Så er der nyt om min døde MC.
Først, tak for jeres hjælp og tilbud. Det er værdsat.
Det viste sig, at det var batteriet den var galt med. Den blev en længere undersøgelse som jeg blev klogere af, men kun fordi jeg fra starten af havde besluttet, at det ikke var batteriet.

Når i læser nedenstående så hav i mente, at alting er udført med det værktøjssæt der følger med MC'en

Jeg startede med at kontrollere alle sikringer under sædet. Det var ikke det. Jeg kontrollerede hovedsikringen. Heller ikke det.
Pillede og rodede ved alle knapper, og opdagede, at når jeg slukkede for lyset, med nøglen drejet, så kom der mikroskopisk lidt lys i olielampen og i positionslyset.
Pillede tanken og luftfilterkassen af, og pillede ved ledningerne i det grønne stik. Kunne dog ikke adskille det med det værktøj jeg havde. Det er stort set groet sammen, men rensede det så godt jeg kunne med silikonespray. Det hjalp heller ikke, så samlede hele lortet igen og havde besluttet mig for at give op.
Ringede til konen for at få hende til at hente mig. Da hun kom besluttede jeg mig for at sætte jumper kabler på, bare for at se hvad der skete - det der skete var at maskinen sprang i gang ved første tryk på starteren med lys i alle lamper

.
Kunne dog ikke køre hjem fordi den døde igen så snart jeg pillede jumperne af.
Har været inde i dag og sætte nyt batteri på og den kører uden problemer.
Batteriet må være klappet sammen, fordi der var ingen problemer om morgenen den dag den døde.
Lektien er nu, at man altid og i alle situationer lige bør kontrollere om det alligevel er batteriet, inden man splitter hele lortet ad