Forfatter Emne: Prøvetime MC  (Læst 4555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

helle merete

• Sandt SVin
Prøvetime MC
« Dato: Juni 30, 2009, 03:42:34 pm »
Hep.
Længe siden...Håber alle trives og ikke sveder for meget i mc-tøjet :)

Nå, jeg har brug for jeres hjælp:
Jeg skal hjælpe med at arrangere et polterabend og bruden skal prøve at køre motorcykel i København (Hun har ikke MC-kørekort...)

Er der nogen der har et bud på hvordan det mon kan arrangeres - mod betaling? Køreskoler jubler jo nok ikke ligefrem ved tanken om at være et polterabendindslag - også selvom bruden naturligvis ikke vil være spirituspåvirket (På det tidspunkt ihvertfald)

KH Helle Merete
SV650SK3

Flemming L

• Sandt SVin
Re: Prøvetime MC
« Svar #1 Dato: Juni 30, 2009, 04:15:06 pm »
Hep.
Længe siden...Håber alle trives og ikke sveder for meget i mc-tøjet :)

Nå, jeg har brug for jeres hjælp:
Jeg skal hjælpe med at arrangere et polterabend og bruden skal prøve at køre motorcykel i København (Hun har ikke MC-kørekort...)

Er der nogen der har et bud på hvordan det mon kan arrangeres - mod betaling? Køreskoler jubler jo nok ikke ligefrem ved tanken om at være et polterabendindslag - også selvom bruden naturligvis ikke vil være spirituspåvirket (På det tidspunkt ihvertfald)

Skal det være lovligt så kommer hun ikke ud på offentlig vej.
Selv ikke via en køreskole.
Medmindre hun lige snupper nogle lektioner teori + en tur i kravlegården
 :wink:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

pingo

• Sandt SVin
« Svar #2 Dato: Juli 01, 2009, 02:52:36 am »
Jeg tror de fleste ville være hamrende nervøse ved at låne deres MC ud til en de ikke kender.. Og slet ikke til en de ikke kender, som ikke har prøvet at køre på den før! Jeg har gjort det en gang, det resulterede i en ridse i udstødningen og et knækket blinklys.. Ikke ret fedt.

Mon ikke du skulle gå efter noget på 4 hjul? Hvad med fx en ATV på noget markræs eller ligende?

Alternativt har undertegnede og mange andre herinde ret god erfaring med at lave polterabend-køreture flokke af piger, så det ku jo også være en løsning :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #3 Dato: Juli 01, 2009, 06:14:41 am »
Alternativt har undertegnede og mange andre herinde ret god erfaring med at lave polterabend-køreture flokke af piger, så det ku jo også være en løsning :)

Svarer lige for HM - den kommende brud sidder "til daglig" bag på hendes mands MC - så følelsen af at sidde bag på sådan en kender hun fint - tanken var mere at hun selv skulle prøve.

I øvrigt tror jeg desværre heller ikke at det kan lade sig gøre :(
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

helle merete

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: Juli 01, 2009, 08:53:24 am »
Desværre er Bruden, som JJ skriver, vant til at sidde bagpå.
Jeg skrev herinde fordi jeg ikke selv kunne regne ud hvorledes det ku lade sig gøre med sådan en køretur. De fleste (Inkl. mig selv) ville være nervøs ved at låne min MC ud til sådan et formål.

Men det ku jo være nogen her var mere inspireret end jeg og kunne finde på en anden løsning
KH Helle Merete
SV650SK3

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juli 01, 2009, 10:01:08 am »
Hvad med at kontakte en kørerlærer, og gi hende en prøvetime i kravlegården. Det må da kunne lade sig gøre  :undecided:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: Juli 01, 2009, 10:11:38 am »
Hvad med at kontakte en kørerlærer, og gi hende en prøvetime i kravlegården. Det må da kunne lade sig gøre  :undecided:
tro jeg bestemt også - dog kender jeg kun nogle i helsingør...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juli 01, 2009, 10:26:30 am »
Der er da nogen der reklamerer lidt med det... hvis man kan leve med at køre på HD, lyder det da som om der er muligheder http://www.adventureportal.dk/default.asp?show=page&id=2337
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #8 Dato: Juli 01, 2009, 10:55:58 am »
Sjovt ingen tænker forsikring her? Skulle uheldet være ude er der ingen dækning overhovedet ... ejer har lånt mc ud til én han vidste ikke havde kørekort, og bruden selv kan ikke dække, da hun ikke havde kørekort til selvsamme. Så det er penge op af egen lomme.
Vigtigst af alt er dog, at man ikke kører ud i trafikken blottet for erfaring. Selv folk med mange års erfaring kører galt!
Det bliver et lukket område, hvis ...

Ingen grund til at ødelægge det bryllup!
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #9 Dato: Juli 01, 2009, 11:20:46 am »
Sjovt ingen tænker forsikring her? Skulle uheldet være ude er der ingen dækning overhovedet ... ejer har lånt mc ud til én han vidste ikke havde kørekort, og bruden selv kan ikke dække, da hun ikke havde kørekort til selvsamme. Så det er penge op af egen lomme.
Vigtigst af alt er dog, at man ikke kører ud i trafikken blottet for erfaring. Selv folk med mange års erfaring kører galt!
Det bliver et lukket område, hvis ...

Ingen grund til at ødelægge det bryllup!
nok derfor vi snakker om en kørelære - efter deres motorcykler er forsikret og evt. en kravlegård er et forsvarligt  sted?

kom i tanke om at min søster betalte kun for en tur rundt i kravlegården for at se om det var noget for hende - så mon ikke det er muligt andre steder - dog skal tidspunktet også passe...
« Senest Redigeret: Juli 01, 2009, 11:22:53 am af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #10 Dato: Juli 01, 2009, 12:54:51 pm »
Ellers skulle i alliere jer med en bondeknold som havde en knold-hopper til mark-brug... Dem er der da et par stykker af i Nordsjælland i hvert fald. Det er jo omtrend samme fornemmelse...
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: Juli 01, 2009, 01:53:37 pm »
Ellers skulle i alliere jer med en bondeknold som havde en knold-hopper til mark-brug... Dem er der da et par stykker af i Nordsjælland i hvert fald. Det er jo omtrend samme fornemmelse...

:lmao: SV-feeling 100%
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #12 Dato: Juli 02, 2009, 09:32:49 am »

Hovnuhvad  :club:

Skide overløber  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Rasmus Mølgaard

• Plastikrocker
    • Warfare Records
« Svar #13 Dato: Juli 04, 2009, 01:50:43 am »

Hov hov hov hov!  :police:

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #14 Dato: Juli 04, 2009, 07:51:49 am »
HM har for længst fundet en kørelærer der vil hjælpe :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.