Forfatter Emne: Lille Solstråle historie om mapning af MC  (Læst 5262 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Dato: Maj 26, 2009, 11:36:05 am »
Ja.. vidste jo egentlig godt at min MC skulle justeres ind, da jeg har fuldt udstødningssystem på og K&N filter uden nogen form for kompensering for dette.. Syntes egentlig min MC kørte godt og trak som et lokomotiv.

Har haft den på feltet og konstateret at den kørte for magert.. det kunne jeg næsten godt selv regne ud. Eftersom der jo intet er gjort ved den udover KN filter og fuld udstødning. Men rart at få det bekræftet.

Jeg fik anskaffet mig en powercommander 3 (den ældre version med seriel kabel og lidt grovere opløsning og ikke nær så fin som de nyere USB 3 versioner) og det blev så til en 1½ dag på rullefelt hvor vi fik justeret blandingen, så den gik pænt indenfor de korrekte værdier. Dette gjorde vi ved 2,5,10,20,40,60,80 og 100 % gasspjældsåbning og ved alle omdrejningstal.
 Ja ok det tog ikke 1½ dag, der var jo også pizza pauser, sodavands pauser, røverhistorie pauser og pauser hvor fars løg lige skulle køle af (cyklen bliver varm og det forplanter sig de mærkeligste steder  :blink:  )

Men resultatet mærkede jeg straks, da jeg skulle køre cyklen hjem.. og ja igår hvor jeg prøvede lidt mere blandet kørsel, fremfor ren transport på motorvejen.

Det er som om jeg har fået en anden motor og nyt kædekit.. hehe, gearskiftene er meget blødere nu, overgangen er blød som smør i forhold til før. Før skulle jeg virkelig tænke over hvert gearskift for at undgå et kæmpe klonk fra kæden der strammer op og der igen kommer træk på.. det er helt væk nu, ved de almindelige rolige gearskift. Det er som om at kædekittet er sprit nyt og gearkassen bare spiller optimalt.

Trækket er jævnt og virker mere roligt nu.., det virker mindre aggressivt, men det er sådan set kun fordi at det er blevet jævnt hele vejen op.. Er slet ikke i tvivl om at den maser bedre fra land nu end den gjorde før. de små mellemaccelrationer har fået et boost i form af jævnt træk uden nogen tøven.

alt i alt en meget mere smidig og velkørende maskine og alt dette kommer sig bare af at sørge for at  motoren er justeret ind til at køre nær optimalt i alle omdrejningstal ved enhver % gasspjældsåbning..

Kan varmt anbefales. (var dog ikke i tvivl før, men det er noget andet når man oplever på sin egen bike..)

og tak til Nikolaj, for at hjælpe til.

Dakota

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 92
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #1 Dato: Maj 26, 2009, 11:47:00 am »
 :thumbsup:

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #2 Dato: Maj 26, 2009, 11:57:46 am »
 :thumbsup: Nikolaj kan godt lide dette.
(Jeg er vist for meget på facebook  :angel: )

Tak for nogle hyggelige og lærerige dage :)
Og tak for hjælpen til at rulle min ;)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #3 Dato: Maj 26, 2009, 12:09:45 pm »
Sejt  :D Jeg havde samme oplevelse da jeg fik mit SVin mappet...

:thumbsup: Nikolaj kan godt lide dette.

Teen!!!
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #4 Dato: Maj 26, 2009, 12:17:40 pm »
Hov du glemte at nævne en hasteløsning med USB->Seriel-converter :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #5 Dato: Maj 26, 2009, 12:18:00 pm »
Hmm... komer der ikke snart penge tilbage i skat... Igen?  :innocent:

Kune godt bruge pengene :thumbsup: til luftfilter, PC og indrulning...  :brok:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #6 Dato: Maj 26, 2009, 12:34:07 pm »
Hmm... komer der ikke snart penge tilbage i skat... Igen?  :innocent:

Kune godt bruge pengene :thumbsup: til luftfilter, PC og indrulning...  :brok:

SP?  :thumbsup:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #7 Dato: Maj 26, 2009, 12:53:03 pm »
Hmm... komer der ikke snart penge tilbage i skat... Igen?  :innocent:

Kune godt bruge pengene :thumbsup: til luftfilter, PC og indrulning...  :brok:

SP?  :thumbsup:
NEMLIG.... :angel:
(skal bare ha luret hvordan jeg få fingrene i konens også.....= dobbelt sjov)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #8 Dato: Maj 26, 2009, 02:25:46 pm »
SP?  :thumbsup:
SP = Banedage, dæk, bærbar og 18 års fødselsdag. I nævnte rækkefølge  :mrgreen:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #9 Dato: Maj 26, 2009, 02:30:11 pm »
SP?  :thumbsup:
SP = Banedage, dæk, bærbar og 18 års fødselsdag. I nævnte rækkefølge  :mrgreen:
:respekt: for din prioritering Olfert :D Vi ses på Anderstorp i august - DET TROR JEG NOK VI GØR  :whipped:
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #10 Dato: Maj 26, 2009, 10:23:12 pm »
Kan dårligt vente på at Sajmon får svejst mit fulde system op og jeg får den rullet hos Alex og justeret min RapidBike.  :whatever: :whatever: :whatever:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2729
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #11 Dato: Maj 26, 2009, 11:22:08 pm »
SP penge = Banedage, banedage... og lige lidt banedage og mapning af gadecyklen.

Passer en Powercommander fra en K5-6 på en K4?

For så skal begge maskiner sgu køres ind...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Flemming L

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1301
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #12 Dato: Maj 26, 2009, 11:23:41 pm »
SP = R6'er stumper + banedage + medfinanciering af ny ko-hud og hjelm.

 :D
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #13 Dato: Maj 26, 2009, 11:31:07 pm »
SP penge = Banedage, banedage... og lige lidt banedage og mapning af gadecyklen.

Passer en Powercommander fra en K5-6 på en K4?

For så skal begge maskiner sgu køres ind...

det tror jeg næsten godt du kan regne med.. forskellen ligger i stikkene til ecu'en.. og mon ikke de er ret ens på de sv'ere ;-)

min powercommander var fra en gsxr 600 K1..  og den passede fint stik med min "600" K2   .. grunden til at de hos dynojet har forskellige partnumre er fordi de har forskellige preinstallerede maps.


Batman

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 479
Re: Lille Solstråle historie om mapning af MC
« Svar #14 Dato: Maj 26, 2009, 11:48:18 pm »
SP + salg af dykkerudstyr + lidt opsparing = Baneged !!!!!  :mrgreen:
- På Gaden: Honda CBR900RR Fireblade - Faceliftet
- På banen: Yamaha R1