Forfatter Emne: Tilkøring mm.  (Læst 1072 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Tilkøring mm.
« Dato: August 13, 2007, 10:56:47 pm »
Så har jeg rullet knap 1000 km på min nye Sukiyaki, og den har kørt ca. 17 km/l - primært landevej/bykørsel, og det er vel ok.
De første 800 (sådan da !) var svære. Det er næsten umuligt at holde nålen under 5500 o/min. :wink:
Nu går det bedre, og fluemorderen skal til første service om et par dage nede i Farsø.
Der er vist noget med, at den bliver mappet om ved 1000 km service.
Den har også gået ujævnt ved knap 4000 o/min. - det føles som den går magert, men min fornuft siger mig,
at det burde være omvendt under tilkøring.
Altså, at den burde få rigeligt brændstof til køling under tilkørsel. Men hvad ved jeg om dét :huh:
Hvad er jeres erfaringer med tilkøring af en K7, og er der ændring at spore efter første service ?

Jeg er allerede begyndt at kigge efter plasticdele (plov/hugger mv.), luftfilter, PCIII og underseat udst.
Hvorfor er det lige, at man kun kan få underseat til K3 eren ?
Der er ellers nogle fede Ixilpotter her http://www.ixil.com/images/GALLERY/unx.jpg
De skal koste 300,- £ + 30,- £ i porto for to potter, og så må jeg selv bikse noget rustfri sammen mellem forrørene og potterne.
Lyder det som en nogenlunde fair pris ?

Mvh. Erik
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: Tilkøring mm.
« Svar #1 Dato: August 13, 2007, 11:30:44 pm »
Hej og tillykke med dit svin :)

Var samme trommerum igennem tilbage i juni da jeg kørte mit svin ind :) Det var dælme svært at holde den nede, og det hændte da også at jeg kom til at komme lidt over efter de første 500  :oops:
Min gik dog hele 20km/l i starten før jeg fik buldrepotte på og begynde at køre mere aggresivt... og jeg kører mange små ture i kbh city.

PC fås ikke til K7 endnu desværre. Jeg har købt og betalt min, og først da de inde hos enghave skulle til at montere og køre svinet ind, gik det op for mekanikkeren derinde at den ikke gik til en K7.
Jeg afventer pt. hvad den danske importør har af nyt her efter sommeren.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Tilkøring mm.
« Svar #2 Dato: August 14, 2007, 02:20:20 pm »
Tillykke med SVinet! Det lyder som om at du får en fin km/l... Når først man begynder at smide potter, filter, gearing og PC på kan man godt vinke farvel til økonomien...

Jannik og jeg ligger omkring 10-12 km/l  :|

Ang. udstyr så skal du bare browse teknik og vedligehold + modifikationer herinde i forum for at blive inspireret  8)
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4