Forfatter Emne: driftstemperaturen  (Læst 5938 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

El Bola

• Gæst
driftstemperaturen
« Dato: August 07, 2008, 11:51:15 pm »
hey

har lige et spg efter jeg fik min gsx r750 tilbage fra værkstedet fordi de skulle lave en 1000 km service syntes jeg at drifts temperaturen på cyklen te'ede sig lidt underligt. jeg var nemlig ude og køre, da jeg lægger mærke til at den stiger hurtig i temperaturen, samt at den også på et tidspunkt sneg sig op på de 107-108 grader

mit spg er så om dette er normalt fordi tidligere har jeg lagt mærke til at når den kom op på de 104 så startede blæseren hvorpå den så faldt ned igen seføli starter blæseren også nu ved de 104-105 grader

idag prøvede jeg også lige dette, at efter jeg havde taget en tur på den så lod jeg den stå efter at have slukket for motoren men lod tændingen blive på og lod blæseren være igang og her regnede jeg med at temperaturen vil falde men den blev ved med at stige til 109 grader

hvad siger i er det normalt at den kommer op på de 108 grader

er der nogen som kan hjælpe mig, skal jeg være bekymret og sende den til værkstedet eller er det normalt?????

« Senest Redigeret: August 08, 2008, 12:17:38 am af El Bola »

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
Re: driftstemperaturen
« Svar #1 Dato: August 08, 2008, 12:05:19 am »
Check stikket til blæseren eller send den på værksted, så de kan få spænding på blæseren igen.

Edit. Læste ikke din post ordentligt.
Hvis blæseren starter, og den så ikke falder i temp., så er der sikkert luft i systemet eller for lidt vand på = værksted.
« Senest Redigeret: August 08, 2008, 12:08:25 am af Sperik »
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Damage

• Gæst
« Svar #2 Dato: August 08, 2008, 10:16:33 am »
Hvis den måler temperaturen i termostathuset så falder den ikke i temperatur ved at den står med tænding på og blæseren kører, den
falder først i temperatur når der kommer cirkulering gennem termostathuset...dvs motoren skal være startet.

Wings

• Søndagskører
  • **
« Svar #3 Dato: August 08, 2008, 04:10:11 pm »
Min ligger da sådan ved normal kørsel ved en 85-90 grader og i byen kan den hurtigt rygeop på 95 og mere hvis jeg holder i kø, men min blæser starter også omkring 104 grader og der gælder det samme for min kammerats sv1000.

Wings

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: August 08, 2008, 08:22:44 pm »
bliver den 107-108 når du kører derud af, eller er det ved kø/langsom bykørsel den gør det?

CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

sømand

• Plastikrocker
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
« Svar #5 Dato: August 08, 2008, 09:11:35 pm »
Min lille 650 kubikker kører mest mellem 75-78 grader ved normal kørsel.
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

El Bola

• Gæst
« Svar #6 Dato: August 09, 2008, 03:25:42 am »
bliver den 107-108 når du kører derud af, eller er det ved kø/langsom bykørsel den gør det?

ved langsom bykørsel

Hollowpoint

• Sandt SVin
  • Sømand så det gynger!
« Svar #7 Dato: August 09, 2008, 11:56:46 am »

ved langsom bykørsel
Ja så kan jeg godt forstå den er så varm :) Motorcykler bliver bare varme når de holder stille  :rolleyes:  :innocent:
Nu: Hus, baby og bil.......
Tidligere: SV650SA K7

El Bola

• Gæst
« Svar #8 Dato: August 09, 2008, 11:04:27 pm »
nå idag kiggede jeg så på kølevæske standen og her kunne jeg se at den var under L men ifølge flemming fra enghave mc er det helt normalt at den kommer op de temperaturer pga vejret, samt at jeg ikke skulle være bekymret for væske standen da det drejer sig kun om en lille smule

mon det er det der har gjort at den er kommet op på de en 108-109 grader

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #9 Dato: August 10, 2008, 06:07:20 am »
mon det er det der har gjort at den er kommet op på de en 108-109 grader

nej!! bare rolig din cykel går ikke i stykker af den grund, sv'eren har jeg haft oppe på 120+, en gang hvor blæseren havde sat sig og den er ikke faldet fra hinanden endnu.

Du skal såmænd ikke bekymre dig så meget bare ud og trille rundt og nyde det gode vejr.

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #10 Dato: August 10, 2008, 07:10:33 am »

ved langsom bykørsel

Ja der bliver de varme... om det så lige er 104 eller 108 er helt uden betydning sålænge blæseren kører og temperaturen ikke bare fortsætter deropad.
Vil gætte på at der i din manual til maskinen står noget om en advarsels-lampe der tænder ved ca 120 grader.
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

El Bola

• Gæst
« Svar #11 Dato: August 10, 2008, 02:38:06 pm »

ved langsom bykørsel

Ja der bliver de varme... om det så lige er 104 eller 108 er helt uden betydning sålænge blæseren kører og temperaturen ikke bare fortsætter deropad.
Vil gætte på at der i din manual til maskinen står noget om en advarsels-lampe der tænder ved ca 120 grader.

det er helt korrekt men har bare ikke set den på de 108 - 109 før nu, så det bare det der undrede mig

Henrik.poulsen

• Sandt SVin
« Svar #12 Dato: August 10, 2008, 05:15:43 pm »
kan godt forstå derundres lidt........ har der været skiftet kølervæske under service ?

min kommer op til 104 grader så starter blæser og temp går stille og roligt ned igen

Mvh Henrik
Husk det er kun Elektrikken der må pille i dåsen

Suzuki Sv1000S k7. carbon Devil potter.Powercommander

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #13 Dato: August 10, 2008, 06:38:06 pm »
kan godt forstå derundres lidt........ har der været skiftet kølervæske under service ?

min kommer op til 104 grader så starter blæser og temp går stille og roligt ned igen

Mvh Henrik

X2
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #14 Dato: August 10, 2008, 08:01:11 pm »

Mvh Henrik

X3

Blæseren kobler ind ved 104 og kobler ud igen ved 100
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...