SVRider.dk Forum

Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: Jesper Jensen efter Februar 22, 2007, 10:51:52 am

Titel: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Jesper Jensen efter Februar 22, 2007, 10:51:52 am
Hej,

Som de fleste ved, så kører jeg SV650S K3 hvor jeg har monteret Michelin Pilot Road.

Jeg føler selv at jeg bliver en bedre og bedre MC'ist, men når jeg kigger på mine dæk, så afspejler den psykologiske success ikke helt de "kyllingestriber" jeg har på mine dæk :(

Mit spørgsmål er så - vil min cykel blive "så meget bedre" ved at få monteret Michelin Pilot Power, eller er det mig der skal tage mig sammen?

Et andet aspekt er at jeg meget gerne vil køre på job alle dage hvor det er muligt (100KM i alt) - det vil jo gøre de lidt blødere Pilot Power firkantet noget hurtigere end Pilot Road.

Hvad gør en klog? - Jeg har sågar overvejet at købe et ekstra sæt hjul med Pilot Power - men hvem gider at skifte hjul hver weekend?
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Jensen Danmark efter Februar 22, 2007, 11:02:32 am
En klog ville beholde sine Pilot Road.
Det er ikke dækkenes skyld at du ikke bruger dem til kanten :)
Jeg mener selv at Pilot Power er overkill på en SV'r hvis det da ikke lige er en banecykel.
Når det kommer til stykket, så er det kun i meget få tilfælde dækkene der begrænser nedlægningsvinkler og svinghastigheder. For det meste er vedkommende på sædet der er begrænsningen.

Jeg skal selv have nye dæk på til den kommende sæson, valget stod mellem Pilot Road og Pilot Sport. At det så bliver Pilot Sport der kommer på, er udelukkende fordi der er udsigt til nogle trackdays i år.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Bill efter Februar 22, 2007, 11:17:29 am
Tror umiddelbart også at jeg ville beholde Pilot Road. Og så evt. tage nogle banedage i løbet af året for at blive bedre til sving teknik og turde ligge den noget mere ned i svingene.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Paw efter Februar 22, 2007, 11:20:16 am
Jeg synes du skal holde dig til sportstouring-dæk.

Pilot-road og andre er et godt kompromis, og der er rigeligt med grip i dem til (hurtig) gadekørsel. Pilot-Power vil du køre firkantede alt for hurtigt...

Et (dyrt) alternativ kunne være power2ct, det skulle være pilot-road på midten og power på siderne, mener jeg.

Til sidst vil jeg sige; Fuck de kyllingestriber! Motorcykelkørsel handler om at have det sjovt, og hvis du har det sjovt med det du gør, ja så er du på rette spor :wink:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: runes-mc.dk efter Februar 22, 2007, 11:26:13 am
Kyllingestriber afgøres mest af dækkets profil og din kørestil.

Dækkets profil er afgørende for hvor meget hældning der skal på mc'en før den når kanten af dækket.

Din kørestil gør den forskel at hvis du "hænger ud" i svingene når du kører friskt, så får du ikke så meget hældning på mc'en.
Hvis du derimod sidder midt på sædet hele tiden, selv i skarpe sving (typisk ved at kontrastyre meget), så vil du få meget nedlægning på mc'en.

For mit eget vedkommende fik jeg først reduceret mine kyllingestriber på bane og selv efter 5 banedage sidste år var der ½-1 cm endnu på mine Metzeler M1 dæk.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Smølfen efter Februar 22, 2007, 11:31:04 am
Jeg ved ikke hvad en klog ville gøre, men det er også et emne jeg har tænkt meget over. Jeg har valgt at køre med Metzeler Z6'ere, som er et sportsligt vej-dæk.

Jeg har et kørselsmønster der nok minder meget om dit (Jesper). Dog en noget kortere tur hver dag, men så med ture til Jylland en gang imellem. Min mc er mit primære transportmiddel, og jeg kører om det regner. Sæsonen bliver nok igen krydret med en eller to banedage. Og sikkert nogle fællesture i det sjællandske :) Det har gjort at jeg mener at Z6'erne er det bedste valg for mig.

