Forfatter Emne: Ny potte: Leo Vince  (Læst 11435 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #15 Dato: Maj 26, 2007, 10:55:23 pm »
 :respekt:   Sådan!    :thumbsup:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #16 Dato: Maj 26, 2007, 11:03:43 pm »
Dælme i orden, det dér!  :thumbsup: :thumbsup:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Hudson_W

  • Gæst
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #17 Dato: Maj 27, 2007, 07:36:38 pm »
Sådan dér. Glæder mig til at høre den imorgen, hvis vejret ellers bliver til. :undecided:

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #18 Dato: Maj 30, 2007, 08:35:46 pm »
Kræver det nogle nye pakninger eller lign??? når karburatorene har væert åbnet????

Nix. Jeg har i hvert fald aldrig skiftet en pakning i en karburator. Der er en gummiring i svømmerkaret og en i dækslet til membranen (hvis den da ikke er en del af membranen selv).

Hvordan fa.... piller man luftfilterkassen af?  Der sidder skruer forfærdelige steder....jeg kan ikke få mine finger + skruetrækker derind...  Er jeg helt gall på den, eller er det bare lidt bøvlet??

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #19 Dato: Maj 31, 2007, 08:04:04 am »
Hvordan fa.... piller man luftfilterkassen af?  Der sidder skruer forfærdelige steder....jeg kan ikke få mine finger + skruetrækker derind...  Er jeg helt gall på den, eller er det bare lidt bøvlet??

Har du løftet tanken? - mindes da ikke at det var så svært da jeg lavede service på HM's?
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #20 Dato: Maj 31, 2007, 12:05:06 pm »
Hvordan fa.... piller man luftfilterkassen af?  Der sidder skruer forfærdelige steder....jeg kan ikke få mine finger + skruetrækker derind...  Er jeg helt gall på den, eller er det bare lidt bøvlet??

En lang skruetrækker klarer jobbet. Lys ind med en lygte og se hvilken vej du skal angribe. Det samme gælder når du skal ha karbunaderne af. Hvis du kan vente en uge, kan jeg godt vise dig hvordan  :lol:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #21 Dato: Juni 01, 2007, 06:50:26 pm »
Så er man kommet et skridt videre...intet problem at pille låget af den bagerste karb. men den foreste...er det nødvendigt at fjerne køleren helt?

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #22 Dato: Juni 01, 2007, 08:15:58 pm »
Så er man kommet et skridt videre...intet problem at pille låget af den bagerste karb. men den foreste...er det nødvendigt at fjerne køleren helt?
jeg brugte en skruetrækker med kadangled
Blå SV650S 00

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #23 Dato: Juni 01, 2007, 08:19:59 pm »
Det er klaret, måtte brække armen et par steder, og bukke mine finge den gale vej :-)

Tak for hjælpen drenge

Hilsen
Jonas-Hjælpeløs

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #24 Dato: Juni 01, 2007, 09:03:38 pm »
Hvordan fa.... piller man luftfilterkassen af?  Der sidder skruer forfærdelige steder....jeg kan ikke få mine finger + skruetrækker derind...  Er jeg helt gall på den, eller er det bare lidt bøvlet??
:shock: :shock:
Når jeg har løftet tanken, tager jeg bare fat i luftfilterkassen og hiver til. Så kommer den lige så fint. Jeg lader altså bare indsugningsgummiet sidde på karbunaderne. Hvis de skal pilles af, er de så dejligt nemme at gå til, når selve airboxen er væk. :wink:
Den modsatte vej er en lille smule mere drilsk, men ikke meget. Igen, indsugningsgummierne er monteret på karbunaderne. Så er det bare på med airboxen. Det er en hjælp lige at pille selve filterelementet ud først, så kan man nemlig få en hånd ned i airboxen og nulre den koniske top af indsugningsgummierne ordentligt på plads. :D
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #25 Dato: Juni 01, 2007, 09:17:33 pm »
Jep jep, jeg er med, jeg skruede gummiet af karb. det var intet prob. Til at starte med troede jeg ikke at olieudskiller kassen skulle med. No problemo!

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #26 Dato: Juni 03, 2007, 08:09:06 pm »
Har nu kørt 200km, og jeg synes nu ikke der er forskel, ud over at det virker som om at den dør lidt når man vrider øret på den. Er det tegn på for meget benz? Kan det evt løses med andet luftfilter eller større huller i det eksisterende??

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #27 Dato: Juni 03, 2007, 11:30:27 pm »
Har nu kørt 200km, og jeg synes nu ikke der er forskel, ud over at det virker som om at den dør lidt når man vrider øret på den. Er det tegn på for meget benz? Kan det evt løses med andet luftfilter eller større huller i det eksisterende??
På min er der boret to huller på 14,5 mm. i selve låget af det originale filter-element, et på hver side af den oprindelige åbning (med den afrundede kant). De to huller skulle lige netop passe til, at man hæver nålene et enkelt hak, samt monterer en anden potte. Det fjerner det effektmæssige "hul" der er i mellemområdet.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #28 Dato: Juni 04, 2007, 08:04:29 am »
Det hjalp på det må jeg sige, tak for hjælpen.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Ny potte: Leo Vince
« Svar #29 Dato: Juni 04, 2007, 08:55:34 am »
Det hjalp på det må jeg sige, tak for hjælpen.
Sig mig, står du og modder cykel om natten? :D :D
Godt at høre, at det virker. Et lille tillægs-trick: hvis du kører, når det er meget koldt (i ydersæsonen), og oplever lidt ujævn motorgang, kan det være en hjælp lige at sætte et stykke tape over det ene af hullerne.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...