Forfatter Emne: blinkene forlygtepærer  (Læst 3011 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
blinkene forlygtepærer
« Dato: August 25, 2006, 03:56:32 pm »
Stod en dag og ekspederede en ung fyr og vi snakkede sikkerhed... Om hvordan man kan blive set.. Han fortalte mig at man kan få nogle pærer som blinker på den måde at kommer der f.eks en bil fra en sidevej, så vil deres blik blive fanget af forlygtepæren.. Men står du foran og kigger på den, så kan du ikke se den blinker... Er det noget I drenge kender til..??? For det er jo ganske smart... Jeg vil jo gerne kunne ses/ høres.... Nå, hygge hejsa

SVea

  • Autonom
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3089
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #1 Dato: August 25, 2006, 04:01:15 pm »
Er det praktisk ikke at kunne se at man blinker forfra??? De bilister der kommer mod en i et kryds, har da også gavn af at se, at man gerne vil dreje...

Nææææ, få jer nogle blink som mine, hvis i gerne vil ses  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #2 Dato: August 25, 2006, 04:17:52 pm »
Har godt hørt om dem, det er vist noget med at de blinker så mange gange i sekundet at de ligesom skaber et uroligt lysskær, men der er vist også noget med at de er ulovlige...
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #3 Dato: August 25, 2006, 04:21:19 pm »
Det er et produkt, der hedder Vibra Lys. Hjemmeside her: http://vibra-lys.dk/

En lille, meget kort artikel om produktet: http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/41732776

Hvorfor man kalder det et "nyt" produkt ved jeg ikke, for mig bekendt er det i hvert fald et par år gammelt.

Det har også været debatteret på dk.fritid.motorcykel. Link til debatten her
« Senest Redigeret: August 25, 2006, 04:24:36 pm af Freddy »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #4 Dato: August 25, 2006, 07:19:17 pm »
Er det praktisk ikke at kunne se at man blinker forfra??? De bilister der kommer mod en i et kryds, har da også gavn af at se, at man gerne vil dreje...

Nææææ, få jer nogle blink som mine, hvis i gerne vil ses  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Søde det er ikke blinklysene jeg mener, men forlygterne... Ja klart skal man kunne se blinklysene...  :D ( dog kan mine bagblinkelys ikke ses....endnu... Har købt nyt relæ som gør at de blinker normalt. ) Men forlygterne skulle kunne blinke så ikke den forankørende bliver nuts på een, men dem fra sidevejen bliver opmærksom på os...  :D

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #5 Dato: August 25, 2006, 07:21:13 pm »
Det er et produkt, der hedder Vibra Lys. Hjemmeside her: http://vibra-lys.dk/

En lille, meget kort artikel om produktet: http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/41732776

Hvorfor man kalder det et "nyt" produkt ved jeg ikke, for mig bekendt er det i hvert fald et par år gammelt.

Det har også været debatteret på dk.fritid.motorcykel. Link til debatten her

Takker og bukker Freddy... Lige det jeg mente.. Tror jeg godt jeg vil have fingre i...  :D :D

h

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 51
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #6 Dato: August 26, 2006, 09:53:14 am »
Jeg har set et par raket kinerese med disse lys, tro mig de kan virkelig ses.

Henrik
SV650S K6 med MIVV Titanium potte

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #7 Dato: August 29, 2006, 12:21:32 pm »
Ja de kan ses, og det er ret irriterende at have i bakspejlet.. Kørte engang en chopper bag mig (jeg var i bil), og han sådan noget gejl på, og det er altså jævn irriterende, men JA man bliver da set.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #8 Dato: August 29, 2006, 01:20:46 pm »
Det lyder jo egentlig ganske snedigt, men på eks SV1000 skal man vel så ha' 2 stk (á 498,-)? Selvom det er ens sikkerhed vi taler om (og det skal man ikke kimse af :)) er små 1000 kroner da alligevel mange penge....

/bo
MC-løs :-/

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #9 Dato: August 29, 2006, 01:24:53 pm »
De er PISSE unfair - der kørte en bag mig på motorvejen med det lort, jeg var overbevidst om at det var politiet.. (hvad blinker ellers med blåligt lys)

Næææh, smid slanten og køb noget Xenon - det holder :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #10 Dato: August 29, 2006, 01:41:32 pm »
Det lyder nu meget smart.
Mon ikk et sæt med lidt snilde ku sættes til vores to forlygter?? Eller. ja jeg lader den bare køre derudaf, gør det mon noget det kun er den ene lampe der blinker? vi vil jo bare ses?
Stadig ikke nogen afklaring på lovligheden?
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #11 Dato: August 29, 2006, 01:44:01 pm »
Stadig ikke nogen afklaring på lovligheden?
En lille, meget kort artikel om produktet: http://www.sikkertrafik.dk/75000f/base/41732776
Læs & forstå! :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Ritzau

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 682
  • Its not the age.................. Its the mileage!
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #12 Dato: August 29, 2006, 02:03:08 pm »
Ja øjnene er det første man bliver blind på  :innocent:
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #13 Dato: August 29, 2006, 03:24:55 pm »
Det lyder jo egentlig ganske snedigt, men på eks SV1000 skal man vel så ha' 2 stk (á 498,-)? Selvom det er ens sikkerhed vi taler om (og det skal man ikke kimse af :)) er små 1000 kroner da alligevel mange penge....

Jeg har haft kontakt til forhandleren. Det skulle også kun koste 498 ved to pærer da dimsen kan trække 200W, så der sættes bare to stik på (er monteret ved modtagelse). Desuden kan man prøve dem i 14 dage og sende dem retur uden omkostninger hvis man ikke er tilfreds.

Men de havde nogle underlige holdninger (ingen grund til at komme ind på det her, det er nok mig der er underlig) så jeg har ikke købt noget af ham.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: blinkene forlygtepærer
« Svar #14 Dato: August 30, 2006, 02:04:12 pm »
Hvis en madkasse eller lign. overser det lys der er på en 1000sk3, ja så har de med garanti slet ikke kigget inden de kørte ud.... for der er sku da ret pænt knald på det lys.

Har dog set nogle N, og old-school 650ér med noget skodlys.....

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir