Forfatter Emne: Powecommander igen igen...  (Læst 14562 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #30 Dato: December 13, 2006, 09:49:32 pm »
så blev der bestilt yoshimura 2-1 titanium udstødning fra USA  pris 4760kr med fragt :mrgreen:

Link ? Hvis man ser på http://www.yoshimura-rd.com/road_spreadsheet.asp så laver de slet ikke titanium systemer til SV1000  :club:

Jeg fik forresten svar på min mail til Akrapovic ang. system til SV1000 ...  :brok:  :cry:
In current development plan your bike is not included. Out of this there is very unlikely that we will make an exhaust for it.

 :thumbsdown: :thumbsdown: :club: :puke: :loser: :dead: :cry:

link
   

Kilosfau

  • Gæst
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #31 Dato: December 13, 2006, 11:22:34 pm »
hmm  :oops:

ja ok, potten er selvfølgelig titanium..

men selve rørene er jo rustfri stål .. fedt at spare 2 kg på potten når man kunne have sparet 7 kg på rørene...  :hand:

men oki, vi må jo bare se det i øjnene, vores SVin er ikke racercykler  :angel:

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #32 Dato: December 13, 2006, 11:27:25 pm »
hmm  :oops:

ja ok, potten er selvfølgelig titanium..

men selve rørene er jo rustfri stål .. fedt at spare 2 kg på potten når man kunne have sparet 7 kg på rørene...  :hand:

men oki, vi må jo bare se det i øjnene, vores SVin er ikke racercykler  :angel:

fra en rimelig pålidelig kilde (Mr. dyno Ove i Haslev) er der faktisk ikke andre som er lykkedes med at lave bedre(ikke pænere) forrør end Suzuki, såeeh... det er valget mellem Looks eller Power.....
   

Kilosfau

  • Gæst
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #33 Dato: December 13, 2006, 11:40:38 pm »
fra en rimelig pålidelig kilde (Mr. dyno Ove i Haslev) er der faktisk ikke andre som er lykkedes med at lave bedre(ikke pænere) forrør end Suzuki, såeeh... det er valget mellem Looks eller Power.....

Ja I know, det var også hvad han sagde til mig da jeg var derovre i sommers...

og så ved jeg ihvertfald godt hvad jeg går efter... har skrevet med Akrapovic og de siger at SV1000 endnu ikke er i deres planer men at man aldrig kan vide sig sikker.....

Så må de dælme skisme se at få lavet de planer om  :club: :brok:


Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #34 Dato: December 13, 2006, 11:43:32 pm »
hmm  :oops:

ja ok, potten er selvfølgelig titanium..

men selve rørene er jo rustfri stål .. fedt at spare 2 kg på potten når man kunne have sparet 7 kg på rørene...  :hand:

men oki, vi må jo bare se det i øjnene, vores SVin er ikke racercykler  :angel:

fra en rimelig pålidelig kilde (Mr. dyno Ove i Haslev) er der faktisk ikke andre som er lykkedes med at lave bedre(ikke pænere) forrør end Suzuki, såeeh... det er valget mellem Looks eller Power.....

Er det generelt ? - eller kun til SV'en ??

Det skal siges at der ihvertfald kan spares nogle kilo, ved at købe et komplet system (forrør og potte) til sin MC..  og man skal altså heller ikke undervurdere lyden af et fuldtsystem, ... der er altså en anden lyd fra et fuldt system af tyndtstrukket stål eller Titanium..   8)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #35 Dato: December 13, 2006, 11:52:16 pm »
hmm  :oops:

ja ok, potten er selvfølgelig titanium..

men selve rørene er jo rustfri stål .. fedt at spare 2 kg på potten når man kunne have sparet 7 kg på rørene...  :hand:

men oki, vi må jo bare se det i øjnene, vores SVin er ikke racercykler  :angel:

fra en rimelig pålidelig kilde (Mr. dyno Ove i Haslev) er der faktisk ikke andre som er lykkedes med at lave bedre(ikke pænere) forrør end Suzuki, såeeh... det er valget mellem Looks eller Power.....

Er det generelt ? - eller kun til SV'en ??

Det skal siges at der ihvertfald kan spares nogle kilo, ved at købe et komplet system (forrør og potte) til sin MC..  og man skal altså heller ikke undervurdere lyden af et fuldtsystem, ... der er altså en anden lyd fra et fuldt system af tyndtstrukket stål eller Titanium..   8)

effekt:så vidt jeg ved kun sv1000, hvilket svarer til alt jeg ved... :-(
lyd: kan ikke undervurderes(kun overvurderes fra politisk hold)
vægt: fint men jeg bør nok hellere droppe McD.. ooops og ty til konventionel vægtoptimering. ;-)
« Senest Redigeret: December 13, 2006, 11:57:18 pm af Moolex »
   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #36 Dato: December 14, 2006, 12:48:32 pm »

Er det generelt ? - eller kun til SV'en ??

Det skal siges at der ihvertfald kan spares nogle kilo, ved at købe et komplet system (forrør og potte) til sin MC..  og man skal altså heller ikke undervurdere lyden af et fuldtsystem, ... der er altså en anden lyd fra et fuldt system af tyndtstrukket stål eller Titanium..   8)

effekt:så vidt jeg ved kun sv1000, hvilket svarer til alt jeg ved... :-(
lyd: kan ikke undervurderes(kun overvurderes fra politisk hold)
vægt: fint men jeg bør nok hellere droppe McD.. ooops og ty til konventionel vægtoptimering. ;-)

mht originale forrør på en SV 1000'er så kan der heller ikke være megen nytænkning når youshimura, leo vince og de andre fabrikanter laver rør til dem.. i prinippet er det jo bare et enkelt rør der skal føres om til hver sin potte..

Tror det er noget andet når der kommer flere forrør der skal samles i en potte.. f.eks ved en række 4'er.. der er det vigtigt at de er udformede rigtigt og alt det der.. (ligesom den gode gamle bananmanifold )

Så tror den udtalelse med at suzukis forrør er ligeså gode/effekt givende som eftermonterede forrør - Nok kun gælder for SV1000 og andre cykler med et forrør for hver potte..

Men klart at vægt optimering er en super god tuning, og McD er et godt sted at stoppe   :D  - Bere se nikolaj Busa.. han har måtte købe en stor kraftig busa, for at kompensere alt det McD mad han fortærrer  :lol:

Kilosfau

  • Gæst
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #37 Dato: December 14, 2006, 03:04:19 pm »
mht originale forrør på en SV 1000'er så kan der heller ikke være megen nytænkning når youshimura, leo vince og de andre fabrikanter laver rør til dem.. i prinippet er det jo bare et enkelt rør der skal føres om til hver sin potte..

Tror det er noget andet når der kommer flere forrør der skal samles i en potte.. f.eks ved en række 4'er.. der er det vigtigt at de er udformede rigtigt og alt det der.. (ligesom den gode gamle bananmanifold )

Så tror den udtalelse med at suzukis forrør er ligeså gode/effekt givende som eftermonterede forrør - Nok kun gælder for SV1000 og andre cykler med et forrør for hver potte..

Lige nu så tror jeg at der sidder en ingeniør hos Akrapovic et sted og græder...  :cry:

Udformningen af selve røret som du siger "bare et rør" har meget at sige... fx hvis røret er for tykt så mister man moment og hvis røret er for tyndt så mister man topeffekt...

Tror bestemt at der skal regnes noget mere på rørets udformning og diameter når det er 4-1 end når det er 2-2 men derfra og så til at sige at det er "bare et enkelt rør" tror jeg ikke er optimalt...

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #38 Dato: December 14, 2006, 06:19:55 pm »


mht originale forrør på en SV 1000'er så kan der heller ikke være megen nytænkning når youshimura, leo vince og de andre fabrikanter laver rør til dem.. i prinippet er det jo bare et enkelt rør der skal føres om til hver sin potte..

men hvis du kigger efter så er det ikke "bare" et rør til hver potte, men noget rørsammensurium, der er blevet kørt over af et bæltekøretøj, rørene bliver samlet inden de deler sig til hver potte.. 
Så tror den udtalelse med at suzukis forrør er ligeså gode/effekt givende som eftermonterede forrør - Nok kun gælder for SV1000 og andre cykler med et forrør for hver potte..


ikke ligeså gode,  men bedre.... jeg vil ikke prøve at forklare nærmere, da jeg ikke har en skid forstand på det ,  kun referere det jeg har hørt fra manden selv(det er self sv1000 vi snakker om)
« Senest Redigeret: December 14, 2006, 06:26:03 pm af Moolex »
   

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #39 Dato: December 14, 2006, 06:36:12 pm »
bill ikke for at gøre dig ked vel  :angel: :angel:

men min 650s k6 lagde altså 73,2hk på hjulet.  :thumbsup:

og det er uden alt det der powercommand gejl.

der skal laves et par ændringer på min her til vinter.  :innocent:

da jeg skal med til power meet i randers til næste år. har lyst til at :whipped: de der duc'er :whipped:




Tror at du skal regne meget stærkt med at der ryger mindst 10hk påhjulet hvis du skifter bænk. :)
powermeet bænken fpr mange til at græde, da den måler lavt sammenlignet med mange andre bænke i landet.  :)
MIn TL smider alt fra 115 på hjulet til 130 afhængig af hvorhenne jeg får den målt :)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

Stoffer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 137
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #40 Dato: December 14, 2006, 08:08:23 pm »
Så passer det jo nok også at min "kun" har 65.2 på hjulet. Den er iøvrigt målt ved NAak i Brørup som ikke laver andet end tuning..... :respekt:

Og iflg teknologisk er det et af de rullefelt, der er mest præcise.......

http://www.teknologisk.dk/transport/11322,1?hilite=rullefelter
Schuberth S1 Carbon.= Sort Guld....

BMW F 800 S

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #41 Dato: December 14, 2006, 09:27:13 pm »
Så passer det jo nok også at min "kun" har 65.2 på hjulet. Den er iøvrigt målt ved NAak i Brørup som ikke laver andet end tuning..... :respekt:

Og iflg teknologisk er det et af de rullefelt, der er mest præcise.......

http://www.teknologisk.dk/transport/11322,1?hilite=rullefelter

De 65hk lyder meget mere sandsynligt, men i mine ører stadig lidt i overkanten afhængig af hvad der er lavet ved cyklen, netop da en SV som standard har 70hk. Jeg tror at Mr. Dynos / powermeet bænki vil måle endnu lavere. Ihvertfald er det også ligemeget, da det sjove er at sammenligne med mc´er fra samme bænk som ens egen er målåt på. Det e der man ser forskellen på ens egen og andres. Se min anden tråd, der er flere kurver lagt ind
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=4828.0
Min TL målte 115 ved Mr. Dyno, og den har altså andre knaster osv osv! Da jeg sammenlignede den med andre TL, ja så havde den 15hk mere over hele kurven op til 8000rpm! Det er jo meget, selvom 115hk ikek lyder af meget. Men ville jeg have et "bedre" resultat fandt jeg jo bare en anden bænk :) Men det får jo ikke cyklen til at køre bedre :)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #42 Dato: December 15, 2006, 11:25:58 am »
så blev der bestilt yoshimura 2-1 titanium udstødning fra USA  pris 4760kr med fragt :mrgreen:

Link ? Hvis man ser på http://www.yoshimura-rd.com/road_spreadsheet.asp så laver de slet ikke titanium systemer til SV1000  :club:
Nej, men de laver, jævnfør den liste du linker til, et rustfrit system med titaniumspotte.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

skyggen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 797
  • 90*V2 sjover
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #43 Dato: December 15, 2006, 12:15:54 pm »
så blev der bestilt yoshimura 2-1 titanium udstødning fra USA  pris 4760kr med fragt :mrgreen:

Link ? Hvis man ser på http://www.yoshimura-rd.com/road_spreadsheet.asp så laver de slet ikke titanium systemer til SV1000  :club:
Nej, men de laver, jævnfør den liste du linker til, et rustfrit system med titaniumspotte.

det nemlig rigtigt Nyg, og med hensyn til vægt er jeg ligeglad med hvor mange KG. jeg sparer, gør ikke den store forskel i det jeg min kampvægt ikk kommer 56 KG :mrgreen: :mrgreen:
normal venlig og nede på "jorden" V2 bisse.
                         MEN
er der fest så drikker jeg til jeg vælter eller blir smidt ud til lukketid :o

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=10277

MSGDiller

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 71
Re: Powecommander igen igen...
« Svar #44 Dato: December 16, 2006, 04:50:06 pm »
så blev der bestilt yoshimura 2-1 titanium udstødning fra USA  pris 4760kr med fragt :mrgreen:

Link ? Hvis man ser på http://www.yoshimura-rd.com/road_spreadsheet.asp så laver de slet ikke titanium systemer til SV1000  :club:
Nej, men de laver, jævnfør den liste du linker til, et rustfrit system med titaniumspotte.

det nemlig rigtigt Nyg, og med hensyn til vægt er jeg ligeglad med hvor mange KG. jeg sparer, gør ikke den store forskel i det jeg min kampvægt ikk kommer 56 KG :mrgreen: :mrgreen:

jo det går da. Jo mindre kg i sidste ende jo hurtigere acceleration, bedre styring og topfart. Det er uanset hvad man selv vejer :)
V2 Powaaaaah :)

Mine cykler  ---> 
1 stk TL1000S stærk moddet, 1 stk zx6rr banejern, 1 stk 750k3 banejern, 1 stk KTM Duke 2

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2250

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11606