Forfatter Emne: Ny læderdragt igen igen igen  (Læst 14387 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Ny læderdragt igen igen igen
« Dato: Januar 21, 2009, 10:07:47 pm »
Hejsa folkens

Efter at have kørt med stof i over 3 år, er jeg ved at blive lidt mere hooked på læder.

I øjeblikket kører jeg i noget Spidi stof, og da jeg har været godt tilfreds med det, vil jeg også gerne have en spidi læderdragt.. Men sådan en koster kassen, og har ikke fået de bedste anmeldelser, i de tests folk her på forummet har linket til..(Jeg husker en test i bike, hvor der blev pointeret at den havde dårlige syninger, eller sådan noget).

Jeg ønsker mig en læderdragt der er to-delt, men kan lynes sammen, da det ikke er hver dag jeg kører med bukser. Den skal ikke bruges til andet end sommer og måske noget kommende trackday, for jeg har jo stadig den varme stofdragt til tidligt/sent/regn, men den må samtidig ikke være for kold, da jeg let fryser. Jeg har herinde hørt meget got om berik, men jeg ved ikke rigtigt nok om det til at kunne sammenligne de forskellige mærker. Jeg har også hørt OK ting om Arlan Ness, men igen, jeg ved ikke rigtigt nok til at kunne sammenligne.

Hvad vil i anbefale? Det skal som sagt være en to-delt læderdragt, hvor bukser og jakke kan lynes sammen, og må ikke være for kold. Det må for den sags skyld også gerne være en læderjakke, hvor man kan lyne et par bukser på. Den må også gærne være pæn, og matche mit kobberfarvede SVin nogenlunde.. :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #1 Dato: Januar 21, 2009, 10:30:31 pm »
hmm den er sgu svær at svare på, da det osse drejer sig en del om religion og smag, forskelllige mærker har jo forskellige designs ... ergo smag og behag
selv kører jeg med Dainese som jeg har været glad for, og det passer min drengekrop , men jeg er ikke mærkejunkie så næste gang bliver det måske noget andet.

Halvarsons scorede toppoint i bike testen og den findes jo i kobber så måske det var en mulighed... dog kan jeg ikke finde et link lige her og nu
   

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #2 Dato: Januar 22, 2009, 07:56:56 am »
den havde dårlige syninger, eller sådan noget).

 men den må samtidig ikke være for kold, da jeg let fryser.

og matche mit kobberfarvede SVin nogenlunde.. :)
Denne opfylder da tre punkter.....sorry for spam  :) :)
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #3 Dato: Januar 22, 2009, 09:43:46 pm »
kopperfarvet svin er næsten ikke til at finde noget der passer så god jagt. (har selv Berik  :thumbsup:)
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Crackhead

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 228
    • MCG
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #4 Dato: Januar 24, 2009, 09:06:59 pm »
Også Berik her. Berik og Arlen Ness bliver lavet samme sted, så kvalitetsmæssigt er der nok ingen forskel på de 2. Dog synes jeg at man får lidt mere for pengene med Berik. Her tænker jeg på sikkerhed som titanium osv.

Bolvig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #5 Dato: Januar 27, 2009, 10:35:30 am »
Hejsa folkens

Efter at have kørt med stof i over 3 år, er jeg ved at blive lidt mere hooked på læder.

I øjeblikket kører jeg i noget Spidi stof, og da jeg har været godt tilfreds med det, vil jeg også gerne have en spidi læderdragt.. Men sådan en koster kassen, og har ikke fået de bedste anmeldelser, i de tests folk her på forummet har linket til..(Jeg husker en test i bike, hvor der blev pointeret at den havde dårlige syninger, eller sådan noget).

Jeg ønsker mig en læderdragt der er to-delt, men kan lynes sammen, da det ikke er hver dag jeg kører med bukser. Den skal ikke bruges til andet end sommer og måske noget kommende trackday, for jeg har jo stadig den varme stofdragt til tidligt/sent/regn, men den må samtidig ikke være for kold, da jeg let fryser. Jeg har herinde hørt meget got om berik, men jeg ved ikke rigtigt nok om det til at kunne sammenligne de forskellige mærker. Jeg har også hørt OK ting om Arlan Ness, men igen, jeg ved ikke rigtigt nok til at kunne sammenligne.

Hvad vil i anbefale? Det skal som sagt være en to-delt læderdragt, hvor bukser og jakke kan lynes sammen, og må ikke være for kold. Det må for den sags skyld også gerne være en læderjakke, hvor man kan lyne et par bukser på. Den må også gærne være pæn, og matche mit kobberfarvede SVin nogenlunde.. :)
Hey,
Berik laver nogle rigtig fede dragter.
Har selv en 2-delt Berik hvor jeg dog mest bruger jakken.
Hvis du har let ved at fryse skal du holde dig fra dragter med perforeringer (små huller).
De er gode hvis man kører en varm varm varm sommerdag - men hvis man er lidt kuldskær, så kommer man nemt til at fryse.
Du skal også afsætte lidt tid til at "køre dragten til".
For at få ordentlig gavn af beskyttelsen og fordelene ved læder-dragter i det hele taget, skal det sidde rigtigt.
Så hvis det er lidt svært at komme i dragten de første par gange, så kommer den med tiden til at sidde perfekt...

Du kan f.eks. se nogle af Beriks dragter på www.fc-moto.de

Det er smart at have 2-delte dragter da man kan nøjes med at bruge jakken til korte ture osv.
Men heldragter giver langt den bedste kørekomfort.
« Senest Redigeret: Januar 27, 2009, 10:38:07 am af Bolvig »

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #6 Dato: Januar 27, 2009, 02:26:56 pm »
Det lyder som om Berik er den bedste løsning til mig :)

Men nu har jeg kigget lidt på deres udstyr, og jeg er også blevet hooked på deres mere rå looks, ala. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/BERIK-4087-Spencer/SubProducts/Arlen-Ness-4087-Spencer-0001&ViewAction=ViewProductDetailImage, bare måske lidt mere enkelt :)

Sådan noget her ser ok ud: http://www.berik.it/racing2008/scheda.php?codice=LS2-4493-BK Jeg kan godt lide farven og det simple, men det er jo ogs ådet eneste man rigtigt kan bedømme på dethersens internet :)
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Bolvig

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 53
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #7 Dato: Januar 27, 2009, 09:44:53 pm »
Det lyder som om Berik er den bedste løsning til mig :)

Men nu har jeg kigget lidt på deres udstyr, og jeg er også blevet hooked på deres mere rå looks, ala. http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/BERIK-4087-Spencer/SubProducts/Arlen-Ness-4087-Spencer-0001&ViewAction=ViewProductDetailImage, bare måske lidt mere enkelt :)

Sådan noget her ser ok ud: http://www.berik.it/racing2008/scheda.php?codice=LS2-4493-BK Jeg kan godt lide farven og det simple, men det er jo ogs ådet eneste man rigtigt kan bedømme på dethersens internet :)

Simpelt er som regel godt.
Men jeg vil anbefale dig at gå i en forretning og prøve størrelser... FC moto kan ind imellem være lidt træg...

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #8 Dato: Januar 27, 2009, 10:42:17 pm »


Sådan noget her ser ok ud: http://www.berik.it/racing2008/scheda.php?codice=LS2-4493-BK Jeg kan godt lide farven og det simple, men det er jo ogs ådet eneste man rigtigt kan bedømme på dethersens internet :)
[/quote]
den er min datter også faldet for :) synes selv den er for sort.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #9 Dato: Januar 28, 2009, 03:23:50 am »

den er min datter også faldet for :) synes selv den er for sort.

Jeg forstår hvad du mener med "for sort".. Men det generer mig ikke :) De der øjne bag på gør mig dog lidt irriteret :p

PS:

Hvor gammel er din datter?  :innocent:  :angel:
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #10 Dato: Januar 28, 2009, 09:03:45 am »
Ja den LS2-4493 er nu fed nok, men hvor kan den prøves? nogen ideer?
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #11 Dato: Januar 28, 2009, 09:15:10 am »
http://www.linksamlingen.dk/MC_Udstyr.htm

En side med links, mc-tilbehør.
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #12 Dato: Januar 30, 2009, 09:19:04 pm »

den er min datter også faldet for :) synes selv den er for sort.

Jeg forstår hvad du mener med "for sort".. Men det generer mig ikke :) De der øjne bag på gør mig dog lidt irriteret :p

PS:

Hvor gammel er din datter?  :innocent:  :angel:
det kommende medlem er 18 i næste mdr. starter på kortet til marts,
det fedeste ved dragten er øjnene :D.sad helt perfekt. den kan købes hos Italien bikeshop i vanløse, ehlers mc valby, fiskers mc fredriksberg. importøren hedder Duells(de kan fortællle dig hvor den findes på lager). ps du kan nemt få 20 % rabat pga manglende kunder i butikkerne.
4400 for dragt, 5100 incl rygskjold fik jeg tilbud på hos italien bikeshop.
super billigt for en mærkevarer
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #13 Dato: Januar 31, 2009, 02:17:51 pm »

den er min datter også faldet for :) synes selv den er for sort.

Jeg forstår hvad du mener med "for sort".. Men det generer mig ikke :) De der øjne bag på gør mig dog lidt irriteret :p

PS:

Hvor gammel er din datter?  :innocent:  :angel:
det kommende medlem er 18 i næste mdr. starter på kortet til marts,
det fedeste ved dragten er øjnene :D.sad helt perfekt. den kan købes hos Italien bikeshop i vanløse, ehlers mc valby, fiskers mc fredriksberg. importøren hedder Duells(de kan fortællle dig hvor den findes på lager). ps du kan nemt få 20 % rabat pga manglende kunder i butikkerne.
4400 for dragt, 5100 incl rygskjold fik jeg tilbud på hos italien bikeshop.

super billigt for en mærkevarer

Det lyder jo super.. gælder det alle de nævnte steder, eller hvordan? Og hvor meget skal man presse dem? Og skal jeg bare hilse fra Kent og datter ? :p
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Ny læderdragt igen igen igen
« Svar #14 Dato: Februar 02, 2009, 10:59:16 am »
det skader jo aldrig at spørge :innocent:, men vent ikke for længe, det er ved at være tid til folk skal have nyt udstyr til den nye sæson. masser af kunder i butikken er jo ikke det oplagte forhandlingsgrundlag.  :mrgreen:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr