SVRider.dk Forum
Erfaringer og generel viden om MC'er og SV i særdeleshed => Teknik og vedligehold => Emne startet af: El Bola efter August 07, 2008, 11:51:15 pm
-
hey
har lige et spg efter jeg fik min gsx r750 tilbage fra værkstedet fordi de skulle lave en 1000 km service syntes jeg at drifts temperaturen på cyklen te'ede sig lidt underligt. jeg var nemlig ude og køre, da jeg lægger mærke til at den stiger hurtig i temperaturen, samt at den også på et tidspunkt sneg sig op på de 107-108 grader
mit spg er så om dette er normalt fordi tidligere har jeg lagt mærke til at når den kom op på de 104 så startede blæseren hvorpå den så faldt ned igen seføli starter blæseren også nu ved de 104-105 grader
idag prøvede jeg også lige dette, at efter jeg havde taget en tur på den så lod jeg den stå efter at have slukket for motoren men lod tændingen blive på og lod blæseren være igang og her regnede jeg med at temperaturen vil falde men den blev ved med at stige til 109 grader
hvad siger i er det normalt at den kommer op på de 108 grader
er der nogen som kan hjælpe mig, skal jeg være bekymret og sende den til værkstedet eller er det normalt?????
-
Check stikket til blæseren eller send den på værksted, så de kan få spænding på blæseren igen.
Edit. Læste ikke din post ordentligt.
Hvis blæseren starter, og den så ikke falder i temp., så er der sikkert luft i systemet eller for lidt vand på = værksted.
-
Hvis den måler temperaturen i termostathuset så falder den ikke i temperatur ved at den står med tænding på og blæseren kører, den
falder først i temperatur når der kommer cirkulering gennem termostathuset...dvs motoren skal være startet.
-
Min ligger da sådan ved normal kørsel ved en 85-90 grader og i byen kan den hurtigt rygeop på 95 og mere hvis jeg holder i kø, men min blæser starter også omkring 104 grader og der gælder det samme for min kammerats sv1000.
Wings
-
bliver den 107-108 når du kører derud af, eller er det ved kø/langsom bykørsel den gør det?
-
Min lille 650 kubikker kører mest mellem 75-78 grader ved normal kørsel.
-
bliver den 107-108 når du kører derud af, eller er det ved kø/langsom bykørsel den gør det?
ved langsom bykørsel
-
bliver den 107-108 når du kører derud af, eller er det ved kø/langsom bykørsel den gør det?
ved langsom bykørsel
Ja så kan jeg godt forstå den er så varm :) Motorcykler bliver bare varme når de holder stille :rolleyes: :innocent:
-
nå idag kiggede jeg så på kølevæske standen og her kunne jeg se at den var under L men ifølge flemming fra enghave mc er det helt normalt at den kommer op de temperaturer pga vejret, samt at jeg ikke skulle være bekymret for væske standen da det drejer sig kun om en lille smule
mon det er det der har gjort at den er kommet op på de en 108-109 grader
-
mon det er det der har gjort at den er kommet op på de en 108-109 grader
nej!! bare rolig din cykel går ikke i stykker af den grund, sv'eren har jeg haft oppe på 120+, en gang hvor blæseren havde sat sig og den er ikke faldet fra hinanden endnu.
Du skal såmænd ikke bekymre dig så meget bare ud og trille rundt og nyde det gode vejr.
-
bliver den 107-108 når du kører derud af, eller er det ved kø/langsom bykørsel den gør det?
ved langsom bykørsel
Ja der bliver de varme... om det så lige er 104 eller 108 er helt uden betydning sålænge blæseren kører og temperaturen ikke bare fortsætter deropad.
Vil gætte på at der i din manual til maskinen står noget om en advarsels-lampe der tænder ved ca 120 grader.
-
bliver den 107-108 når du kører derud af, eller er det ved kø/langsom bykørsel den gør det?
ved langsom bykørsel
Ja der bliver de varme... om det så lige er 104 eller 108 er helt uden betydning sålænge blæseren kører og temperaturen ikke bare fortsætter deropad.
Vil gætte på at der i din manual til maskinen står noget om en advarsels-lampe der tænder ved ca 120 grader.
det er helt korrekt men har bare ikke set den på de 108 - 109 før nu, så det bare det der undrede mig
-
kan godt forstå derundres lidt........ har der været skiftet kølervæske under service ?
min kommer op til 104 grader så starter blæser og temp går stille og roligt ned igen
Mvh Henrik
-
kan godt forstå derundres lidt........ har der været skiftet kølervæske under service ?
min kommer op til 104 grader så starter blæser og temp går stille og roligt ned igen
Mvh Henrik
X2
-
kan godt forstå derundres lidt........ har der været skiftet kølervæske under service ?
min kommer op til 104 grader så starter blæser og temp går stille og roligt ned igen
Mvh Henrik
X3
Blæseren kobler ind ved 104 og kobler ud igen ved 100
-
kan godt forstå derundres lidt........ har der været skiftet kølervæske under service ?
min kommer op til 104 grader så starter blæser og temp går stille og roligt ned igen
Mvh Henrik
det ved jeg ikke men mon det kan være det, er det fordi køleren skal lige vænne sig til det nye eller hvad
-
hey
har lige et spg efter jeg fik min gsx r750 tilbage fra værkstedet fordi de skulle lave en 1000 km service syntes jeg at drifts temperaturen på cyklen te'ede sig lidt underligt. jeg var nemlig ude og køre, da jeg lægger mærke til at den stiger hurtig i temperaturen, samt at den også på et tidspunkt sneg sig op på de 107-108 grader
mit spg er så om dette er normalt fordi tidligere har jeg lagt mærke til at når den kom op på de 104 så startede blæseren hvorpå den så faldt ned igen seføli starter blæseren også nu ved de 104-105 grader
idag prøvede jeg også lige dette, at efter jeg havde taget en tur på den så lod jeg den stå efter at have slukket for motoren men lod tændingen blive på og lod blæseren være igang og her regnede jeg med at temperaturen vil falde men den blev ved med at stige til 109 grader
hvad siger i er det normalt at den kommer op på de 108 grader
er der nogen som kan hjælpe mig, skal jeg være bekymret og sende den til værkstedet eller er det normalt?????
DER ER INTET GALT, din cykel har det fint, grunden til at den kommer op i temp er fordi det er varmt, og du kører langsomt i byen, den tager ikke skade, du har ikke ødelagt den, så bare tag det roligt :)
-
Når du kører langsomt virker køleren ikke særlig godt, da der ikke er noget luft der blæser igennem køleren.
Min gsxr bliver tit over 100 grader når jeg kører inde i byen ( lunt vejr) - gsxr'erne har svært ved at komme af med varmen pga fuldkåben.
Så - som Moolex (Gud-wannabe) skriver - er der intet galt med din mc. Det er først hvis den kommer over 110-120 grader når blæseren kører du skal blive mistænkelig.
-
Hvis den måler temperaturen i termostathuset så falder den ikke i temperatur ved at den står med tænding på og blæseren kører, den
falder først i temperatur når der kommer cirkulering gennem termostathuset...dvs motoren skal være startet.
X2 - Vil mene at det er klart, at temperaturen ikke falder når den kun står på tænding. Motoren skal som René T nævner være tændt før vandet cirkulerer og køler :)
Derudover er 100+ grader ikke unormalt vil jeg mene. Mine kammeraters firecylindrede racere (R6,gsxR osv) kører en del varmere end min lille v2...?