Forfatter Emne: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?  (Læst 8206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norindk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #15 Dato: September 11, 2014, 06:18:15 am »
Må vi få Sajmon's vurdering [emoji3]
SV 650 SA K7

Porken

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • Bike: Sv1000S
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #16 Dato: September 11, 2014, 07:22:06 am »
Hej Sajmon.

1000 tak for hurtig action. Jeg kan ikke rigtigt på PM til at virke (får stadig blank side når jeg forsøger at besvare PM, derfor svar på din PM her - lidt utidigt, men ellers ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre).

Det lyder meget interessant. Jeg vil meget gerne tale med dig om de forskellige løsninger.

Kan du sende mig dit tlf. i en pm og så kunne vi evt. tale sammen i aften ?

Venlig hilsen

Claus Holde

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #17 Dato: September 11, 2014, 03:11:28 pm »
Lyder som min sidste år, prøv at søg på kobling :-)
Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #18 Dato: September 13, 2014, 02:22:22 pm »
Møtrikken på krumtappen var gået løs, så den er rengjort, fedtet ind i locktite og spændt efter foreskrifterne.

Koblingsskål er kontrolleret mens jeg alligevel var derinde - den var finfin.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Porken

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 19
  • Bike: Sv1000S
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #19 Dato: September 13, 2014, 04:55:45 pm »
Hehe. Skulle ellers til at forklare hvad der var galt, men sajmon var allerede kommet mig i forkøbet og han kan også bedre forklare det 😁
Mega thumbs up til sajmon for at diagnosticere så hurtigt og præcist 🙌
Claus

Ztier

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 119
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #20 Dato: September 14, 2014, 01:42:07 am »
Var det en større operation at spænde møtrikken på krumtappen? Jeg er bare nysgerrig :-)
SV 650 S, 2001 oldshool

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #21 Dato: September 14, 2014, 01:49:21 am »
Vandet skal af og kanalerne tørres godt før man piller koblingsdækslet af - ellers kommer der vand i motoren.

Vandpumpe dæksel og et par slanger først - så koblingsdækslet - så skal pakningen skrælles af og bolte rengøres.

Møtrikken har venstre gevind og gevindet skal renses med f.eks bremserens og tørres godt af, og så skal den have locktite før man spænder den, og til det skal man have låst enten koblingsskålen eller tandhjulet på krumtappen. Jeg valgte en stor rørtang og et sæt plastik kæber jeg fik lavet sidste år - og jeg holdte om tandhjulet mens jeg spændte moment med en 36 top.

Jeg brugte ca 3 timer inklusive skruerne i koblingen som skulle ud så jeg kunne se om chok fjedrene var fine - det var de.  :)
En af skruerne havde et strippet gevind, så den skulle lige skiftes.

Bagefter skal det hele bare samles og så skal vand / olie på fyldes og kåben monteres.

Færdig bum.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #22 Dato: September 14, 2014, 11:03:46 am »
Vandet skal af og kanalerne tørres godt før man piller koblingsdækslet af - ellers kommer der vand i motoren.

Vandpumpe dæksel og et par slanger først - så koblingsdækslet - så skal pakningen skrælles af og bolte rengøres.

Møtrikken har venstre gevind og gevindet skal renses med f.eks bremserens og tørres godt af, og så skal den have locktite før man spænder den, og til det skal man have låst enten koblingsskålen eller tandhjulet på krumtappen. Jeg valgte en stor rørtang og et sæt plastik kæber jeg fik lavet sidste år - og jeg holdte om tandhjulet mens jeg spændte moment med en 36 top.

Jeg brugte ca 3 timer inklusive skruerne i koblingen som skulle ud så jeg kunne se om chok fjedrene var fine - det var de.  :)
En af skruerne havde et strippet gevind, så den skulle lige skiftes.

Bagefter skal det hele bare samles og så skal vand / olie på fyldes og kåben monteres.

Færdig bum.  :)


Det er VM i skru'ning, det der!  :respekt:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Larsdv

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 17
  • SV 1000 S K4
Sv: Klang-klang-lyd fra kobling/plejlstang/andet ?
« Svar #23 Dato: September 18, 2014, 10:32:20 am »

Wow! En løs krumptap møtrik efter 20.000 Km? Det lyder da som noget, der kunne være gået helt galt. Fantastisk forum.

Min egen sv1k nærmer sig de 20k, så jeg vil da lige være en ekstra gang opmærksom på evt. ændret lydbillede og ikke bare tænke det 'er nok bare det sædvanlige koblingsskrammel'. Men den har det dog fint (7-9-13).