX undertray med blink - Egosæde - Pazzo Racing greb - Yoshimura - Pipercross stage2 - Rizoma zero11, og lidt til.

Banen:  Gsxr 750 - öhlins bagdæmper - öhlins styrdæmper -  powercomander - kn filter - mm.