Forfatter Emne: Ny læderdragt igen igen igen  (Læst 14338 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #15 Dato: Februar 02, 2009, 01:12:16 pm »
Brdr. Jensen i Horsens har købt et konkursbo med berik og arleen ness dragter = Halv pris på alt  8)

Var der i Lørdags og kan sige at det er lækkerier...  hvem kommer først  :wink:
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #16 Dato: Februar 02, 2009, 02:29:30 pm »
ja de købte vist OJ's i Middelfart....
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

dennis82

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 227
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #17 Dato: Februar 08, 2009, 06:50:02 pm »
jeg har også planer om en 2delt dragt, prøver en masse størrelser på udstilling i næste weekend, så må vi se hvad det blir til.
Dennis

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #18 Dato: Februar 27, 2009, 10:19:50 pm »
Lidt sent men -
har kørt i Spyke et par år - lidt dyrt  - meget "lækkert" - alle syninger intakte - bukserne er dog krympet!
Nu med Flystøj

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #19 Dato: Februar 28, 2009, 06:52:27 am »
bukserne er dog krympet!

Skuda din røv der er blevet for stor ;)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #20 Dato: Februar 28, 2009, 07:54:50 am »
bukserne er dog krympet!

Skuda din røv der er blevet for stor ;)
Ellers har den hængt i skabet ved Kalorioerne....puuhh :blink:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #21 Dato: Marts 01, 2009, 01:49:39 am »
Jeg er blevet anbefalet ikke at købe en to-delt læderdragt, men en jakke og et par bukser der kan lynes sammen (jeg havde ikke tænkt over foreskellen).. Grunden til det er, at en to-delt dragt har en meget kort jakke, som (næsten) vil være for kort og krybe op, hvis ikke bukserne var lynet på. Det var derfor en bedre ide at købe hver for sig, men stadig, så det kan lynes sammen, naturligvis :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #22 Dato: Marts 01, 2009, 10:08:49 am »
Jeg er blevet anbefalet ikke at købe en to-delt læderdragt, men en jakke og et par bukser der kan lynes sammen (jeg havde ikke tænkt over foreskellen).. Grunden til det er, at en to-delt dragt har en meget kort jakke, som (næsten) vil være for kort og krybe op, hvis ikke bukserne var lynet på. Det var derfor en bedre ide at købe hver for sig, men stadig, så det kan lynes sammen, naturligvis :)

Jeg tror squ generelt at folk herinde opfatter en 2-delt som en der kan lynes sammen, de sæt med den lille jakke, lavtaljet bukser og dertil hørende buttcrack-sparesbøsse er vist kun til HD-truckerne.....   :whatever:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #23 Dato: Marts 04, 2009, 01:20:45 pm »
Jeg er blevet anbefalet ikke at købe en to-delt læderdragt, men en jakke og et par bukser der kan lynes sammen (jeg havde ikke tænkt over foreskellen).. Grunden til det er, at en to-delt dragt har en meget kort jakke, som (næsten) vil være for kort og krybe op, hvis ikke bukserne var lynet på. Det var derfor en bedre ide at købe hver for sig, men stadig, så det kan lynes sammen, naturligvis :)

Jeg tror squ generelt at folk herinde opfatter en 2-delt som en der kan lynes sammen, de sæt med den lille jakke, lavtaljet bukser og dertil hørende buttcrack-sparesbøsse er vist kun til HD-truckerne.....   :whatever:

Batman - 2-delt er ikke bare en 2-delt...

Forskellen er flg.

2-delt som er samlet fra starten er rigtig nok at jakken er kortere.. Det vil sige at den sidder højt oppe hvis du kører uden bukserne på.. ( men det gør man jo heller ikke hvis man har dem vel ) - tror faktisk ikke det er behageligt at kører med så kort jakke medmindre man er en lækker sild uden hofter... Det vil nok få mange drenge til at vende som om efter hende.. :P :P.... 
Lynlåsen er markant stærkere og kraftigere og går næsten hele vejen rundt.. Det vil sige at styrter du ,holdes tøjet bedre sammen ...

2-delt som du selv sammensætter har længere jakke som du selvfølgelig også kan kører med løst hvis du er til hudafskrabninger på ben når du er iført cowboybukser..  :dead: Men igen.... læderbukser på hvis man har dem...  :D
Lynlåsen som holder læderjakke og bukser sammen er "svag" og kortere.. går ikke hele vejen rundt.. ( ihvertfald ikke på det forskellige tøj jeg har solgt hos Aagesen) men der findes måske noget - skal jeg ikke kunne sige..

Det skal så siges at mange køber selv sammensæt.. Men der er også mange som køber dragter som er sammensat fra fabrikkens side..

Pingo, jeg vil også anbefale at du selv sammensætter... Bare sørg for at den sidder MEGET tæt fra start af.. For de udvider sig hurtigt...


Bolvig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #24 Dato: Marts 05, 2009, 03:45:37 am »
Jeg er blevet anbefalet ikke at købe en to-delt læderdragt, men en jakke og et par bukser der kan lynes sammen (jeg havde ikke tænkt over foreskellen).. Grunden til det er, at en to-delt dragt har en meget kort jakke, som (næsten) vil være for kort og krybe op, hvis ikke bukserne var lynet på. Det var derfor en bedre ide at købe hver for sig, men stadig, så det kan lynes sammen, naturligvis :)

Jeg tror squ generelt at folk herinde opfatter en 2-delt som en der kan lynes sammen, de sæt med den lille jakke, lavtaljet bukser og dertil hørende buttcrack-sparesbøsse er vist kun til HD-truckerne.....   :whatever:

Batman - 2-delt er ikke bare en 2-delt...

Forskellen er flg.

2-delt som er samlet fra starten er rigtig nok at jakken er kortere.. Det vil sige at den sidder højt oppe hvis du kører uden bukserne på.. ( men det gør man jo heller ikke hvis man har dem vel ) - tror faktisk ikke det er behageligt at kører med så kort jakke medmindre man er en lækker sild uden hofter... Det vil nok få mange drenge til at vende som om efter hende.. :P :P.... 
Lynlåsen er markant stærkere og kraftigere og går næsten hele vejen rundt.. Det vil sige at styrter du ,holdes tøjet bedre sammen ...

2-delt som du selv sammensætter har længere jakke som du selvfølgelig også kan kører med løst hvis du er til hudafskrabninger på ben når du er iført cowboybukser..  :dead: Men igen.... læderbukser på hvis man har dem...  :D
Lynlåsen som holder læderjakke og bukser sammen er "svag" og kortere.. går ikke hele vejen rundt.. ( ihvertfald ikke på det forskellige tøj jeg har solgt hos Aagesen) men der findes måske noget - skal jeg ikke kunne sige..

Det skal så siges at mange køber selv sammensæt.. Men der er også mange som køber dragter som er sammensat fra fabrikkens side..

Pingo, jeg vil også anbefale at du selv sammensætter... Bare sørg for at den sidder MEGET tæt fra start af.. For de udvider sig hurtigt...

Jeg tilslutter mig Majses indlæg!
Hvis læder skal virke efter hensigten, skal det sidde tæt!
Det er desuden også sådan man generelt ser bedst ud i læder!
Løst-siddende læder er et udtryk for manglende forståelse for dets beskyttende virkning - Samt et udtryk for utrolig dårlig sans for, hvad der ser godt ud.

Ja... ok at kalde mig gay, men min opfattelse er, at jo bedre man ser ud i trafikken, desto mere lægges der mærke til én fra andre trafikanters side... Desto større sikkerhed opnår man...


Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #25 Dato: Marts 05, 2009, 08:01:12 am »
Jeg er blevet anbefalet ikke at købe en to-delt læderdragt, men en jakke og et par bukser der kan lynes sammen (jeg havde ikke tænkt over foreskellen).. Grunden til det er, at en to-delt dragt har en meget kort jakke, som (næsten) vil være for kort og krybe op, hvis ikke bukserne var lynet på. Det var derfor en bedre ide at købe hver for sig, men stadig, så det kan lynes sammen, naturligvis :)

Jeg tror squ generelt at folk herinde opfatter en 2-delt som en der kan lynes sammen, de sæt med den lille jakke, lavtaljet bukser og dertil hørende buttcrack-sparesbøsse er vist kun til HD-truckerne.....   :whatever:

Hvormange HD'er har du set iført læderdragt??????? INGEN... og kan de kører uden topskal ( hjelm ) så gør de også det....

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #26 Dato: Marts 05, 2009, 06:27:07 pm »
et hurtigt spørgsmål, hvor lange skal benene være på læderbukser ?
skal de gå helt ned til gulvet som et par almindelige bukser ?

ja det lyder nok dumt det spørgsmål :innocent:
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #27 Dato: Marts 05, 2009, 10:14:40 pm »
et hurtigt spørgsmål, hvor lange skal benene være på læderbukser ?
skal de gå helt ned til gulvet som et par almindelige bukser ?

ja det lyder nok dumt det spørgsmål :innocent:

jeg vil sige anklen... Men det kommer lidt an på dine støvler og hvordan beskyttelsen sidder på læderbukserne.. F.eks Dainese har på nogen læderbukser en tyk beskyttelse ved skindbenet.. som gør at hvis du har smalle støvler så kan de måske ikke komme helt ned i støvlerne.. Er det læderbukser uden beskyttelse så stadigvæk anklen.. er der denne skinne beskyttelse måske lidt kortere.. Men tag dine støvler med i butikken, og prøv dem med bukser på.. og husk at prøv dem hvor du sidder på en kværn.. i den stilling du kører i... så vil du se om de smutter op over støvlekanten og om det er behageligt.. og det er jo det som det også skal være.. behageligt... sikkert og behageligt..  :D :D
« Senest Redigeret: Marts 06, 2009, 07:40:16 am af Majse »

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #28 Dato: Marts 05, 2009, 10:24:53 pm »
Nyeste mode blandt de unge er strømperne UDENPÅ bukserne så det er vel ligemeget?

Sorry for spam.
 Mine bukser slutter lidt over anklen og støvlerne er selvfølgelig udenpå. Ofte kan man løbe ind i det problem med en 2 delt læderdragt at enten passer buksen eller jakken perfekt og den modsatte ikke. Prøv derfor flere forskellige mærker inden du beslutter dig.
Selvom de dyre mærker ofte har fedeste design så vil jeg hellere køre med en mere prisstærk dragt der sidder perfekt end en dyr der sidder skidt.
Jeg smuttede selv ind til Louis.de ved den Schweiziske grænse sidste år og første dragt ned fra hylden passede perfekt. Har udviddet sig så rygbeskytter ikke er et problem. (husk dín rygbeskytter med ud når du skal prøve)
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #29 Dato: Marts 05, 2009, 10:42:33 pm »
jeg kan ikke vente til at skulle ud og køre  :mrgreen:
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::