Gennemtærsket emne, jeg ved det, men her kommer alligevel et par spørgsmål, som jeg ikke kan finde endegyldige svar på.
Ydelsesrelaterede modifikationer på min maskine:
Leo Vince SBK forrør og mellemrør
GPR Deeptone åben potte
14/47 gearing
Cam swap
Snorcelectomy
Løftet tank
17,5 pilots
Dynojet 148 nåle
Shimmede nåle (1 shim under nålen i 4 hak)
Borede sliders
3 omgange på fuel/air
Quickthrottle
Sidst tilkomne er de nye knastaksler og den nye potte. Efter disse blev monteret har jeg oplevet en del tøven ved forskellige RPM.
Først fokuserede jeg på mellemområdet, som jeg afhjalp med at løfte mains yderligere. Tidligere var karburatorer justeret 1:1 efter Catpoopmans foreskrift, altså de større nåle og 2 shims under clip. Nu 1 shim under clip, dog i 4 hak, i stedet for 3 hak. Samme som 3 shims under clip i 3 hak. Dette har givet en bedre respons i mellemområdet.
Fra idle er der stadig en irriterende tøven og maskinen dykker kort ved gas fra meget lave RPM 1300-3000. Jeg har forsøgt med at skrue air/fuel en anelse ud. Nu 3 omgange, hvor den tidligere var 2.5.
Indtil jeg puttede de nye knaster i og monterede den nye potte var den enormt responsiv hele vejen igennem RPM spektret. I min verden er en af SVens stærkeste forcer bundtræk som en lastbil, så det er jævnt træls at skulle hive den op over 4000 RPM før den begynder at tage fat. Desuden er det en anelse ubehageligt med de nye knaster, der virkelig giver et spark over 5000 RPM og får forhjulet op lidt for ofte, når der indbydes til hård gas i lavområdet og pludselig tager fanden ved den.
Min spørgsmål går på om det kan give mening at smide større piloter i, justere air/fuel ind igen og dermed komme af med denne tøven? Kan det passe knastakslerne giver et behov for mere sovs i lav- og mellemområdet? Måske noget helt andet?
Tak på forhånd