Forfatter Emne: Hvad skal jeg smørre min kæde med?  (Læst 9538 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #15 Dato: Marts 23, 2008, 08:31:34 am »
Hvis man nu vil gå over til at bruge Dry Lube i stedet for almindelig kædespray, hvordan renser man så sin kæde, så den bliver klar til Dry Lube???   :huh:

Lampeolie... det er en sikker vinder :lol:

poulviking

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 70
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #16 Dato: Marts 23, 2008, 10:23:03 am »
jeg kender mange der bruger maxima chainwax, ogsaa mig selv men jeg er nu gaaet over til inox chainspray og syntes det er bedre igen.

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #17 Dato: Marts 23, 2008, 06:58:53 pm »
Nieman, du skriver lampeolie... Det er osse hvad jeg bruger til at rense udstødning og fælg efter oliesvineri, men er det bare det synlige olie på kæden der skal fjernes? Tænker på at der vel osse er olie inde i kæden der skal fjernes, før at Dry Lube´en er klar til at fungere...?

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #18 Dato: Marts 23, 2008, 11:36:26 pm »
Nieman, du skriver lampeolie... Det er osse hvad jeg bruger til at rense udstødning og fælg efter oliesvineri, men er det bare det synlige olie på kæden der skal fjernes? Tænker på at der vel osse er olie inde i kæden der skal fjernes, før at Dry Lube´en er klar til at fungere...?


Jeg brugte en kompressor til at få det sidste lampeolie/kædeolie ud af kæden, det var det bedste jeg kunne komme på. Umiddelbart virkede det ganske fint  :D
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

poulviking

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 70
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #19 Dato: Marts 24, 2008, 12:06:08 am »
Nieman, du skriver lampeolie... Det er osse hvad jeg bruger til at rense udstødning og fælg efter oliesvineri, men er det bare det synlige olie på kæden der skal fjernes? Tænker på at der vel osse er olie inde i kæden der skal fjernes, før at Dry Lube´en er klar til at fungere...?
hvis du har oringskaede er den lukket,fedt fra ny indvendig og det bliver der , naar du smorer er det kun udvendigt.

Niemann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 83
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #20 Dato: Marts 24, 2008, 05:42:28 pm »
Nieman, du skriver lampeolie... Det er osse hvad jeg bruger til at rense udstødning og fælg efter oliesvineri, men er det bare det synlige olie på kæden der skal fjernes? Tænker på at der vel osse er olie inde i kæden der skal fjernes, før at Dry Lube´en er klar til at fungere...?

Ja, jeg har nok også 'bare' fået fjernet det synlige. Brugte også trykluft... Ved ikke om det er nok, og hvad man ellers kan gøre... :undecided:

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #21 Dato: Marts 24, 2008, 05:56:05 pm »
smurte min kæde for første gang her i weekenden.... efter 4300km  :dead:  :thumbsdown:
ja er ikke særlig god til at vedligeholde  :oops:

Damn - du kommer til skifte kæde tidligt :)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

Hillerup

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #22 Dato: Marts 24, 2008, 09:45:28 pm »
Kan det betale sig, at montere et Scottoiler-system eller ligende, i forhold til prisen på en ny kæde?

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #23 Dato: Marts 24, 2008, 10:08:26 pm »
Kan det betale sig, at montere et Scottoiler-system eller ligende, i forhold til prisen på en ny kæde?

Nope, ikke med drylube  :)
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #24 Dato: Marts 25, 2008, 09:20:16 am »
Kan det betale sig, at montere et Scottoiler-system eller ligende, i forhold til prisen på en ny kæde?

Nok ikke på den første kæde alene, men det skal nok komme. Især også hvis man regner pris og besvær på kædesprayen med.


Jeg tror ikke at det er en god idé at bruge trykluft. Rens med lampeolie eller motorolie og en tandbørste. Tør af med en klud og igen (på fælgen) når der er kørt et stykke vej.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

SV-spirit

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 220
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #25 Dato: Marts 25, 2008, 10:32:32 am »
Jeg har købt en Kettenmax fra Louis til rengøring af kæden. Har dog ikke prøvet den endnu. Den skulle fungere ret godt iflg. andre brugere her på svrider og er nem at bruge. De har den på tilbud lige nu til 19,95€.

 www.louis.de Artikel nr. 10003114 KETTENMAX, REINIGUNGS & SCHMIERGERÄT     19,95 (29,95)   
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #26 Dato: Marts 25, 2008, 11:03:02 am »
Jeg har købt en Kettenmax fra Louis til rengøring af kæden. Har dog ikke prøvet den endnu. Den skulle fungere ret godt iflg. andre brugere her på svrider og er nem at bruge. De har den på tilbud lige nu til 19,95€.

 www.louis.de Artikel nr. 10003114 KETTENMAX, REINIGUNGS & SCHMIERGERÄT     19,95 (29,95)   

http://www.louis.de?topic=artnr_gr&artnr_gr=10003114


selv bruger jeg motul smørelse/rens- fik det med da jeg købte den
« Senest Redigeret: Marts 25, 2008, 01:04:04 pm af blz »
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #27 Dato: Marts 25, 2008, 11:26:20 am »
Jeg har købt en Kettenmax fra Louis til rengøring af kæden. Har dog ikke prøvet den endnu. Den skulle fungere ret godt iflg. andre brugere her på svrider og er nem at bruge. De har den på tilbud lige nu til 19,95€.

 www.louis.de Artikel nr. 10003114 KETTENMAX, REINIGUNGS & SCHMIERGERÄT     19,95 (29,95)  


Har den selv, og synes personligt det er noget skrammel. Brugt den en gang, ellers bruger jeg konens tandbørste og lampeolie
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #28 Dato: Marts 25, 2008, 12:01:03 pm »
Jeg har købt en Kettenmax fra Louis til rengøring af kæden. Har dog ikke prøvet den endnu. Den skulle fungere ret godt iflg. andre brugere her på svrider og er nem at bruge. De har den på tilbud lige nu til 19,95€.

 www.louis.de Artikel nr. 10003114 KETTENMAX, REINIGUNGS & SCHMIERGERÄT     19,95 (29,95)  


Har den selv, og synes personligt det er noget skrammel. Brugt den en gang, ellers bruger jeg konens tandbørste og lampeolie
ja, det er noget skrammel, men så længe skidtet hænger sammen er den nu funktionel nok. Syntes jeg.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Søren F

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1403
  • Fart dræber ikke - pludselig stilstand gør !!!!
    • Galleri
Re: Hvad skal jeg smørre min kæde med?
« Svar #29 Dato: Marts 25, 2008, 09:11:56 pm »
Citér
Quote from: LSJ on Today at 11:26:20 am
Quote from: SV-spirit on Today at 10:32:32 am
Jeg har købt en Kettenmax fra Louis til rengøring af kæden. Har dog ikke prøvet den endnu. Den skulle fungere ret godt iflg. andre brugere her på svrider og er nem at bruge. De har den på tilbud lige nu til 19,95€.

 www.louis.de Artikel nr. 10003114 KETTENMAX, REINIGUNGS & SCHMIERGERÄT     19,95 (29,95)   



Har den selv, og synes personligt det er noget skrammel. Brugt den en gang, ellers bruger jeg konens tandbørste og lampeolie

ja, det er noget skrammel, men så længe skidtet hænger sammen er den nu funktionel nok. Syntes jeg.


...og det er så netop problemet: Den hænger ikke sammen. Kettenmax sucks  :whatever: :puke: Min er billigt til salg - nogen interesserede?  :P køb hellere for 20 (hvor f.. sider det EURO-tegn) Eur god spray+rens
Gade: SV1000N K4
Bane: SV1000S K3