Forfatter Emne: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?  (Læst 2487 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Dato: Marts 08, 2012, 08:42:37 pm »
Hej

Står og er ved at installere nyt speedo, men kan ikke finde ud af om SV'eren har "CDI ignition" eller "+12V Negative ground triggering".

Er der nogen der kan hjælpe?
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2729
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Svar #1 Dato: Marts 08, 2012, 09:14:33 pm »
CDI
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Svar #2 Dato: Marts 08, 2012, 09:41:43 pm »
Du er min helt.

http://www.svrider.com/forum/showthread.php?t=32825

Når de her skriver at det egentlig ikke er en CDI men faktisk 12V negative, er det så bare fordi det er en gen1 sv650?

CDI sparker jo frygtelig mange flere Volt ud, så er nød til at være sikker så jeg ikke ender med at riste mit dyrt indkøbte nye speedo, ved at smide 350V på et system der forventer 12.

Når jeg skal finde signalet fra tændspolen, er det så ligegyldigt hvilken ledning jeg vælger, eller skal det være enten den sorte/orange, sorte, hvide/blå eller den orange/hvide?
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2729
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Svar #3 Dato: Marts 08, 2012, 10:12:04 pm »
Nu bliver jeg jo helt i tvivl...

Tager du signalet mellem ECM og speedo, er det digitalt og IKKE på ret mange volt - det brugte jeg til min gearindikator. Ulempen er så at det originale speedo SKAL sidde der før DEN ledning kan bruges.

Har du et multimeter, så er det bare at måle på indgangen på en spole for at få svaret.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Svar #4 Dato: Marts 08, 2012, 10:27:30 pm »
Det originale speedo har jeg lige pillet af, så det kan jeg desværre ikke. Ja, jeg må nok igang med multimeteret og måle ved spolen. Skal den have gas for at sparke max volt ud?
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2729
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Svar #5 Dato: Marts 08, 2012, 11:03:27 pm »
Den burde kaste max volt ud allerede ved 2500 rpm da det er der den skifte fra closed til open loop på ECU'en - og så skal der være max gnist til rådighed...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Svar #6 Dato: Marts 08, 2012, 11:51:51 pm »
Takker!

Nu fandt jeg alligevel noget om det i manualen. Den bør kaste 200V eller mere ud mellem ECM og tændingsspolen - så du havde vist fuldstændig ret i at det er CDI.

For nu lige at være sten-sikker - når de omtaler "signal wire" fra tændingsspolen, så er det jo den der går direkte til ECM, ikke? Der er en anden der løber til benzin-pumpe oma., men regner bestemt ikke med at det er den.
« Senest Redigeret: Marts 09, 2012, 12:04:08 am af Husum »
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.

Husum

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 348
Sv: Har SV'eren CDI ignition eller +12V Negative?
« Svar #7 Dato: Marts 11, 2012, 12:10:19 pm »
Skulle nogen senere søge på det samme, vil jeg lige afsløre hvad jeg fandt ud af.

Jeg målte spændingen over ledningen mellem ECM og tændspole, og stel. Den målte jeg til ca. 12V i tomgang og ved lidt flere rpm. Det undrer mig da manualen omtaler en peak voltage på over 200V.

Anyways, da det ikke gav en dyt at sætte det kabel fra det nye speedo til, som var beregnet til +200V og CDI tænding, prøvede jeg med det der  var beregnet til 12V. Her har jeg indtil videre fået en fin RPM aflæsning ud. Jeg mangler at få tal på, men det regner jeg med kommer, når speedo-sensoren er sat rigtigt til, og jeg får kørt setup på speedo.
Min SV 1000 N på MCG: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35338&xl=true

Der findes kun én ting der er sjovere end ting på 2 hjul - De samme ting på 1 hjul.