Forfatter Emne: Fra alm. pære til led?  (Læst 10700 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #30 Dato: April 26, 2009, 11:14:41 pm »
En modstand på plus og en på minus? Altså 4 i det hele?
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #31 Dato: April 27, 2009, 08:15:17 am »
Konklusion: sæt en 6.9 Ohm 25watt modstand parallelt med hvert blinklys. Du kan sandsynligvis kun få en 6.8 Ohm modstand, men det er også fint nok.
Det er kun hvis du vil du absolut vil afsætte samme mængde effekt som med de originale 21w blinklys. Det er ikke nødvendigt for at snyde relæet. Som skrevet tidligere i tråden kan mindre gøre det. men 0,24w er for lidt  :wink:

Men det er helt rigtigt det med spændingsfaldet  8)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #32 Dato: Maj 06, 2009, 09:33:39 pm »
Så nu skal jeg ud og købe 4 modstande til forblink'ene og sætte dem på plus og minus, istedet for over plus og minus??
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #33 Dato: Maj 06, 2009, 09:57:49 pm »
Så nu skal jeg ud og købe 4 modstande til forblink'ene og sætte dem på plus og minus, istedet for over plus og minus??

Det lyder sq ikke helt rigtigt :) Skal lige være helt sikker på at jeg er med - så vidt jeg husker har du både LED blink for og bag?

Og lige for at være sikker, blink for og bag sidder parallelt right  :huh: Altså ikke kun på din, men generelt (højre og venstre hver for sig naturligvis ;) )
Hvis de sidder parallelt for og bag skal du på ingen måde ud og have 4 modstande, kun 2. Så hut jeg visker er mine 3.9Ohm. Jeg kan sq ikke huske om jeg har skrevet det før, men mine blink var vildt mærkelige mens jeg installerede alarm, det skyldtes et lavt batteriniveau, men det har du nok tjekket efterhånden ;)

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #34 Dato: Maj 07, 2009, 07:14:49 am »
Nej kun led forblink.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #35 Dato: Maj 07, 2009, 08:52:15 am »
Bummelum, mystisk. Vi må lige have afklaret om de sidder parallelt for og bag, men tror da kun jeg har modstande monteret under passagersædet (købte sv'eren med dem på).

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #36 Dato: Maj 13, 2009, 08:39:19 pm »
Nogen som kan fortælle mig:
Hvad jeg præcis skal købe og hvordan det skal monteres, så det virker??

Mvh Michael
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #37 Dato: Maj 13, 2009, 10:11:04 pm »
Nogen som kan fortælle mig:
Hvad jeg præcis skal købe og hvordan det skal monteres, så det virker??

Mvh Michael



Jeg kigger på min imorgen, jeg ved jeg har 4 modstande monteret så ser jeg hvor meget de er på
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #38 Dato: Maj 13, 2009, 10:24:42 pm »
Nogen som kan fortælle mig:
Hvad jeg præcis skal købe og hvordan det skal monteres, så det virker??

Mvh Michael

Som jeg skrev for et stykke tid siden:
Citér
Konklusion: sæt en 6.9 Ohm 25watt modstand parallelt med hvert blinklys. Du kan sandsynligvis kun få en 6.8 Ohm modstand, men det er også fint nok.
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Henrik.poulsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 643
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #39 Dato: Maj 14, 2009, 08:33:42 am »
Nogen som kan fortælle mig:
Hvad jeg præcis skal købe og hvordan det skal monteres, så det virker??

Mvh Michael

Som jeg skrev for et stykke tid siden:
Citér
Konklusion: sæt en 6.9 Ohm 25watt modstand parallelt med hvert blinklys. Du kan sandsynligvis kun få en 6.8 Ohm modstand, men det er også fint nok.
Helt enig med Pingo
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen


Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #40 Dato: Maj 14, 2009, 11:16:54 am »
Parallelt mener du så en på plus og en på minus?
Altså klippe ledningen og lodde modstanden ind mellem den klippede ledning.
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #41 Dato: Maj 14, 2009, 11:23:15 am »
Parallelt mener du så en på plus og en på minus?
Altså klippe ledningen og lodde modstanden ind mellem den klippede ledning.
Nix det vil være SERIELT ;) Den skal sidde "ved siden af" blinklyset, så plus og minus forgrener sig i to så at sige :)

Ala det her, hvor den ene modstand så udgør dit blinklys:


MMN

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 719
  • SV650S 05'
  • Bike: Sv650S
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #42 Dato: Maj 14, 2009, 11:27:40 am »
flot tegning men fatter minus, jeg er jo bare cykelmek.

Har forsøgt med at sætte en modstand mellem plus og minus, men det virkede ikke, forkert modstand??
(modstand beskrevet tidligere i tråden)

Har alm. blink bag og led for, skal jeg så kun bruge 2 modstande ialt??
2005 SV650S. SP Enginering Carbon potte. Piazzo greb. Rizoma Blå br. væskebeholder. S2 undertray og forblink's shutter. Puig Carbon look hugger, blå DB kæbeglas. Gel Sæde, Plasma m/ blå/rød led intrument. Carbon Motorbeskytter, PiperX, PCIII.

Smith

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 320
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #43 Dato: Maj 14, 2009, 11:56:38 am »
flot tegning men fatter minus, jeg er jo bare cykelmek.

Har forsøgt med at sætte en modstand mellem plus og minus, men det virkede ikke, forkert modstand??
(modstand beskrevet tidligere i tråden)

Har alm. blink bag og led for, skal jeg så kun bruge 2 modstande ialt??
Så vidt jeg har forstået har du gjort det rigtigt, de blinker også i den rigtige hastighed? Det lyder i hvert fald rigtigt i mine ører, en løsning til hvorfor alle dioder ikke lyser har jeg desværre ikke  :undecided:

Ramsdahl

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Fra alm. pære til led?
« Svar #44 Dato: Maj 15, 2009, 08:50:01 pm »
En smule let relateret spam. Er der nogen der har erfaringer med at montere LED miniblink i front?
Jeg har netop smidt en lucas nummerpladeholder på i bag, hvor de originale blink ikke passede på, så jeg var tvunget til at købe miniblink. I samme ombæring købte jeg så et par til front, men jeg kan ikke se hvordan jeg lige skal få dem til at passe i det enorme hul de originale frontblinklys efterlader på en SV650S.