Jeg ved godt jeg ikke er en superracer, når jeg kigger på mine dæk efter en banedag, er der stadig 5 millimeter til kanten, og jeg har ikke oplevet at dækkene var ved at give op. Til gengæld skal jeg lære at hænge mere ud, og så bliver der jo igen længere til kanten. På fællesturene køres der trods alt ikke så friskt som på bane, så her er der slet ikke noget problem.

Der er en stor portion selverkendelse i at vælge et vej-dæk! Den dag jeg mener at jeg har nået grænsen, vil jeg overveje at skifte. Jeg tvivler dog på jeg når den grænse på vejene.

Derudover vil jeg også lige slå et slag for Z6'erne, de er altså for fede. Jeg er meget imponeret over hvor godt de står fast i regn, de vækker virkelig tillid. Nylig testvinder i Motorrad - http://www.metzelermoto.com/metzeler_world/news/page_0001/roadtec_z_best_sport_touring_fitment.htm
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Jesper Jensen efter Februar 22, 2007, 11:35:49 am
Tror bare at jeg beholder mine Pilot Road - de har også kun kørt 1 sæson..

Det var mere et spørgsmål om cyklen drejer bedre på Power - folk roser dem jo til skyerne..
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Olfert efter Februar 22, 2007, 11:36:44 am
Behold dine Pilot Road, den eneste grund til at jeg kører på Pilot Power, er banedage  :D :D
At de så holder forbandet godt fast i regnvejr er jo bare fedt :D

Jeg havde forøvrigt heller ikke problemer med de original monterede Dunlopper (ikke prøvet på bane :undecided:)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Smølfen efter Februar 22, 2007, 11:50:23 am
Jeg havde forøvrigt heller ikke problemer med de original monterede Dunlopper (ikke prøvet på bane :undecided:)

Jeg prøvede dem på Ring Djursland. Det gik. Men så heller ikke mere, de var faktisk ved at give op, jeg fik dog tydelig feedback i styret så der skete ikke noget. Men på vej var de okay, jeg kan dog godt mærke at de ikke er så gode som Z6'erne.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: skyggen efter Februar 22, 2007, 12:05:35 pm
Har kun dårlige oplevelser med pilot road syntes ikk de står fast på selv jævnt og tørt asfalt. :thumbsdown: men metzeler z6 skulle stå meget godt fast
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Luske efter Februar 22, 2007, 12:15:16 pm
Hej,

Som de fleste ved, så kører jeg SV650S K3 hvor jeg har monteret Michelin Pilot Road.

Jeg føler selv at jeg bliver en bedre og bedre MC'ist, men når jeg kigger på mine dæk, så afspejler den psykologiske success ikke helt de "kyllingestriber" jeg har på mine dæk :(

Mit spørgsmål er så - vil min cykel blive "så meget bedre" ved at få monteret Michelin Pilot Power, eller er det mig der skal tage mig sammen?

Et andet aspekt er at jeg meget gerne vil køre på job alle dage hvor det er muligt (100KM i alt) - det vil jo gøre de lidt blødere Pilot Power firkantet noget hurtigere end Pilot Road.

Hvad gør en klog? - Jeg har sågar overvejet at købe et ekstra sæt hjul med Pilot Power - men hvem gider at skifte hjul hver weekend?
Det handler om at stole på sin cykels og dæks evner..   Ingen tvivl om at pilot road, nok skal kunne komme helt ud på siderne.. spørgsmålet er bare om du selv tror på det..    sætter du et pilot power dæk på vil du nok lettere kunne stole på dækkene, og dermed selv blive mere selvsikker på at du godt kan lægge cyklen mere ned i svingene... det er noget psykologisk, der kan være med til at få striberne væk..

Men en klog indser og accepterer at ens køre-evner og "mod" måske ikke helt strækker sig så langt.. og indser at behovet for at bruge den som transportmiddel, fremfor at bruge den som et sjovt legetøj, overvinder fornuften og dermed køber et par hårde dæk, som kan holde længere til de lange lige transport stykker..

Alternativt kan du smide et pilot power på fordækket, og beholde dine pilot road bagpå.. dermed for du mange kilometer ud af dine dæk, og du har sikkerheden i et godt "blødt" fordæk..   For man har ikke råd til at miste greb på fordækket... baghjulet kan sagtens blokkere/spinde uden problemer.. men skrider forhjulet bare det mindste, så er man færdig  :D

Edit:  Pilot Power 2 CT - skulle være det almindelige Pilot Power på midten, og med en blødere compound ude på siderne..  (så vidt jeg har hørt)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: nyg efter Februar 22, 2007, 12:19:48 pm
Nå, jeg vil så være på tværs og sige: Skift!

Uden sådan rigtig at kunne sige nøjagtig hvad det var der var bedre, så følte jeg mig noget mere sikker da jeg fik Pilot Power på.

Jeg havde et par ubehagelige oplevelser da mine Pilot sport var på det sidste, og jeg havde mindst 1½ cm kyllingestriber.
Alligevel kan de altså godt slippe... :?
Det har jeg ikke oplevet med Pilot Power.

Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Rubin efter Februar 22, 2007, 12:41:02 pm
Og så er der jo lige det nye Pilot Road 2, der har en hård compound på midten og blødere ditto på siderne.
Det skulle så gerne resultere i at du kan køre længere ligeud, inden dækket bliver firkantet :wink:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Gud efter Februar 22, 2007, 12:46:23 pm
Helt enig med de andre Jesper, Brug pengene på banedage/kørekurser istedet for dæk, dem du har kan sagtens stå fast :-)du har jo heller ikke oplevet andet vel!!
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Alex efter Februar 22, 2007, 12:48:49 pm
Hej Jesper..

forstår spørgsmålet..  men jeg har et ret godt bud, på hvad du har brug for. (kom i tanke om det efter vi talte sammen.)
Michelin har lavet Pilot Road 2ct, dvs Road på midten og en noget blødere blanding på siden.
dækkets profil har nok ikke ændret sig, men jeg tror det går.

jeg kørte forresten med Pilot Road på den VFR jeg havde på et tidspunkt, og den kørte RIGTIG fint med de dæk. så et 2CT er mindst lige så godt.

(Rubin kom mig vist i forkøbet)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Ole efter Februar 22, 2007, 02:23:31 pm
Er det ikke kun Power, der laves i en 2CT?
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Gud efter Februar 22, 2007, 02:48:35 pm
http://www.google.dk/search?q=michelin+road+2ct&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox&rls=org.mozilla:en-US:unofficial (http://www.google.dk/search?q=michelin+road+2ct&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox&rls=org.mozilla:en-US:unofficial)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Luske efter Februar 22, 2007, 03:13:24 pm
http://www.google.dk/search?q=michelin+road+2ct&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox&rls=org.mozilla:en-US:unofficial (http://www.google.dk/search?q=michelin+road+2ct&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox&rls=org.mozilla:en-US:unofficial)

Smart kompromis, for dem som ønsker et dæk der kan lidt af det hele..  (troede også kun at det var power 2ct, der var det eneste 2 compound dæk, udover deres RACE serie..)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Smølfen efter Februar 22, 2007, 03:44:06 pm
Fedt, det er værd at overveje sådan et Road 2CT næste gang. Det første link på Google skriver dog at de tilbydes fra januar 2007, men der er ikke noget på Michelins site?  :huh:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: scar efter Februar 22, 2007, 09:51:56 pm
tja jeg skal jo ud og ha et eller 2 nye dæk så mon ikk man skulle vælge sånn et her!!!

17" 180/55 ZR 17 Pilot Road 2 Nyhed 1295,-
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Svop efter Februar 23, 2007, 07:55:15 am
Nu vi lige har fat i dækkene, så har jeg har oplevet et par gange at mit orginale dunloop bagdæk har let ved at skride i regn, det kommer typisk hvis jeg lige svinger ud fra se sidevej og bare accelerer almindeligt, ikke noget fuld gas eller noget, så kan jeg mærke at røven lige smutter lidt sidelæns. Cyklen har kørt små 8000 så der er masser af mønster tilbage. Min kammi har en R1 med Pilot Power og han kører lige så vildt i regn som på tør asfalt, så er det bare mit dæk der fejler noget??? Skal det lige have en brænde til at slide noget "dårligt" gummi af eller noget andet??? :huh:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Olfert efter Februar 23, 2007, 08:07:52 am
Min kammi har en R1 med Pilot Power og han kører lige så vildt i regn som på tør asfalt, så er det bare mit dæk der fejler noget??? Skal det lige have en brænde til at slide noget "dårligt" gummi af eller noget andet??? :huh:

Pilot Power er bare for godt i vådt føre, du skal gi den gas ud af svingene før den slipper. (kan dog sagtens la sig gøre :mrgreen:)
Men i tørt føre er Dunlopperne ok til en 650'er til gadekørsel :D (En mening jeg står rimelig alene med :lol:)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: BrianS efter Februar 23, 2007, 10:00:40 am
Nu vi lige har fat i dækkene, så har jeg har oplevet et par gange at mit orginale dunloop bagdæk har let ved at skride i regn, det kommer typisk hvis jeg lige svinger ud fra se sidevej og bare accelerer almindeligt, ikke noget fuld gas eller noget, så kan jeg mærke at røven lige smutter lidt sidelæns. Cyklen har kørt små 8000 så der er masser af mønster tilbage. Min kammi har en R1 med Pilot Power og han kører lige så vildt i regn som på tør asfalt, så er det bare mit dæk der fejler noget??? Skal det lige have en brænde til at slide noget "dårligt" gummi af eller noget andet??? :huh:


Jeg har oplevet det samme som dig med de originale dæk. Skiftede til Metzeler Z6 road tec på begge hjul, da bagdækket var slidt ned.
Det ændrede meget på regnvejrs kørsel. Nu bider den, selv over de hvide striber.

Det originale dæk skal have en ortenlig brænder, men kun for hurtigere at få nyt på  :twisted:. Tror ikke at det fjerner noget dårligt gummi  :).
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Smølfen efter Februar 23, 2007, 10:03:00 am
Men i tørt føre er Dunlopperne ok til en 650'er til gadekørsel :D (En mening jeg står rimelig alene med :lol:)

Nej hvis vi holder os til godt vejr og bykørsel, så vil jeg gerne være enig med dig :-D
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Luske efter Februar 23, 2007, 10:10:49 am
tja jeg skal jo ud og ha et eller 2 nye dæk så mon ikk man skulle vælge sånn et her!!!

17" 180/55 ZR 17 Pilot Road 2 Nyhed 1295,-
Når nu du skal på poznan banen i et par dage, så køb et sæt Pilot Power.. dem får du rigtig meget glæde af dernede.. og når du så kommer hjem, kan du også slide dem på midten   :wink:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Banditten efter Februar 23, 2007, 01:21:08 pm
Antal kørte km på en sæson (flad kørsel) divideret med 3000 = Antal banedage

Banedagene skal fordeles jævnt over sæson'en  :twisted:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Ronni efter Februar 23, 2007, 01:30:01 pm
For lige at understrege hvad en anden allerede har sagt, så er kyllingestriber ikke det stigma mange tror.
Jo bedre du er til at bruge din kropsvægt til at styre cyklen, jo mindre nedlægning vil du få - og dermed også flere kyllingestriber. Så tag det roligt, vi dømmer dig alligevel ikke på dine bagdæk :)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Majse efter Februar 23, 2007, 04:22:32 pm
Men sjovt nok kigger rigtig mange på dækkene alligevel... Mon man alligevel bliver dømt lidt...??? Thi hi... Men det kan jo være lige meget.... så længe man har det sjovt når man kører.. og har det godt med det...  :D :D
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Jesper K efter Februar 24, 2007, 08:12:13 am
Et hutig skrig for Pirelli Diablo - er ikke blevet nævnt i tråden og det fortjener de.

