Forfatter Emne: HJÆLP!! min motor banker!! voldsomt!!!!!!  (Læst 5149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
HJÆLP!! min motor banker!! voldsomt!!!!!!
« Dato: Marts 13, 2012, 05:01:30 pm »
jeg syntes altid min sv1000 har banket lidt fra motoren i tomgang ved varm motor, men men men nu er det så voldsom at at jeg selv kan hører det når accelerer, og når vi kører flere mc'er sammen kan de andre tydeligt høre det.

Hvis i ved hvordan en motor lyder, når et plejlstangsleje er gået, så ved i hvilken dyb banke lyd den laver.  :cry:

Nogle som kender noget til dette problem??????????
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

Rasmus Modsat

• Sandt SVin
  • Super Velocity
Sv: HJÆLP!! min motor banker!! voldsomt!!!!!!
« Svar #1 Dato: Marts 13, 2012, 05:46:27 pm »
jeg syntes altid min sv1000 har banket lidt fra motoren i tomgang ved varm motor, men men men nu er det så voldsom at at jeg selv kan hører det når accelerer, og når vi kører flere mc'er sammen kan de andre tydeligt høre det.

Hvis i ved hvordan en motor lyder, når et plejlstangsleje er gået, så ved i hvilken dyb banke lyd den laver.  :cry:

er der olie på motoren ;)

Kender godt problemet fra min Gamle Citroen AX der manglede olie på motoren, den smed et plejlleje  ;)
« Senest Redigeret: Marts 13, 2012, 05:48:10 pm af Rasmus Modsat »
Throttles on the right hand side, for max fun, twist and hold
SV1000N K7 - V2 Power
Lidt om mine Hobbyer: www.jerrild.dk
Mit Kilo SVin: http://www.motorcykelgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=39637&ipc=131256

skyggen

• Sandt SVin
  • 90*V2 sjover
« Svar #2 Dato: Marts 13, 2012, 06:24:49 pm »

er der olie på motoren ;)

Ja der er olie på, og det har altid været og den har aldrig været langt nede i oliestanden.

Kender godt problemet fra min Gamle Citroen AX der manglede olie på motoren, den smed et plejlleje  ;)
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #3 Dato: Marts 13, 2012, 08:42:26 pm »

Ja, det er der vist en del der har oplevet på 1. generations 1000'ere.

Søg på sv-portal.com efter "the knock" eller se her: http://www.suzukisv1000.com/other/knock.htm

Problemet som det er kendt af Suzuki: " ... an issue/problem with the main bearings and the end shims which causes the crank to move sideways as well as up and down "

Ærgeligt for dig Skyggen, men det slår vist ikke motoren ihjel på en gang, hvis det er nogen trøst. :|
« Senest Redigeret: Marts 13, 2012, 08:45:18 pm af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #4 Dato: Marts 13, 2012, 09:32:44 pm »
Jeg snakkede med Skyggen i tlf idag - det er ikke "the knock" han beskrev for mig...

Hans lyd passer ikke ind i nogle af de sammenhænge som er nævnt på siden.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

svfan

• Søndagskører
  • **
« Svar #5 Dato: Marts 13, 2012, 10:09:15 pm »
På K5-K7 modellerne kunne møtrikken, der holder et tandhjul på højre side af krumtappen(bag koblingsdækslet) gå løs. Det giver den lyd du omtaler. Har dog ikke hørt om problemet på k3-k4 sååå?