Forfatter Emne: Hvad sker der hvis bagdækket ikke er helt rettet ind  (Læst 2840 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

OleBille

• Wannabe
Hvad sker der hvis bagdækket ikke er helt rettet ind
« Dato: Maj 05, 2010, 10:54:13 pm »
Hejsa.

Jeg har netop spændt min kæde og har rettet baghjulet ind. Men hvad vil der ske hvis det sidder en smule skævt? Jeg har kørt en prøvetur og det føles ikke anderledes end før men jeg tænker bare på om man risikerer unødigt slid eller om det direkte kan være farligt hvis det er en lille smule skævt.

Mvh. Ole Bille

Big G

• Sandt SVin
  • se mig, spasser.....
Sv: Hvad sker der hvis bagdækket ikke er helt rettet ind
« Svar #1 Dato: Maj 05, 2010, 11:09:27 pm »
unødigt slid på kæde+kit.

der findes laser dimser, men et godt øjemål er nøjagtigt nok.

KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #2 Dato: Maj 06, 2010, 12:46:38 am »
Hvis tænderne fra det bagerste kædehjul sidder midt i kæden, så er den i vinkel.
Checkes med cyklen i lod - altså med baghjulsløfter under...
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #3 Dato: Maj 06, 2010, 07:40:18 pm »
Hejsa.

Jeg har netop spændt min kæde og har rettet baghjulet ind. Men hvad vil der ske hvis det sidder en smule skævt? Jeg har kørt en prøvetur og det føles ikke anderledes end før men jeg tænker bare på om man risikerer unødigt slid eller om det direkte kan være farligt hvis det er en lille smule skævt.

Mvh. Ole Bille

du vil få nogle underlige køreegenskaber

OleBille

• Wannabe
« Svar #4 Dato: Maj 06, 2010, 08:30:52 pm »
Jeg har lige kørt på den i dag og det føltes helt fint så jeg tror den sidder fin nok. Jeg prøver lige senere med snor trækket for at se om det er helt i orden. Men tak for svarene. Hvis i ikke kender det så se her. http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-guides/144966-how-align-rear-wheel.html

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #5 Dato: Maj 06, 2010, 10:43:31 pm »
Jeg har lige kørt på den i dag og det føltes helt fint så jeg tror den sidder fin nok. Jeg prøver lige senere med snor trækket for at se om det er helt i orden. Men tak for svarene. Hvis i ikke kender det så se her. http://www.r6messagenet.com/forums/r6-how-guides/144966-how-align-rear-wheel.html
Hold da op han må bruge lang tid, når han skal stramme kæde!!

Som der også bliver nævnt i tråden, kan du jo bruge mærkerne der i bagsvingeren :) Men det er vidst ikke altid de passer 100% så en mulighed er også at måle afstanden fra enden af bagsvingeren og hen til akslen, og så sammenligne om den er ens på begge sider.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her