Forfatter Emne: GPS Alarm  (Læst 7090 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Re: GPS Alarm
« Svar #15 Dato: Februar 10, 2008, 01:46:13 pm »
Citér
Nogen opdateringer om hvordan skidtet virker, det er jo efterhånden noget tid siden?

Ja der er gået lidt tid. Men den første model jeg fik havde det med at aflade batteriet, så det gik ikke helt godt. 
Sidst på sæsonen, skiftede vi den til en anden model, med bevægelsessensor. Dvs. at den går i dvale når motorcyklen holder stille. Ved selv den mindste smule bevægelse begynder den at sende sin position. Desværre var det sidst på sæsonen så jeg fik ikke prvet så meget af. Men følgende gode erfaringer fik jeg da.
Mens jeg var på kursus var min cykel på "visit" hos alex MC. Pludseligt fik jeg SMS-alarm da GPS gik på nødstrøm fordi batteriet blev afmonteret.
Sidst på sæsonen hyggede skurken og undertegnede sig med at vaske og pudse. Flyttede cyklen ca 30 meter uden tænding og fik omgående fencealarm. Senere var vi ude og køre og jeg sendte en "find min cykel" sms. 5 sekunder modtog vi adressen (Gade, husnummer, by) som passede 100%.

Desuden har systemet en ret god webapplication. Her kan man definere alarmindstillinger, og gå tilbage i historik og se positioner samt hastighed på kort(goooglemaps eller krak). Det er ret sjovt at rode med, og positionerne er oftest meget nøjagtige.

"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

Dommeren

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 656
  • TLR
  • Bike: andet
Re: GPS Alarm
« Svar #16 Dato: Februar 10, 2008, 04:14:01 pm »
Var lige ude og trille med Silver herindefra igår. Han har fået monteret en! Jeg smider ham lige en PM - så må han lige dele ud af erfaringerene...
Ja jeg har lige fået en GPS trackunit, som jeg tester for sos. Det er en helt ny model som skal være særligt god til MC.
Jeg har kigget længe på forskellige GPS systemer og ventet på den her model, da den skal opfylde følgende krav:
   - Elektronisk fence (MC-flyt uden aktiveret tænding = afsendelse af GPS alarm).
   - Overvågning af en kontrolcentral. Jeg vil gerne betale lidt for at sove roligt om natten.
   - Kompakt og vandtæt model. Med batteri backup.
   - Lavt strømforbrug så den ikke aflader motorcyklen.
 
Den her model har også et radiopejlingssystem, således at MC kan forsøges pejlet fra sidst kendte GPS position. Det er en fordel såfremt den gemmes i betonkælder/container eller lignende.

Nu skal den så testes og vi skal prøve at lave nogle prøvepejlinger mm. Jeg skal nok skrive mere om mine erfaringer når jeg er kommet så langt.

Hvad er det for en model/mærke/type du har?

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Re: GPS Alarm
« Svar #17 Dato: Februar 11, 2008, 11:36:00 pm »
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway