Forfatter Emne: Inport fra Tyskland  (Læst 2951 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dennis82

• Plastikrocker
Inport fra Tyskland
« Dato: Marts 27, 2014, 10:46:21 am »
Jeg har nu efter en pause på et par år, igen fået lyst til at skulle på to hjul. Men synes jeg vil prøve noget nyt men stadig inden for v motoren.
Jeg har siddet og set på Mobile.de og er faldet lidt for en KTM superduke. Men synes godt nok det svært at finde rundt i regler omkring afgifter og sådan. Er der en måde at regne det ud på eller er det bare at få lavet et skøn for at være sikker? Motorcyklen ligger på omkring 4100 euro. Nogen der har prøvet det her?:-)

Mvh
Dennis
Dennis

Andreas83

• Sandt SVin
  • Aut viam inveniam aut faciam
Sv: Inport fra Tyskland
« Svar #1 Dato: Marts 27, 2014, 11:58:26 am »
Jeg har nu efter en pause på et par år, igen fået lyst til at skulle på to hjul. Men synes jeg vil prøve noget nyt men stadig inden for v motoren.
Jeg har siddet og set på Mobile.de og er faldet lidt for en KTM superduke. Men synes godt nok det svært at finde rundt i regler omkring afgifter og sådan. Er der en måde at regne det ud på eller er det bare at få lavet et skøn for at være sikker? Motorcyklen ligger på omkring 4100 euro. Nogen der har prøvet det her?:-)

Mvh
Dennis
https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2034747 har ikke selv prøvet, men forklaringen burde stå her.
1. Få synet din bil
2.  Bed om en værdifastsættelse i Motorregistret
3. Betal registreringsafgift
4. Få registreret køretøjet i Motorregistret og køb nye nummerplader
5. KØR :)
Tidligere;
SV 650 S K6
"Winners never quit, quitters never win"