Hvis du har doneret til forum og dit navn ikke fremgår på listen over glade givere - så skriv en PM til Ole!se mere her:http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7265.0
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Det, jeg stiller spørgsmål til, er alene årsagen til, hvorfor man ønsker at larme mest-muligt.?!?
Citat fra: fldahl efter Juni 18, 2007, 01:17:14 pmDet, jeg stiller spørgsmål til, er alene årsagen til, hvorfor man ønsker at larme mest-muligt.?!?Måske ikke ligefrem "mest muligt" (så kunne man jo lige så godt køre med åbne rør). Personligt gør jeg det dels fordi jeg synes det lyder en hel del bedre end den ret fesne lyd fra det originale system, og dels (og det er måske nok den mest vægtige årsag) på grund af den effektforøgelse samt mere lineære effekt/momentkurve, det unægteligt giver at køre med eftermonterede potter. Det skal dog siges, at jeg ikke ligefrem kommer brølende gennem det kvarter, hvor jeg bor. Der er ingen grund til at gøre sig unødigt uvenner med naboerne. Skal jeg køre på uhensigtsmæssige tidspunkter (tidlig morgen eller sen aften), forsøger jeg også at starte maskineriet med så lidt støj som muligt (ikke fuld choker, og ikke en masse gassen op under opvarmning/kørsel). Det er lidt af en balancegang, men foreløbig har naboerne ikke sagt noget.
Måske ikke ligefrem "mest muligt" (så kunne man jo lige så godt køre med åbne rør). Personligt gør jeg det dels fordi jeg synes det lyder en hel del bedre end den ret fesne lyd fra det originale system, og dels (og det er måske nok den mest vægtige årsag) på grund af den effektforøgelse samt mere lineære effekt/momentkurve, det unægteligt giver at køre med eftermonterede potter. Det skal dog siges, at jeg ikke ligefrem kommer brølende gennem det kvarter, hvor jeg bor. Der er ingen grund til at gøre sig unødigt uvenner med naboerne. Skal jeg køre på uhensigtsmæssige tidspunkter (tidlig morgen eller sen aften), forsøger jeg også at starte maskineriet med så lidt støj som muligt (ikke fuld choker, og ikke en masse gassen op under opvarmning/kørsel). Det er lidt af en balancegang, men foreløbig har naboerne ikke sagt noget.