Forfatter Emne: I denne fluetid!?  (Læst 11971 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bongers

• Gæst
I denne fluetid!?
« Svar #30 Dato: Juli 14, 2005, 07:52:21 am »
Jeg vil gerne advare kraftigt mod PAW løsning… :o  :o

- bare hvis der ikke var nogen der havde opdaget at PAW skrev det i sjov…

Brug grydesvampen, eller ståluld hvis det skal gøres ordentligt   :wink:  :wink:

SVea

• Autonom
  • Sandt SVin
  • Kronisk ironisk!!
    • SVea er sær
I denne fluetid!?
« Svar #31 Dato: Juli 14, 2005, 08:00:36 am »
Som en ægte housewife  :shock:  må jeg vel også lige komme på banen....

Her er løsningen....

http://www.plet-rens.dk/index.php

Dog lavede jeg lige en hurtig søgning:
Der er ikke nogen vejledning til at fjerne pletter med Smat af døde fluer. Se evt. under Pletliste.
SVea - "I'm afraid you've mistaken me for someone who actually gives a shit"

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
I denne fluetid!?
« Svar #32 Dato: Juli 14, 2005, 08:42:27 am »
Citat fra: runes-mc.dk
Citat fra: JP
Citat fra: Haugen
Acetone skulle også være godt. Fugt et viskestykke med det i stedet for vand, stil MC'en i solen og vent en times tid...

:shock: Har du selv prøvet det  :!:  :?:  :shock:

Nu ved jeg ikke hvilken slags plastic kåbedelene er lavet af, men nogle plastic arter opløses i acetone. Det er heller ikke al lak der bliver pænere af acetone ligesom gummipakninger og blanke metaldele (som f.eks. forgaffelben og pakninger) udtørres og affedtes, hvilket ikke øger holdbarheden.
Men jeg tvivler ikke på at fluerne forsvinder .....

Dertil kommer at det osse affedter hjernen = malersyndrom

Og brandfaren

Jeg tror (håber) det er gas, som respons på Capone's svar  :wink:

Bare rolig, det ér gas. Jeg ved godt hvad acetone kan gøre ved lak, plastik og hjernen (ja hark tat skad (tørrer savl fra mundvigen).
Jeg burde måske have indsat en :wink:  for at lette forståelsen :? .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Capone

• Sandt SVin
I denne fluetid!?
« Svar #33 Dato: Juli 14, 2005, 09:42:23 am »
I ved hvad der sker når man hælder acetone på flamingo ik'?

Så forestil jer hvordan min MC ser ud nu!!!  :shock:  :shock:  :lol:  :lol:

Der findes ingen lette løsninger, kun lette udfordringer  :?  :?  Blaaahhh, det var så dagens filosofis! Find selv på mere ævl.

Her plejede at stå hvilken SV650S jeg havde fornøjelsen af fra 2004 til 2007.

JP

• Gæst
I denne fluetid!?
« Svar #34 Dato: Juli 14, 2005, 09:51:29 am »
Citat fra: Jannik
Nej det er kraft e... for nemt det der Paw!!! :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Kom nu med nogle fantasifulde løsninger folkens!
I har været alt for seriøse i denne tråd! (Det ligner jer ikke!!!) :wink:  :D  :D  :D

Jamen så prøv den her som ikke vil ødelægge nogen overflader:

Alle fremadrettede overflader (inclusive føreren) vikles ind i WitaWrap, som så nemt fjernes efter turen og dermed er lige så jomfruelig ren som før turen.

Capone

• Sandt SVin
I denne fluetid!?
« Svar #35 Dato: Juli 14, 2005, 09:54:57 am »
Vitawrap :lol:  :lol:

Iøvrigt tak til Paw for svaret på spørsmålet om insektfjernerspray virker.

Men lad os endelig holde liv i tråden. Der kommer mange gode og fantasifulde forslag. Vitawrap! tsk tsk.

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
I denne fluetid!?
« Svar #36 Dato: Juli 14, 2005, 10:08:58 am »
Citat fra: Capone
Find selv på mere ævl.

Du ber sgu selv om det   :P

Sæbe og slibemidler en så kedelige, næh nej BENZIN skal der til !

Operationen foretages i en aflukket garage, for ikke at forgifte de små fugle.
1. Tag et viskestykke, væd det godt igennem med benzin og placer det over det fluede område.
2. Forlad garagen 10-15 min. Derer jo ingen grund til at blive forgiftet, hent evt. dine smøger.
3. Tør de sidste rester af med viskestykket, og smid det i skraldespanden.
4. Tænd en smøg mens du beundrer det skinnende resultat   8)

:!: Jeg ved godt at i nu tænker Hvad med at lufte ud  :?:
Det kommer helt automatisk når smøgen tændes  :twisted:

Men du så ligger på hospitalet ( og måske bliver passet af SVea :wink: ) kan konen jo få sat ny port og vinduer i garagen, nu hvor der alligevel skal laves udsugning og varme i gulvet  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Bongers

• Gæst
I denne fluetid!?
« Svar #37 Dato: Juli 14, 2005, 10:20:32 am »
I steder for køkkensvampen - har jeg investeret i sådan en lille nipsting, den tager fluerne og er nem at bruge ………… http://www.carlmeding.dk/gulvsliber.htm

Coyote

• Roadracer
I denne fluetid!?
« Svar #38 Dato: Juli 14, 2005, 12:11:59 pm »
]Guide til fjernelse af kamikazeinsekter

Vi har alle været ude for disse selvmordspiloter som torpederer motorcyklister, særligt i skumringstiden. Det er ikke det første angreb som er det farligste, men BIvirkningen efter sådan et angreb kan give uoverskuelige konsekvenser. Insekter indeholder store koncentrationer af syre, som når det kommer i kontakt med lakerede og polerede flader efterlader et mat eftermæle.

Der findes kun en løsning på problemet, som bringes her.

TRIN 1

Til et omfattende arbejde skal benyttes det rigtige værktøj, når det drejer sig om fjernelse af genstridige insekter er intet for meget - Jeg anbefaler derfor at anskaffe en El-høvl. Det er vigtigt at høvlen har mulighed for indstilling af tykkelse. Gerne i 1/100 milimeter, men større kan også gøre det.

TRIN 2

Før høvlen startes, er det vigtigt at smøre insektkirkegården med margerine. Margerinen har flere anvendelser.

For det første ligger PH-værdien omkring de 8,5 - dvs margerinen er basisk og medvirker til neutralisering af den syre som alle insekter indeholder.

Margerinen indeholder små sandkorn. Plantemargerine er specielt velegnet da sandkornene er filtreret gennem plantens rodnet, det er derfor sikret at sandkornene er af fineste kvalitet.

Endvidere sikre margerinelaget at høvlen føres i en glidende bevægelse henover det udsatte område.

Har den valgte høvl ikke mulighed for indstilling i 1/100 milimeter, er det vigtigt at margerinen er kold inden høvlen benyttes, (2-4 grader Celsius) margerinen virker i kold tilstand som afstandsstykke, husk at påføre margerinelaget i den rette tykkelse.

TRIN 3

Efter endt behandling vil de matte pletter være væk, og i enkelte tilfælde også dele af lakken. Så næste trin er en opshining af den behandlede del.

Til denne brug kan anbefales mark-up penne, de får i forskellige størrelser og i forskellige farver, at vælge den rigtige pen er yderst vigtig for at opnå et godt resultat.

Farvelæg hele området med pennen, det gøres med bløde fejende bevægelser.

TRIN 4

Var cyklen lakeret i en nymodens metallakering, kan der med fordel strøes et lag metalspåner over den behandlede del. Dette skal dog gøres inden farven fra Mark-up pennen er tør.

Metalspånerne kan erhverves hos den lokale smed, du kan sikkert få en håndfuld hvis du ligger en 20'er i deres kaffekasse.

Er metallakken med blåligt skær som det yndes på suzukimotorcykler er spåner fra drejebænk at foretrække, disse spåner vil grundet den høje temperatur ved spåntagningen have opnået anløbstemperatur og derfor have et nydeligt blåligt skær over sig.

TRIN 5

Når nu du har gjort et stort stykke arbejde for at udbedre skaderne fra mødet med insekter, kan du med fordel udføre en forebyggende behandling. Der findes mange produkter på markedet og alle vil i større eller mindre grad gøre livet lettere for dig på sigt. Insektmidlet sprøjtes på alle udsatte dele og skal have lov til at sætte sig en 5-10 minutter.

TRIN 6

Den sidste finish kommer på plads med ganske almindelig neglelak, det er dog vigtigt at benytte en klar neglelak. Neglelak fås i flere forskellige varianter og de farvede typer vil ødelægge den finish som du opnåede i trin 3 og 4.

Det er nødvendigt at dække alle de steder hvor der blev benyttet insektmiddel. Neglelakker har indbygget membran - denne membran vil sikrer at insektmidlet ikke fordamper for hurtigt - men derimod vil det være virksomt i op til et år, afhængig af kørselsmønster.

Behandling med insektmiddel og neglelak kan med fordel udføres hver vinter, især fordi insektplagen i denne periode vil være på et minimum, der vil på dette tidspunkt være mindst risiko for at delene bliver overfaldet af insekter når det gamle lag fjernes forud for påføring af nyt lag insektmiddel + neglelak.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
Det bør nævnes at det kan være svært at udføre ovenstående behandling, så derfor vil alt arbejde være for egen risiko og regning.
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
I denne fluetid!?
« Svar #39 Dato: Juli 14, 2005, 12:55:44 pm »
:mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:  Se det var jo den helt rigtige "gør det selv Leth" løsning, som kunne være sjov at oprette som en seriøs løsning inde på scootergalleri.dk  :lol:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
I denne fluetid!?
« Svar #40 Dato: Juli 14, 2005, 01:01:45 pm »
Citat fra: Jannik
Se det var jo den helt rigtige "gør det selv Leth" løsning, som kunne være sjov at oprette som en seriøs løsning inde på scootergalleri.dk  :lol:

Du tør ikke  :P
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Capone

• Sandt SVin
I denne fluetid!?
« Svar #41 Dato: Juli 14, 2005, 01:12:56 pm »
:D  :lol:

Kom iøvrigt lige i tanke om denne her:

Bongers

• Gæst
I denne fluetid!?
« Svar #42 Dato: Juli 14, 2005, 01:29:51 pm »
Udemærket Capone !!!  :lol:  :lol:  :lol:

Andreas

• Plastikrocker
I denne fluetid!?
« Svar #43 Dato: Juli 14, 2005, 03:26:05 pm »
Citat fra: Capone
:D  :lol:

Kom iøvrigt lige i tanke om denne her:

Kanon!  :lol:  :lol:  :lol:
Andreas
----------
Solgt!!! SV1000 NAKED K4, Leo Vince SBK bolt-on, Pyramid Hugger, Hamicat fender eliminator, Tre-Mod, Pair system - fix...

Gixxer Heino

• Plastikrocker
Re: Barberskum
« Svar #44 Dato: Juli 15, 2005, 12:44:23 am »
Citat fra: Coyote
Hey Capone - som sagt på linien Barberskum..

Dette er sakset fra Dk.fritid.motorcykel og skribenten hedder Armand:

[Citat]

Tidligere har jeg med succes brugt vådservietter til iblødsætning af
bio-belægningen på mine visirer; men på et tidspunkt faldt jeg over
det ultimative
snavs-iblødsætnings-middel: Barberskum!
Barberskum indeholder adskillelige blødgørende ingredienser (et
aldrende kvindfolk i min familie bruger det ligefrem til hudpleje!),
såvel som at det magter at "blive hængende" på overfladen.
Under indtørringen krible-krabler det yderligere i snavset og
efterlader selv ved fuld indtørring (natten over?) en fedtet
sæbe-hinde,der let lader sig vaske af sammen med de opblødte snavs
(trafikfilm på bilens forrude!)!
Barberskum indeholder ikke syrer, hvorfor det er mildt som sæbespåner
i brug, derved egner det sig også til fluekirkegården på læderdragten.

[/Citat]

Søren aka Coyote

Fluer??? dem undviger jeg da bare!! kan i ikke det??!? 8)
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.