Forfatter Emne: Der er noget helt galt.  (Læst 2356 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

codax

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Der er noget helt galt.
« Dato: Marts 27, 2014, 01:32:23 pm »
Hej SVrider

Min SV650S er helt fucked. Den har pruttet lidt fra udstødningen i noget tid men ikke ngoet jeg har tænkt synderligt over andet end at jeg skulle ha det fixet på et tidspunkt. I går da jeg skulle hjem havde den så problemer med at starte hvilket er underligt da den altid har startet første gang uden choker som den burde.

Nu har jeg lige skullet ud på den igen og så har den igen svært ved at starte og går ud da den kommer igang. jeg gir den noget choker også giver den et ordenligt skrald og nu kan jeg slet ikke få gang i lortet (den siger nogle rimeligt underlige lyde når jeg prøver så tør ikke rigtig).

Det skal siges jeg slet ikke aner en brik om motorcykler da det normalt er min far der skruer på hvad jeg har haft (ja min far er mekaniker og har lært mig omkring ingenting) så al hjælp/vejledning modtages med kyshånd.

cyklen er i pæn stand fra 2002 og har kørt 28000 hvor jeg har kørt ca 3000 selv.

MVH Morten

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Der er noget helt galt.
« Svar #1 Dato: Marts 29, 2014, 08:57:47 pm »
Ælle bælle... Det kan være så meget, men det kunne måske godt lyde til at den får for meget benzin. Virker svømmernålene som de skal?  Det kan også være for meget luft :mrgreen:  Er indsugningsgummierne hele? De har det med at tørre ud/sprække/revne. Det kontrolleres nemmest når maskinen kører, så det er måske lidt svært nu  :|   (sprøjt "Dieselstart" ind på gummiet og se om motoren stiger i omdrejninger)

Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

codax

  • Wannabe
  • Indlæg: 2
Sv: Der er noget helt galt.
« Svar #2 Dato: Marts 31, 2014, 02:40:55 pm »
Jeg har ikke fået stillet ventiler og tror ikke den tidligere ejer havde hellere så det jeg tænker på er om det kan være det der er galt?

Men hvad gør det helt præcist hvis man ikke har stillet ventilerne?

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Der er noget helt galt.
« Svar #3 Dato: Marts 31, 2014, 04:31:54 pm »
Typisk bliver spillet rummet for stort og den begynder at tikke, samt den mister lidt effekt da indsugnings ventilen ikke er så længe åben. Umiddelbart er det ikke kun det din fejler.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....