Forfatter Emne: DMC Bronzekursus.....det burde alle gøre...nye som garvede...  (Læst 5448 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Per

• Sandt SVin
  • ...det dejlige SVin....
DMC Bronzekursus.....det burde alle gøre...nye som garvede...
« Dato: April 26, 2010, 09:49:13 am »
Hej med jer....

Har lige haft fornøjelsen af at være på køreteknisk kursus i den forgangne weekend.
Dette kan stærkt anbefales.

Jeg er jo selv ny mc'ist...fik mit kort og mc sidste år ...og dette er den bedste "tuning" af din MC som du kan "installere"

Engagerede lærere...personlig feedback...positivt og konstruktivt...tips tricks og en masse kørsel hvor du lære din MC at kende under sikre forhold.
Har du skiftet MC til en anden model er dette også en god måde at lære den at kende på...

Desuden ved jeg også hvad jeg skal arbejde lidt med for at blive endnu bedre derude på de farlige veje....

http://www.dmc-kursus.dk/?page=3.4         :D :respekt: :thumbsup: :orkester:

Jamen det var vel det...jeg er sikker på at jeg vender tilbage for en opfriskning eller en ny omgang til næste år....

Go for it.......

Hilsen Per
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Banen: Suzuki GSXR-750 med Öhlins Lir m.m

Synes godt om : http://team-trackday.com/

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
Sv: DMC Bronzekursus.....det burde alle gøre...nye som garvede...
« Svar #1 Dato: April 26, 2010, 10:58:47 am »
100 procent enig! Alle kan have gavn at et Bronze-kursus. Det er en rigtig god måde at lære sin cykel at kende på..
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
« Svar #2 Dato: April 26, 2010, 11:13:48 am »
100 procent enig! Alle kan have gavn at et Bronze-kursus. Det er en rigtig god måde at lære sin cykel at kende på..

Alle ?  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Knegt

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: April 26, 2010, 11:15:54 am »
Super godt at høre...
Jeg skal selv afsted på kurset på jyllandsringen her den 15, glæder mig som et lille barn

Smith

• Roadracer
« Svar #4 Dato: April 26, 2010, 01:12:50 pm »
Bla bla bla...

Hilsen Per
:mrgreen: ENIG!
Det har været en fantastisk weekend, og jeg har lært enormt meget! Forhåbentlig er noget af det røget helt ind på rygraden, og ligesom Per er det heller ikke sidste gang jeg deltager der. Jeg fandt i hvertfald mange af mine/maskinens grænser, det var nok en fordel at træne sine forhjulsblokeringer under "kontrollerede" forhold  :?
Super hyggeligt at møde dig Per, det var fedt at følge et andet SVin :D

Hvis du mener alle jer trackday-kørere der helt sikkert har vildt meget routine, så er svaret vel ja? Øvelser med bildøre der svinger op og den "lokale børnehave" hopper ud på vejen, det tror jeg de fleste vil få noget ud af  :) Hvis ikke det gør for ondt på stoltheden ;)

(Og ja, bilister/børn/hunde/etc vil også få noget ud af kurset, så de kan lære at lade være med at køre/løbe/springe ud foran os :brok: )

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #5 Dato: April 26, 2010, 01:35:33 pm »

Hvis du mener alle jer trackday-kørere der helt sikkert har vildt meget routine, så er svaret vel ja? Øvelser med bildøre der svinger op og den "lokale børnehave" hopper ud på vejen, det tror jeg de fleste vil få noget ud af  :) Hvis ikke det gør for ondt på stoltheden ;)

(Og ja, bilister/børn/hunde/etc vil også få noget ud af kurset, så de kan lære at lade være med at køre/løbe/springe ud foran os :brok: )

Jeg tror det var en intern joke  :wink:   
For et par år siden var der stort set kun SV'ere med på Bronzekursus, og nogle fik mere ud af det end andre. Eller måske rettere: mere end de havde regnet med. Ole røg af og brækkede kravebenet, og Jesper Jensen kunne ikke holde fingrene i egen sovepose og har idag to børn med Helle Merete   :tie:

Edit: Jeg har selv været med tre gange og synes det er fantastisk. Min far har jeg også lokket med en enkelt år efter mange års "plagen", og han var også særdeles begejstret for det  :thumbsup:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
    • B2's Galleri
« Svar #6 Dato: April 26, 2010, 01:42:00 pm »

Nemmerli !

Men formanden har truet med en hel masse, hvis jeg blev ved med at minde "nogen" om deres lille ...... flyvetur.
Så jeg siger ikke noget  :innocent:
« Senest Redigeret: April 26, 2010, 02:08:34 pm af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Rasmus Mølgaard

• Plastikrocker
    • Warfare Records
« Svar #7 Dato: April 26, 2010, 01:46:06 pm »
Hey!
Må man larme på sådan et kursus (if you know what I mean), og dækker ens normale forsikring eventuelle styrt?

Bing

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: April 26, 2010, 03:35:39 pm »
Hey!
Må man larme på sådan et kursus (if you know what I mean), og dækker ens normale forsikring eventuelle styrt?
Ang. forsikring, så kan du læse lidt mere her: http://www.dmc-kursus.dk/?page=2.6
Men jeg tror, at de fleste forsikringsselskaber dækker styrt på bronzekurser.

Vedr. "larm", så får kursister sædvanligvis besked på at montere en mindre støjende udstødning, hvis de har "råbepotter" på - af hensyn til naboerne til de køretekniske anlæg, der ikke sætter pris på den samme musik som vi andre. I Tune betyder det dog i praksis knap så meget, da anlægget ligger lige ved siden af en gokart-bane, en cross-bane og en lufthavn  :wink:

Mvh. Christina, instruktør på bronzekurserne.
Christina R.

Per

• Sandt SVin
« Svar #9 Dato: April 26, 2010, 03:49:11 pm »
Bla bla bla...
Hilsen Per

Super hyggeligt at møde dig Per, det var fedt at følge et andet SVin :D

:lmao: til første citat ..haha

og tak lige over...det er sgu meget bedre at mødes på cyklen derude... til kursus eller til en tur.....
Så du/I ringer bare ... så triller vi... iøvrigt en rigtig fed 650'er du holder dig  :respekt: :thumbsup:
Vejen: RØD SV1000S - HALVKÅBE - PLOV -HUGGER - BLUEFLAME DUAL PORT - KN FILTER - GEARET

Per

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: April 26, 2010, 03:52:56 pm »
og dækker ens normale forsikring eventuelle styrt?

IF gør men kun i DK ! Suckers....  :brok:
Men ring til dem og tjek...husk at oplys at det ikke har med ræs at gøre og der er instruktør på og overhaling forbudt osv.
Og så lige en det vigtigste...få det på skrift...at de dækker .....

Hilsen Per

Per

• Sandt SVin
« Svar #11 Dato: April 26, 2010, 03:54:31 pm »
Mvh. Christina, instruktør på bronzekurserne.

Tak for sidst....  :thumbsup: :respekt:

Ole

• Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #12 Dato: April 26, 2010, 04:27:15 pm »
Nemmerli !

Men formanden har truet med en hel masse, hvis jeg blev ved med at minde "nogen" om deres lille ...... flyvetur.

Grrrr.... Jeg får ALDRIG lov at slippe, gør jeg? :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
    • B2's Galleri
« Svar #13 Dato: April 26, 2010, 05:40:12 pm »
Nemmerli !

Grrrr.... Jeg får ALDRIG lov at slippe, gør jeg? :)

Nope  :mrgreen:

Men du kan jo prøve med bestikkelse, nu trusler har fejlet i årevis  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
156.335 Km + ?

Smith

• Roadracer
« Svar #14 Dato: April 26, 2010, 08:28:15 pm »

Nemmerli !

Det er så faren ved at være rookie her på forum :facepalm:

Christina: Tak for super instruktion - men jeg tror vidst i instruktører fik jeres roser under evalueringen :D I forstår at hjælpe kursisterne, og det er heller ikke sidste gang jeg kommer ned og sender jer ud efter (kørende) kegler :mrgreen: