Forfatter Emne: Dækkenes eller min begrænsning?  (Læst 10972 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #15 Dato: Februar 22, 2007, 02:23:31 pm »
Er det ikke kun Power, der laves i en 2CT?
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
   

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #17 Dato: Februar 22, 2007, 03:13:24 pm »
http://www.google.dk/search?q=michelin+road+2ct&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox&rls=org.mozilla:en-US:unofficial

Smart kompromis, for dem som ønsker et dæk der kan lidt af det hele..  (troede også kun at det var power 2ct, der var det eneste 2 compound dæk, udover deres RACE serie..)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #18 Dato: Februar 22, 2007, 03:44:06 pm »
Fedt, det er værd at overveje sådan et Road 2CT næste gang. Det første link på Google skriver dog at de tilbydes fra januar 2007, men der er ikke noget på Michelins site?  :huh:
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

scar

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 804
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #19 Dato: Februar 22, 2007, 09:51:56 pm »
tja jeg skal jo ud og ha et eller 2 nye dæk så mon ikk man skulle vælge sånn et her!!!

17" 180/55 ZR 17 Pilot Road 2 Nyhed 1295,-
nu med gixxer 1000k8:o)

Svop

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 42
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #20 Dato: Februar 23, 2007, 07:55:15 am »
Nu vi lige har fat i dækkene, så har jeg har oplevet et par gange at mit orginale dunloop bagdæk har let ved at skride i regn, det kommer typisk hvis jeg lige svinger ud fra se sidevej og bare accelerer almindeligt, ikke noget fuld gas eller noget, så kan jeg mærke at røven lige smutter lidt sidelæns. Cyklen har kørt små 8000 så der er masser af mønster tilbage. Min kammi har en R1 med Pilot Power og han kører lige så vildt i regn som på tør asfalt, så er det bare mit dæk der fejler noget??? Skal det lige have en brænde til at slide noget "dårligt" gummi af eller noget andet??? :huh:
SV650S K5, Blue, Hotbodies Undertray, LED turnsignals, Akrapovic Carbon Exhaust

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #21 Dato: Februar 23, 2007, 08:07:52 am »
Min kammi har en R1 med Pilot Power og han kører lige så vildt i regn som på tør asfalt, så er det bare mit dæk der fejler noget??? Skal det lige have en brænde til at slide noget "dårligt" gummi af eller noget andet??? :huh:

Pilot Power er bare for godt i vådt føre, du skal gi den gas ud af svingene før den slipper. (kan dog sagtens la sig gøre :mrgreen:)
Men i tørt føre er Dunlopperne ok til en 650'er til gadekørsel :D (En mening jeg står rimelig alene med :lol:)
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

BrianS

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 301
  • Honda VF700C Super Magna
    • SVrider galleri
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #22 Dato: Februar 23, 2007, 10:00:40 am »
Nu vi lige har fat i dækkene, så har jeg har oplevet et par gange at mit orginale dunloop bagdæk har let ved at skride i regn, det kommer typisk hvis jeg lige svinger ud fra se sidevej og bare accelerer almindeligt, ikke noget fuld gas eller noget, så kan jeg mærke at røven lige smutter lidt sidelæns. Cyklen har kørt små 8000 så der er masser af mønster tilbage. Min kammi har en R1 med Pilot Power og han kører lige så vildt i regn som på tør asfalt, så er det bare mit dæk der fejler noget??? Skal det lige have en brænde til at slide noget "dårligt" gummi af eller noget andet??? :huh:


Jeg har oplevet det samme som dig med de originale dæk. Skiftede til Metzeler Z6 road tec på begge hjul, da bagdækket var slidt ned.
Det ændrede meget på regnvejrs kørsel. Nu bider den, selv over de hvide striber.

Det originale dæk skal have en ortenlig brænder, men kun for hurtigere at få nyt på  :twisted:. Tror ikke at det fjerner noget dårligt gummi  :).

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #23 Dato: Februar 23, 2007, 10:03:00 am »
Men i tørt føre er Dunlopperne ok til en 650'er til gadekørsel :D (En mening jeg står rimelig alene med :lol:)

Nej hvis vi holder os til godt vejr og bykørsel, så vil jeg gerne være enig med dig :-D
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #24 Dato: Februar 23, 2007, 10:10:49 am »
tja jeg skal jo ud og ha et eller 2 nye dæk så mon ikk man skulle vælge sånn et her!!!

17" 180/55 ZR 17 Pilot Road 2 Nyhed 1295,-
Når nu du skal på poznan banen i et par dage, så køb et sæt Pilot Power.. dem får du rigtig meget glæde af dernede.. og når du så kommer hjem, kan du også slide dem på midten   :wink:

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #25 Dato: Februar 23, 2007, 01:21:08 pm »
Antal kørte km på en sæson (flad kørsel) divideret med 3000 = Antal banedage

Banedagene skal fordeles jævnt over sæson'en  :twisted:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ronni

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 298
  • My name is Bruce Wayne, and I'm an alcoholic
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #26 Dato: Februar 23, 2007, 01:30:01 pm »
For lige at understrege hvad en anden allerede har sagt, så er kyllingestriber ikke det stigma mange tror.
Jo bedre du er til at bruge din kropsvægt til at styre cyklen, jo mindre nedlægning vil du få - og dermed også flere kyllingestriber. Så tag det roligt, vi dømmer dig alligevel ikke på dine bagdæk :)
3/4 liter Gixxer and 4.16 BHP of italian fury

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #27 Dato: Februar 23, 2007, 04:22:32 pm »
Men sjovt nok kigger rigtig mange på dækkene alligevel... Mon man alligevel bliver dømt lidt...??? Thi hi... Men det kan jo være lige meget.... så længe man har det sjovt når man kører.. og har det godt med det...  :D :D

Jesper K

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 106
  • ...::The artist formerly known as Danger::...
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #28 Dato: Februar 24, 2007, 08:12:13 am »
Et hutig skrig for Pirelli Diablo - er ikke blevet nævnt i tråden og det fortjener de.

Har har endnu at opleve dem give op. Det er dog et problem for mig at cyklen giver op så hurtig (læs: først fodstøtter, så potter i jorden), men det skyldes nok de 100 kg og de gigtramte knæ der ikke synes det er lige fedt at hænge udover cyklen.
Kawaksaki ZX-6R 636 '05 (2004 model), Full titanium akrapovic (åben), tidy tail, diodeblink, og lidt for mange kilo på ryggen....
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16225&ipc=61020

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Dækkenes eller min begrænsning?
« Svar #29 Dato: Februar 24, 2007, 09:15:27 am »
Fedt, det er værd at overveje sådan et Road 2CT næste gang. Det første link på Google skriver dog at de tilbydes fra januar 2007, men der er ikke noget på Michelins site?  :huh:

http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004103637&lang=EN så prøv dette link.   :D
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde