Forfatter Emne: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor  (Læst 19066 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR 750 K7 til banen og "SV1000r" til vejen.
    • http://www.cecicat.dk/sv1000s.htm
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #15 Dato: Marts 11, 2013, 09:29:43 pm »
Du skal spænde potentiometeret fast mens motoren er i gang.

Når den er ok, fjerner du bare lusen så du har temperaturvisning igen.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #16 Dato: Marts 12, 2013, 01:20:46 pm »
Husk at hvis den er kørt ind med power commander skal man holde fingrene væk, siger Sajmon :D  jeg var lige ved at fucke min up sidste vinter...

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2685
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #17 Dato: Marts 13, 2013, 04:55:22 pm »
Man må godt kalibrere TPS, men så SKAL man kalibrere måleværdien på Powercommanderen også.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #18 Dato: Marts 28, 2013, 11:21:09 am »
Hej igen.
Har lige sat lusen og set stregen foran "C" står i bund  :( Det betyder vel jeg blot skal justere lidt mere. Jeg går ud fra det er disse 2 skruer der skal skrues på meget lidt af gangen?



« Senest Redigeret: Marts 28, 2013, 11:58:38 am af Hr.Maul »
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR 750 K7 til banen og "SV1000r" til vejen.
    • http://www.cecicat.dk/sv1000s.htm
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #19 Dato: Marts 29, 2013, 08:40:31 am »
Hej igen.
Har lige sat lusen og set stregen foran "C" står i bund  :( Det betyder vel jeg blot skal justere lidt mere. Jeg går ud fra det er disse 2 skruer der skal skrues på meget lidt af gangen?





Det betyder at du skal følge guiden.  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2685
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #20 Dato: Marts 29, 2013, 10:33:44 pm »
De to skruer holder kun potmeteret. De skal løsnes - potmeteret skal drejes en smule hvorefter skruerne strammes og kalibreringen kontrolleres med gassen.

Står den rigtigt - så er alt fjong.
Står den forkert stadig, så start forfra.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Hr.Maul

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 141
  • huba huba
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #21 Dato: Marts 30, 2013, 06:41:28 pm »
Har lige justeret og nu står den lige som den skal. Skifter til top C ved ca 1800 rpm  :P Måtte lige have en lille tur på de lukkede veje da der ikke er plader på endnu.... NØJ hvor den trækker og kører godt en sådan SV1000. Har monteret pipercross filter med ramme hvilket lyder vildt og gør mig lidt nervøs for mine lange løg bliver suget med ind...  :D Takker for fiffet Jannik
SV1000N - ZX10R bagdæmper - Wirth progressive fjedre - PiperX filter - MIVV Titanium - armerede slanger - plov - Rizoma lir

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR 750 K7 til banen og "SV1000r" til vejen.
    • http://www.cecicat.dk/sv1000s.htm
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #22 Dato: Marts 31, 2013, 03:50:33 am »
Takker for fiffet Jannik

 :thumbsup: (fra os alle)  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Thomas-R

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1133
  • Hvorfor er det sjovest på banen!
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #23 Dato: Marts 31, 2013, 09:27:28 am »
Husk at få den kørt ind ellers vil den pendle ved konstant hastighed. Det skulle være pisse irreterende, har heldigvis pc på min,  så det er ikke prøvet ;)

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2

Ahhhh, mon ikke man kan skifte den der dims ud med noget andet.....

norindk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #24 Dato: November 01, 2013, 03:52:43 pm »
Hejsa
Jeg har prøvet at følge guiden men når jeg starter motoren efter at have luset stikket viser den stadig temperatur i displayet.
Jeg prøvede lige efter en tur på en times tid så den burde da være varm  :)
Er der noget jeg overser??
Ronni
SV 650 SA K7

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2685
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #25 Dato: November 02, 2013, 08:16:51 am »
Så er det enten det forkerte stik eller de forkerte ben i stikket du bruger...

På en 650 sidder det ikke samme sted som på en 1000...

På 650 sidder det under samlingen mellem sædet og tanken på højre side af cyklen - på 1000 sidder det på venstre side bagude under sædet, næsten oppe i bagagerummet.
« Senest Redigeret: November 02, 2013, 08:21:23 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

norindk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #26 Dato: November 02, 2013, 07:48:19 pm »
Ahh så giver det mening, jeg fandt ellers et stik under bagsædet der lignede den på billedet til forveksling.
Jeg prøver at finde den rigtige så  :) og mange tak :D
SV 650 SA K7

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1249
  • SV 650 S K6
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #27 Dato: Januar 25, 2014, 03:39:52 pm »
Og for en teknik-mongol som mig: Hvad er TPS?  :oops:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

norindk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 54
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #28 Dato: Januar 25, 2014, 04:52:33 pm »
Tyvstjålet fra SV650.org

Well, here it is - the long awaited pictorial of the Throttle Position Sensor (TPS) Adjustment .

Q: What does it do??

A: Basically, Fuel injected Suzukis have a sensor that senses what revs the engine is at and then tells the fuel injection and engine management systems to alter (basically to start squirting more fuel into the cylinders). MOST bikes are set wrongly and this causes the bike to be jerky at slow speeds (due to the fact that there's not enough fuel getting into the engine & then all of a sudden the fuel starts pumping in faster but by then it's a bit late!! This adjustment rectifies the problem!
SV 650 SA K7

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1249
  • SV 650 S K6
Sv: DANSK VERSION AF TPS-JUSTERINGEN - Indsprøjtningsmotor
« Svar #29 Dato: Januar 25, 2014, 10:46:18 pm »
Tak, så er jeg vist lidt bedre med...  :grin:
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.