Forfatter Emne: Har du noget i ørerne.?  (Læst 12099 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #15 Dato: Maj 10, 2007, 04:08:45 pm »
Jeg kører for øjeblikket ikke med noget, men kunne godt tænke mig at gøre det når jeg kører motorvej, for selvom jeg har Schubert S1 hjelm synes jeg der er en del vindstøj :tie:


Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg  :(
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram   :brok:
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #16 Dato: Maj 10, 2007, 04:17:40 pm »
Bruger kun ørepropper på længere ture og nogle gange på træf pladsen om natten, hvis jeg er i stand til at ramme øret på denne tid :lmao:

Ellers kan de med rette bruges i næsen til at tage lugt-generne fra de sure læderstøvler  :lmao: :lmao:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Kenneth P

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 280
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #17 Dato: Maj 10, 2007, 04:26:57 pm »
Bruger kun ørepropper på længere ture og nogle gange på træf pladsen om natten, hvis jeg er i stand til at ramme øret på denne tid :lmao:

Ellers kan de med rette bruges i næsen til at tage lugt-generne fra de sure læderstøvler  :lmao: :lmao:

Du er sgu da vist stadig bagstiv fra i mandags Niels :lmao: :lmao:

Jeg kører for øjeblikket ikke med noget, men kunne godt tænke mig at gøre det når jeg kører motorvej, for selvom jeg har Schubert S1 hjelm synes jeg der er en del vindstøj :tie:


Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg  :(
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram   :brok:

Jeg ved ikke om det er størrelsen det er i vejen med, havde min været et nummer mindre tror jeg ikke jeg kunne se noget for mine kinder :lmao: :lmao:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #19 Dato: Maj 10, 2007, 06:18:47 pm »

Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg  :(
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram   :brok:
"Foret" (eller hvad det nu hedder) i hjelmen, kan fåes i halve størrelser til Schuberths hjelme. Det kunne du evt. prøve.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Morten L

  • Gæst
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #20 Dato: Maj 10, 2007, 06:25:21 pm »
Jeg anvender formstøbt høreværn fra Phonak.
De er fantastiske, men lidt dyre.
Jeg har en Schuberth S1 hjelm, men døjer stadig med vindstøj  :cry:  :cry:

Bill

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1414
  • Nu med gixxer :D
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #21 Dato: Maj 11, 2007, 10:15:48 am »
Kører også med formstøbt høreværn fra Phonak. De filtrerer godt, så det kun er den nødvendige "støj" der kan høres.
Er kommet til at købe en GSX-R 750 K7 med lidt lir på... Shit happens :D

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #22 Dato: Maj 11, 2007, 10:25:04 am »
På bane kører jeg med propper... Ellers ikke

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #23 Dato: Maj 11, 2007, 10:38:20 am »

Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg  :(
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram   :brok:
"Foret" (eller hvad det nu hedder) i hjelmen, kan fåes i halve størrelser til Schuberths hjelme. Det kunne du evt. prøve.

Og sådan noget kunne have været dejligt hvis ekspedienten hos Aagesen havde fortalt mig  :club:
Hun så nemlig selv at den lille nok var for stram og den store helt klart bedre men stadig måske en snas for stor!!!!!!!
Ufedt når man lige har lagt 12 af de store jern i deres butik!!!!!!!!!!


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #24 Dato: Maj 11, 2007, 11:21:00 am »
Så, assholes, nu lytter I efter!!  :police:

Ørepropper er vejen frem! Støj skal ikke overdøves med støj (musik), men lukkes ude så du ikke beskadiger dine ører. Det er næsten aldrig for sent. Det er lige gyldigt om du har larmepotte eller ej - det er vindstøjen der "dræber".

Køb et af disse steder:
Phonak
Flere links

Jeg bruger selv Multi-Max. De er så billige at det er til at grine over. Jeg har dog tænkt mig at få lavet et par støbte propper iår.
Jeg bruger dem også på disko. Man kan sagtens høre hvad den stive stodder ved siden af siger og den uendelige hyletone dagen efter er væk (og pigerne hopper stadig lige meget i takt med "Boten Anna" ) :mrgreen:

Fat det så  :club:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #25 Dato: Maj 11, 2007, 12:14:44 pm »

Har også Schubert S1 og "lider" også under lidt for meget vindstøj synes jeg  :(
Måske jeg har købt den ét nummer for stort???? Nummeret mindre føltes bare ALT for stram   :brok:
"Foret" (eller hvad det nu hedder) i hjelmen, kan fåes i halve størrelser til Schuberths hjelme. Det kunne du evt. prøve.

Og sådan noget kunne have været dejligt hvis ekspedienten hos Aagesen havde fortalt mig  :club:
Hun så nemlig selv at den lille nok var for stram og den store helt klart bedre men stadig måske en snas for stor!!!!!!!
Ufedt når man lige har lagt 12 af de store jern i deres butik!!!!!!!!!!


SørenG

Schuberts hjelme skal sidde STRAMT. Ekspedienten kan kun vejlede folk når du har en hjelm på hovedet.. Vi kan jo ikke mærke hvordan de sidder... En hjelm skal være "ubehagelig " at have på når den er ny. Fordi de giver sig ret hurtigt...

Alternativt nu i din schuberthjelm er, at er den for lille, så kan der fjernes lidt af puderne.. ( hvis det er ved kinderne den er for lille ) og er den forstor kan man få større puder... Men det kommer helt an på hvor den er for stor eller lille... Men husk at ekspedienterne er ikke skyld i at du køber forkert... det er dig selv der tager den sidste beslutning med at købe... :D :D

Snigerdyret

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
Immer mit den einfachsten Beispielen anfangen

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #27 Dato: Maj 11, 2007, 03:04:40 pm »
Lidt musik er altid rart at have i ørene... Ikke så det overdøver fløjterne, bare som lidt selskab på vejene.
Vindstøjen er ikke slem, ikke efter min Caberg er blevet flettet om til en Shoei XR-1000... Det har taget langt det meste af det.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Jens Bjørn

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 261
  • Hvaffor noget rullegrus??
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #28 Dato: Maj 11, 2007, 03:08:55 pm »
Jeg kører normalt altid med almindelige propper, men overvejer at anskaffe mig nogle in-ear høretelefoner til afspilning af musik fra min telefon. Som jeg ser det, må det give samme sikkerhed, som med de almindelige propper - men med muligheden for eksempelvis at høre radio under kørslen.

Hva' kører du med.?  :D

ER DU KLAR OVER HVOR HØJT DU SKAL SPILLE FOR AT KUNNE NYNNE MED !!?

Har selv prøvet med en tunet iPod og ekstremt hidsige øre-propper - selv QOTSA på fuld blus virkede kun som en svag baggrunds-muzak.Skulle virkelig anstrenge mig for at høre musikken - hvilket nok fik indflydelse på kørslen.

Næh, hør,for en gangs skyld,efter hvad Nælz har at sige.

Er selv på vej til øreværnspropstøberiet.1085kr ,billigt for et par ører.
« Senest Redigeret: Maj 11, 2007, 03:14:32 pm af Jens Bjørn »
Nu med Flystøj

Kilosfau

  • Gæst
Re: Har du noget i ørerne.?
« Svar #29 Dato: Maj 11, 2007, 03:38:53 pm »
Jeg kører selv med pipercross, akrapovic, Shoei XR1000 og gule standard ørepropper...

Det er helt klart vindstøjen som er den farlige støj, derfor bruger jeg næsten også kun propperne når jeg skal mere end "bare lige" ud og køre  :innocent:

Har i flere år gået og irriteret mig over at formstøbte koster kassen men nu får jeg et sæt phonak gennem firmaet  :mrgreen: