Forfatter Emne: Forskel på gearing SV1000N og S???  (Læst 2238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

OBrian

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
    • www.2b5.dk
Forskel på gearing SV1000N og S???
« Dato: Juni 20, 2009, 12:40:53 pm »
Har prøvet min kammis SV 1000 N og blev overrasket over den virkede betydelig kvikkere end SV 1000 S.
Er gearkassen ikke identiske.
Eller er det kædehjulene der gør forskellen.
Hvad kører en SV 1000 N med som standard gearing???

Mange sp.mål men håber på svar.
Newbee riders should simply skip the Suzuki TL and go straight to the morgue.....

i'm a NERD!!!  So what. ;-)

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Forskel på gearing SV1000N og S???
« Svar #1 Dato: Juni 20, 2009, 04:45:57 pm »
Mener det er 17-40 på N
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Forskel på gearing SV1000N og S???
« Svar #2 Dato: Juni 20, 2009, 09:17:39 pm »
Gearing og gearkasse og ens på N og S ifølge servicehåndbogen.

17/40, og 108 led på kæden.

Der er dog mange der fabler om at S er lidt højere gearet, men da jeg naturligvis kører N, har jeg ingen anelse  :innocent:

hvis du skal geare om/ned, giver det samme resultat at gå tre tænder op bag, som 1 ned for. Jeg holder dog på at det er bedre at gå op bag, da kæden så har "fat" i flere tænder. Belastningen på hver tand bliver derfor mindre, og holdbarheden længere.

Kæden har fat godt halvdelen af tænderne på et tandhjul, altså  ca 9 tænder foran. Hvis du gearer en ned har den kun fat i 8-8,5 tænder altså ca 10% større træk på tænderne.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

OBrian

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 18
    • www.2b5.dk
Re: Forskel på gearing SV1000N og S???
« Svar #3 Dato: Juni 20, 2009, 10:09:44 pm »
Aha....   jamen så bliver jeg da lidt klogere.

Jeg må nok indrømme at jeg blev overrasket over så sprød N virkede, men tror den oprejste kørestil samtidig kan have spillet en rolle i følelsen.

Jeg har selv en TL 1000 S og den kører med 17/38 og jeg havde netop tænkt på at sætte et 40 måske 41 tandhjul på.
Kan man gå fra 38 til 40 uden at skulle forlænge kæden???  Min kæde er næsten ny og ville synes det var trælst/dyrt at skulle skifte det hele.
Newbee riders should simply skip the Suzuki TL and go straight to the morgue.....

i'm a NERD!!!  So what. ;-)

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: Forskel på gearing SV1000N og S???
« Svar #4 Dato: Juni 21, 2009, 09:52:16 pm »
Der findes smarte små programmer til at regne kæde længede og gearing ud med. Kig lidt her på forummetog du vil finde et par eksempler...

Jeg tror at gearingen i gearkassen og tandhjul er ens på N og S. Jeg synes bare den originale gearing er for lang til en N. Derfor har jeg ændret min. Ved 16/44 ringer den ud ved 235 ægte km/t ;-)
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359