Jeg kom lige til at tænke på hvilke papirer i tage med når i er ude at trille. Jeg kan huske fra teorien at man skal have forsikringpapirer og registretingsattesten med. Det må gerne være kopier, men køre man til Tyskland eller Sverige skal registreringsattesten være den originale.
Sidste sæson kørte jeg rundt med en kopi af registretingsattesten, en kopi af slutseddelen og en kvittering for anmeldelse af mit motorkøretøj til forsikringen. Altså var jeg helt dækket ind.
Det jeg specielt tænker på er forsikringspapirerne, jeg gider jo ikke køre rundt med hele pilocen, men hvad er det præcist for et papir jeg skal have med. Er det kvitteringen for at policen er betalt eller er det side ét, der hvor der står Police, motorkøretøjsforsikring, policenummer. 58-XXXXXX-P. Der er jo de samme oplysninger på begge ark, men kun på regningen kan man se hvilken periode forsikringen dækker. Reelt kunne jeg jo bare have en gammel polive liggende, som jeg kørte runde med.
Håbe nogle af jeg der er gamle i gårde er helt skap på hvad Hr. Betjent vil se når han siger: "Må jeg have lov at se kortet -TAK".

/Ole J.