Har har endnu at opleve dem give op. Det er dog et problem for mig at cyklen giver op så hurtig (læs: først fodstøtter, så potter i jorden), men det skyldes nok de 100 kg og de gigtramte knæ der ikke synes det er lige fedt at hænge udover cyklen.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Claus m efter Februar 24, 2007, 09:15:27 am
Fedt, det er værd at overveje sådan et Road 2CT næste gang. Det første link på Google skriver dog at de tilbydes fra januar 2007, men der er ikke noget på Michelins site?  :huh:

http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004103637&lang=EN så prøv dette link.   :D
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Smølfen efter Februar 24, 2007, 09:19:37 am
Fedt, det er værd at overveje sådan et Road 2CT næste gang. Det første link på Google skriver dog at de tilbydes fra januar 2007, men der er ikke noget på Michelins site?  :huh:
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004103637&lang=EN så prøv dette link.   :D

Jeg må altså være momentant blind  :oops: Det eneste jeg kan finde er Power 2CT, ikke Road 2 eller Road 2CT
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Claus m efter Februar 24, 2007, 09:46:55 am
Fedt, det er værd at overveje sådan et Road 2CT næste gang. Det første link på Google skriver dog at de tilbydes fra januar 2007, men der er ikke noget på Michelins site?  :huh:
http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004103637&lang=EN så prøv dette link.   :D

Jeg må altså være momentant blind  :oops: Det eneste jeg kan finde er Power 2CT, ikke Road 2 eller Road 2CT

Nope tror ikke du er blind, men jeg skal huske at læse det hele inden svar :oops:

Men på denne side sælger de både power og sport som 2ct http://www.motorcycletyresuk.com/mark/Michelin%20Web%20Prices.htm
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: ole s efter Februar 24, 2007, 10:12:16 am
jeg kan se at at kjmotorcykler og så dem på progammet.

ole S.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Nikolaj efter Februar 24, 2007, 10:19:03 am
Hejsa

Til den snak om at skifte fra Z6 til et dæk med blødere compound i siderne - vil jeg sige at det var det jeg valgte Z6 for da det kom på markedet i 2004. Jeg er ikke helt sikker på hvor jeg har læst eller hørt det, men mener at Z6 har lavet en eller anden forskel i carcassen og blandingen så du får samme effekt i taler om .. mere grip ved større nedlægning.

Fandt dog en artikel med dette billede til : http://www.motorcycle-usa.com/photos/compound.jpg
Selve artiklen : http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=370

Citat : Compared to the Z4 at a 20-degree lean angle, the Z6 offers 5% better grip. At 30 degrees it offers 20% better grip. At 40 degree it offers 22% more grip. Once you get past 40 degrees, you'd better know what the hell you are doing.

Vil også sige at jeg er super glad for Metzeler Z6 .. jeg får mange kilometer ud af dækket på længere ture .. og synes at dækket har godt grip i svingene.. lige hvad busa skal bruge :). Jeg har forresten kun Z6 på baghjulet og et sportec M3 foran. Vil gerne ha max grip der ...

Til sammenligning hører jeg folk slide Sportec og Pilot Power op på 3000 km - og de Z6 jeg har set har alle klaret mindst 10.000.

Det eneste negative jeg har oplevet har været i regnvejr .. der kan de være lidt glatte, da der er minus dækmønster på midten...

Men det er vist lidt en religion .. folk skal køre på det de er glade for og føler sig trygge ved :)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Martin H efter Februar 24, 2007, 10:35:58 am
Nus idder leg jo os suger en masse info til mig, da jeg stadig er ny på motorcykel. Som snogen skriver, så har jeg os oplavet at vores SV´er kan finde på at lovre med halen hvis det er vådt og man går ind i et sving.
Der bliver snakket meget om Michelin og Metzler dæk, men hvad med Bridgestone BT014, jeg syntes engang at have hørt at de skulle være rigtig gode og noget henaf af Michelin Pilot Power??
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Nikolaj efter Februar 24, 2007, 10:40:21 am
Der sad bridgestone på min da jeg købte den .. og det var udemærkede dæk, men bagdækket holdt kun 3500 km ..
For mig var det 2 måneder .. og så tit gider jeg ikke skifte hvis jeg kan være fri :)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Luske efter Februar 24, 2007, 12:43:28 pm
Der sad bridgestone på min da jeg købte den .. og det var udemærkede dæk, men bagdækket holdt kun 3500 km ..
For mig var det 2 måneder .. og så tit gider jeg ikke skifte hvis jeg kan være fri :)

Busaerne er også glade for at spise dæk..

(Jeg har noget video fra knutstorp, hvor jeg ligger bag "Busa Finn" .. og der kan man se at den lægger gummi på asfalten stortset hele banen rundt  :)  )
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: scar efter Februar 24, 2007, 01:39:06 pm
så her jeg sku bestilt dæk :blink: kom lige til at tænke på vi havde konto hos michelin, så ringede lige og handlede lidt med deres mc dæk sælger :mrgreen: så har 1 stk 180/55-17 pilot power 2ct og 1 stk 120/60-17 pilot power på vej hjem til en pris på den rigtige side af 2k :mrgreen: :mrgreen: så de kommer på lige inden jeg skal ud og køre bane (forhåbentlig)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Luske efter Februar 24, 2007, 03:03:10 pm
så her jeg sku bestilt dæk :blink: kom lige til at tænke på vi havde konto hos michelin, så ringede lige og handlede lidt med deres mc dæk sælger :mrgreen: så har 1 stk 180/55-17 pilot power 2ct og 1 stk 120/60-17 pilot power på vej hjem til en pris på den rigtige side af 2k :mrgreen: :mrgreen: så de kommer på lige inden jeg skal ud og køre bane (forhåbentlig)
Hvorfor købte du ikke 2Ct til dit fordæk ??  ... det er fordækket der er det vigtigste. 

Iøvrigt ser jeg lige at road-race.dk har "Pilot Road 2" http://www.road-race.dk/daek2007.htm , til dem der efterspørger sådan et dæk..
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: scar efter Februar 25, 2007, 09:22:46 am
så her jeg sku bestilt dæk :blink: kom lige til at tænke på vi havde konto hos michelin, så ringede lige og handlede lidt med deres mc dæk sælger :mrgreen: så har 1 stk 180/55-17 pilot power 2ct og 1 stk 120/60-17 pilot power på vej hjem til en pris på den rigtige side af 2k :mrgreen: :mrgreen: så de kommer på lige inden jeg skal ud og køre bane (forhåbentlig)
Hvorfor købte du ikke 2Ct til dit fordæk ??  ... det er fordækket der er det vigtigste. 

Iøvrigt ser jeg lige at road-race.dk har "Pilot Road 2" http://www.road-race.dk/daek2007.htm , til dem der efterspørger sådan et dæk..

fordi så vidt jeg kan se laves 2ct ikke som fordæk i power versionen.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Luske efter Februar 25, 2007, 02:14:11 pm
så her jeg sku bestilt dæk :blink: kom lige til at tænke på vi havde konto hos michelin, så ringede lige og handlede lidt med deres mc dæk sælger :mrgreen: så har 1 stk 180/55-17 pilot power 2ct og 1 stk 120/60-17 pilot power på vej hjem til en pris på den rigtige side af 2k :mrgreen: :mrgreen: så de kommer på lige inden jeg skal ud og køre bane (forhåbentlig)
Hvorfor købte du ikke 2Ct til dit fordæk ??  ... det er fordækket der er det vigtigste. 

Iøvrigt ser jeg lige at road-race.dk har "Pilot Road 2" http://www.road-race.dk/daek2007.htm , til dem der efterspørger sådan et dæk..

fordi så vidt jeg kan se laves 2ct ikke som fordæk i power versionen.

Jo .. Det gør de ...  :blink:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Canidae efter Februar 25, 2007, 03:59:51 pm
så her jeg sku bestilt dæk :blink: kom lige til at tænke på vi havde konto hos michelin, så ringede lige og handlede lidt med deres mc dæk sælger :mrgreen: så har 1 stk 180/55-17 pilot power 2ct og 1 stk 120/60-17 pilot power på vej hjem til en pris på den rigtige side af 2k :mrgreen: :mrgreen: så de kommer på lige inden jeg skal ud og køre bane (forhåbentlig)
Hvorfor købte du ikke 2Ct til dit fordæk ??  ... det er fordækket der er det vigtigste. 

Iøvrigt ser jeg lige at road-race.dk har "Pilot Road 2" http://www.road-race.dk/daek2007.htm , til dem der efterspørger sådan et dæk..

fordi så vidt jeg kan se laves 2ct ikke som fordæk i power versionen.

Jo .. Det gør de ...  :blink:

Men desværre ikke til SV 650   :cry:
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: scar efter Februar 25, 2007, 04:14:58 pm
så her jeg sku bestilt dæk :blink: kom lige til at tænke på vi havde konto hos michelin, så ringede lige og handlede lidt med deres mc dæk sælger :mrgreen: så har 1 stk 180/55-17 pilot power 2ct og 1 stk 120/60-17 pilot power på vej hjem til en pris på den rigtige side af 2k :mrgreen: :mrgreen: så de kommer på lige inden jeg skal ud og køre bane (forhåbentlig)
Hvorfor købte du ikke 2Ct til dit fordæk ??  ... det er fordækket der er det vigtigste. 

Iøvrigt ser jeg lige at road-race.dk har "Pilot Road 2" http://www.road-race.dk/daek2007.htm , til dem der efterspørger sådan et dæk..

fordi så vidt jeg kan se laves 2ct ikke som fordæk i power versionen.

Jo .. Det gør de ...  :blink:

har ikke fundet dem i 120/60-17 profilen.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Luske efter Februar 26, 2007, 09:02:56 am

har ikke fundet dem i 120/60-17 profilen.

Det er jo heller ikke den rigtige Profil..
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Jannik efter Februar 26, 2007, 09:27:02 am
120-70-17 sidder på SV1000  :wink:

120-60-17 er alt for hård at køre på, da den kaster alle ujævnheder op i styret. God feedback, men dårlig komfort... :|
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: NielSV650 efter Februar 26, 2007, 03:03:48 pm
Hvad gør en klog? - Jeg har sågar overvejet at købe et ekstra sæt hjul med Pilot Power - men hvem gider at skifte hjul hver weekend?

Jeg så lige at du henvendte dig til mig    :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeg har købt en ekstra bagfælg og monteret et Pilot Road på den. Så kan jeg ræse til Jydelandet med fuld skrald uden at min samvittighed besværtes af tanken om et firkantet Pilot Power. At Poweren så alligevel nok når at blive firkantet inden skift, taler vi ikke om  :innocent:

Dæk (500km gammelt) og fælg (langt pænere end min gamle) med nye lejer står mig i ca 1200kr.

Ihr eBay'er,   :respekt:
Niels  8)
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: scar efter Februar 26, 2007, 05:09:33 pm

har ikke fundet dem i 120/60-17 profilen.

Det er jo heller ikke den rigtige Profil..

nej er godt klar over det ikke er std. størrelsen, men har valgt at sætte den profil på for at gøre den mere styrevillig og bedre response fra forhjulet.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Martin H efter Februar 27, 2007, 09:27:15 pm
Så fik jeg lige bestilt et sæt Michelin Pilot Power, så må vi se hvad det er for noget arrigskab  :mrgreen: om det er til at holde og køre på.
Titel: Re: Dækkenes eller min begrænsning?
Indlæg af: Ole efter Marts 06, 2007, 09:18:57 am
Som en lille opfølger.. Jeg fandt en meget rosende omtale af det nye Pilot Road http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2007/March/week-09-Mar01-Mar06/mar0207ultimatemichelinwetweathertyre/?&R=EPI-89467