SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Luske efter Maj 26, 2009, 11:36:05 am
-
Ja.. vidste jo egentlig godt at min MC skulle justeres ind, da jeg har fuldt udstødningssystem på og K&N filter uden nogen form for kompensering for dette.. Syntes egentlig min MC kørte godt og trak som et lokomotiv.
Har haft den på feltet og konstateret at den kørte for magert.. det kunne jeg næsten godt selv regne ud. Eftersom der jo intet er gjort ved den udover KN filter og fuld udstødning. Men rart at få det bekræftet.
Jeg fik anskaffet mig en powercommander 3 (den ældre version med seriel kabel og lidt grovere opløsning og ikke nær så fin som de nyere USB 3 versioner) og det blev så til en 1½ dag på rullefelt hvor vi fik justeret blandingen, så den gik pænt indenfor de korrekte værdier. Dette gjorde vi ved 2,5,10,20,40,60,80 og 100 % gasspjældsåbning og ved alle omdrejningstal.
Ja ok det tog ikke 1½ dag, der var jo også pizza pauser, sodavands pauser, røverhistorie pauser og pauser hvor fars løg lige skulle køle af (cyklen bliver varm og det forplanter sig de mærkeligste steder :blink: )
Men resultatet mærkede jeg straks, da jeg skulle køre cyklen hjem.. og ja igår hvor jeg prøvede lidt mere blandet kørsel, fremfor ren transport på motorvejen.
Det er som om jeg har fået en anden motor og nyt kædekit.. hehe, gearskiftene er meget blødere nu, overgangen er blød som smør i forhold til før. Før skulle jeg virkelig tænke over hvert gearskift for at undgå et kæmpe klonk fra kæden der strammer op og der igen kommer træk på.. det er helt væk nu, ved de almindelige rolige gearskift. Det er som om at kædekittet er sprit nyt og gearkassen bare spiller optimalt.
Trækket er jævnt og virker mere roligt nu.., det virker mindre aggressivt, men det er sådan set kun fordi at det er blevet jævnt hele vejen op.. Er slet ikke i tvivl om at den maser bedre fra land nu end den gjorde før. de små mellemaccelrationer har fået et boost i form af jævnt træk uden nogen tøven.
alt i alt en meget mere smidig og velkørende maskine og alt dette kommer sig bare af at sørge for at motoren er justeret ind til at køre nær optimalt i alle omdrejningstal ved enhver % gasspjældsåbning..
Kan varmt anbefales. (var dog ikke i tvivl før, men det er noget andet når man oplever på sin egen bike..)
og tak til Nikolaj, for at hjælpe til.
-
:thumbsup:
-
:thumbsup: Nikolaj kan godt lide dette.
(Jeg er vist for meget på facebook :angel: )
Tak for nogle hyggelige og lærerige dage :)
Og tak for hjælpen til at rulle min ;)
-
Sejt :D Jeg havde samme oplevelse da jeg fik mit SVin mappet...
:thumbsup: Nikolaj kan godt lide dette.
Teen!!!
-
Hov du glemte at nævne en hasteløsning med USB->Seriel-converter :)
-
Hmm... komer der ikke snart penge tilbage i skat... Igen? :innocent:
Kune godt bruge pengene :thumbsup: til luftfilter, PC og indrulning... :brok:
-
Hmm... komer der ikke snart penge tilbage i skat... Igen? :innocent:
Kune godt bruge pengene :thumbsup: til luftfilter, PC og indrulning... :brok:
SP? :thumbsup:
-
Hmm... komer der ikke snart penge tilbage i skat... Igen? :innocent:
Kune godt bruge pengene :thumbsup: til luftfilter, PC og indrulning... :brok:
SP? :thumbsup:
NEMLIG.... :angel:
(skal bare ha luret hvordan jeg få fingrene i konens også.....= dobbelt sjov)
-
SP? :thumbsup:
SP = Banedage, dæk, bærbar og 18 års fødselsdag. I nævnte rækkefølge :mrgreen:
-
SP? :thumbsup:
SP = Banedage, dæk, bærbar og 18 års fødselsdag. I nævnte rækkefølge :mrgreen:
:respekt: for din prioritering Olfert :D Vi ses på Anderstorp i august - DET TROR JEG NOK VI GØR :whipped:
-
Kan dårligt vente på at Sajmon får svejst mit fulde system op og jeg får den rullet hos Alex og justeret min RapidBike. :whatever: :whatever: :whatever:
-
SP penge = Banedage, banedage... og lige lidt banedage og mapning af gadecyklen.
Passer en Powercommander fra en K5-6 på en K4?
For så skal begge maskiner sgu køres ind...
-
SP = R6'er stumper + banedage + medfinanciering af ny ko-hud og hjelm.
:D
-
SP penge = Banedage, banedage... og lige lidt banedage og mapning af gadecyklen.
Passer en Powercommander fra en K5-6 på en K4?
For så skal begge maskiner sgu køres ind...
det tror jeg næsten godt du kan regne med.. forskellen ligger i stikkene til ecu'en.. og mon ikke de er ret ens på de sv'ere ;-)
min powercommander var fra en gsxr 600 K1.. og den passede fint stik med min "600" K2 .. grunden til at de hos dynojet har forskellige partnumre er fordi de har forskellige preinstallerede maps.
-
SP + salg af dykkerudstyr + lidt opsparing = Baneged !!!!! :mrgreen:
-
SP penge = Banedage, banedage... og lige lidt banedage og mapning af gadecyklen.
Passer en Powercommander fra en K5-6 på en K4?
For så skal begge maskiner sgu køres ind...
det tror jeg næsten godt du kan regne med.. forskellen ligger i stikkene til ecu'en.. og mon ikke de er ret ens på de sv'ere ;-)
min powercommander var fra en gsxr 600 K1.. og den passede fint stik med min "600" K2 .. grunden til at de hos dynojet har forskellige partnumre er fordi de har forskellige preinstallerede maps.
Det havde jeg også lidt på fornemmelsen, men så er det godt man ikke bruger den slags standardiserede snaps... :mrgreen:
Jeg tror sgu lige jeg vipper mappet fra min gadecykel over på K5-6 PC'eren og smider den på en af de nærmeste dage. Then we will know for sure..
-
Vi ses på Anderstorp i august - DET TROR JEG NOK VI GØR :whipped:
Helt sikkert :D :D :D
-
SP? :thumbsup:
SP = Banedage, dæk, bærbar og 18 års fødselsdag. I nævnte rækkefølge :mrgreen:
Lækker idé... Men tror mine SP-penge kommer til at gå til banevogn, barnesæde, puslebord, trammeseng, diverse stumper fra Rock Star Baby osv...