SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: LB efter Februar 13, 2008, 12:20:57 pm
-
Hej alle
Jeg har været inde og kigge på indlægget med titlen "SV650 vs. SV1000", men har ikke rigtig fået svar på mine spørgsmål.
Jeg er fuldstændig grøn på MC (jeg er igang med at tage kortet nu).
Min kæreste og jeg skal købe MC sammen, han er 185 cm og jeg 165 cm, så vi skal begge kunne køre på maskinen.
Det skal enten være 650 eller 1000 - men hvilken?
SVinet (som jeg jo har lært at det hedder :)) skal opfylde 2 ting:
1) Hverdagskørsel inde i Kbh med 1 person på 165 cm
2) Feriekørsel sydpå med 2 personer og oppakning
Vi har flere overvejelser i denne situation:
- Vi er begge nyuddannede, så vi har ikke oceaner af penge at bruge på MC, så en prisforskel på 25% virker ret stor, men vi vil også have en MC der er ordentlig til vores formål
- Forsikringen af 650 er billigere end 1000
- Er en 650 stor nok til at give os en behagelig tur sydpå, når vi er til små landevej fremfor Autobahn
- Er det en stor fordel, at der er ABS på 650?
- Kan en nybegynder på 165 cm håndtere både en 650 og en 1000?
Kan vi "nøjes" med 650 uden at vi føler at vi har lavet en dårligere investering, hvis man tager alle de ovenstående punkter i betragtning?
På forhånd tak for hjælpen, Lise
-
Som første cykel er der ingen tvivl. Køb 650'eren og køb den med ABS!
650'eren bliver i ikke trætte af lige med det samme og den kan fint slæbe to mand - selvfølgelig har 1000'eren mere overskud, men 70hk er nok. 650'eren vil jeg også skyde til at være meget mere tilgivende end 1000'eren.
ABS er i mine øjne en kæmpe fordel - især som begynder. Selvfølgelig skal du lære at bremse optimalt uden at abs'en træder ind, men det er en fordel at have i baghovedet at du ikke kan komme til at overbremse og dermed lave en forhjulsudskridning; og sådan en kræver erfaring at redde.
650'eren er ingen dårlig investering og det er en eftertragtet cykel, så den er også nem at komme af med igen, skulle i finde behov for noget andet..
-
Hej Ole
Super lækkert med et godt svar :D
Hvis jeg nu fortæller at min kæreste ikke er nybegynder, men det kun er mig der er grøn - vil du så stadig anbafale 650?
Lise
-
2 personer sydpå på en 6½ uha. I kommer til at savne momentet på kilo svinet, den er stærk som en traktor i forhold til symaskinen på 6½. Når i har fået kørekortet så prøv dem begge, og prøv at køre med passager så er forskellen enorm. Jeg har selv startet med en SV1000S så det kan altså lade sig gøre hvis man har ro i sindet og ikke er alt for hård på gassen for den har kræfter stil at sende dig i kørestolen mm. i en alt for tidlig alder. Et væsentligt argument for at vælge en SV1000 er den bedre affjedring som er næsten uundværlig når i skal køre to på dyre.
/Ole J.
-
2 personer sydpå på en 6½ uha. I kommer til at savne momentet på kilo svinet, den er stærk som en traktor i forhold til symaskinen på 6½. Når i har fået kørekortet så prøv dem begge, og prøv at køre med passager så er forskellen enorm. Jeg har selv startet med en SV1000S så det kan altså lade sig gøre hvis man har ro i sindet og ikke er alt for hård på gassen for den har kræfter stil at sende dig i kørestolen mm. i en alt for tidlig alder. Et væsentligt argument for at vælge en SV1000 er den bedre affjedring som er næsten uundværlig når i skal køre to på dyre.
/Ole J.
Jeg har aldrig prøvet en 1000. Men vi kørte fyn rundt i sommers. 2 mand. Og jeg synes ikke jeg manglede noget. Man får alligevel slag i siden, hvis man giver for meget gas og baghjulskørsel osv. Jeg ville nok savne 1000'rens trækkraft, HVIS jeg havde kørt på en. Men det har jeg ikke. Derfor holder jeg med Ole. 6½ med ABS. Også fordi den vil være nemmere at magte i hverdagen. Og det er jo der den primært skal bruges.
Det er alligevel ikke noget ved at køre langt på motorvejen længere tid af gangen. Her tænker jeg sydpå. Hvis jeg skulle på cykel sydpå, så tog jeg biltoget gennem tyskland, og brugte cyklen dernede på de små veje.
Håber det hjalp lidt?
Du er grøn. Men kæresten er ikke. Hvad har han haft tidligere?
-
Hej Gertsen.
Mange tak for dit svar, det er rart at høre at ikke alle råber 1000 med det samme.
Han har tidligere kørt på noget køreskoleagtigt med 34 hk, så en 650 vil også være en opgradering for ham.
Lise
-
Ville nødig sidde bag på en SV sydpå, medmindre sydpå kun er til Køge. Siddestillingen er i mine øjne elendig. Fruen var træt og øm i stængerne efter små 20KM.
I jeres tilfælde skal I have to cykler eller skiftes til at bruge den og så tage flyveren sydpå, men som der siges: Vent til I begge har kortet og så ud og prøve begge cykler ikke mindst som passagere.
SørenG
-
Hvis i begge havde erfaring - helt sikkert en 1000'er!
Men den kan være en stor mundfuld for en nybegynder. Hvis man er lidt usikker på MC og har tendens til let at lade sig afskrække ville jeg anbefale en 650'er med ABS lige som Ole siger. Det ville være ærgeligt at lade sig afskrække fra at køre MC fordi at man lavede en begynderfejl med for mange kræfter mellem benene.
650'eren har også rigeligt med kræfter - selv til kørsel med 2 passagerer. Min fætter og hans kæreste kørte over alperne på en Yamaha Virago 535 uden problemer. Kæresten faldt endda i søvn bagpå et par gange.
Ville nødig sidde bag på en SV sydpå, medmindre sydpå kun er til Køge.
Ja, det må jeg give Søren ret i! Jeg kører af og til fra København N til Præstø med min kæreste og det er ikke en vildt behagelig tur. SV'eren er lige så meget sport som den er touring. Så passageren sidder temmeligt højt og får en del vind i fjæset.
Hvis i gerne vil køre behagelige lange ture på jeres nye MC kunne i måske overveje en mere touringpræget model? Jeg har ikke lige nogen erfaring eller forslag at dele ud af.
-
Tror at en SV650s ville passe meget godt til jer.
Min kæreste er meget glad for at sidde bag på min sv. Den længste tur har vel været lige knap 200km. Der var ingen problemer. Der kunne hun lige få strukket benene imens jeg tankede svinet op. Jeg havde en SZR660 før, og i forhold til den så siger hun, at det er rent luksus at sidde bag på sv650s. Og det er også rare for mig som føre at have hende bag på sv'en frem for szr.
-
Hej Lise
Jeg selv er 163 høj, og jeg har kørt på en SV1000 i nogle år.. Det er ikke et problem.. Men jeg startede selv på en GS500. Så 650 vil jeg anbefale til jer... Ikke at I ikke kan styre en 1000-er.. for det kan I godt.. Men jeg er enig med Ole.. Og så kan I jo altid købe en større senere hen.. Held og lykke med cyklen når I finder en... :D
Skulle højden være et problem for dig, så findes der daytona lady star som er en suveræn fed støvle som gør dig 3 cm højere.. har dem selv.. de er bare gud... SMIL... giver een lidt selvtidlid.... at man er sikker på at nå jorden.. sædet kan også sænkes 2 cm hvis det er.. så har du pludselig 5 cm mere.. det er MEGET...
-
2 personer sydpå på en 6½ uha. I kommer til at savne momentet på kilo svinet, den er stærk som en traktor i forhold til symaskinen på 6½. Når i har fået kørekortet så prøv dem begge, og prøv at køre med passager så er forskellen enorm. Jeg har selv startet med en SV1000S så det kan altså lade sig gøre hvis man har ro i sindet og ikke er alt for hård på gassen for den har kræfter stil at sende dig i kørestolen mm. i en alt for tidlig alder. Et væsentligt argument for at vælge en SV1000 er den bedre affjedring som er næsten uundværlig når i skal køre to på dyre.
/Ole J.
Jeg har aldrig prøvet en 1000. Men vi kørte fyn rundt i sommers. 2 mand. Og jeg synes ikke jeg manglede noget. Man får alligevel slag i siden, hvis man giver for meget gas og baghjulskørsel osv. Jeg ville nok savne 1000'rens trækkraft, HVIS jeg havde kørt på en. Men det har jeg ikke. Derfor holder jeg med Ole. 6½ med ABS. Også fordi den vil være nemmere at magte i hverdagen. Og det er jo der den primært skal bruges.
Det er alligevel ikke noget ved at køre langt på motorvejen længere tid af gangen. Her tænker jeg sydpå. Hvis jeg skulle på cykel sydpå, så tog jeg biltoget gennem tyskland, og brugte cyklen dernede på de små veje.
Håber det hjalp lidt?
Du er grøn. Men kæresten er ikke. Hvad har han haft tidligere?
Jeg bed bare fast i det med 2 personer syd på og tænke så skal der lidt muskler i maskinerriet til. Du har helt ret omkring biltoget hvilket jeg personligt også ville foretrække da bagsædet på en SV'er kræver en del indlagte tissepauser når der skal køres langt. I forhold til ABS så mener jeg at det i højere grad sidder i førens hoved end i elektronikken. Hvis man bare tager én dag ad gangen og lærer sin motorcykel at kende stille og roligt så skal man nok få føling med det optimale bremsepunkt. Som jeg ser det vil ABS kun kunne rede en uerfaren chauffør (som mig, har kun kørt 3 mdr. på min SV1000AS) hvis man var ude for at skulle katastrofe opbremse. Men jeg kan selvfølgelig kun give alle ret i at det er da godt at have den sikkerhed, men med mindre man tror man er Rossi fra dag ét er det ikke det der skal afgøre valg af motorcykel, for man skal helt aldring få brug for det.
/Ole J.
-
Suzuki laver jo også V-Strom modellerne med samme motorer som SV´erne, de er mere touring/enduro-præget.
SørenG
-
Hej Lise :mrgreen:
Velkommen på svrider.dk :thumbsup:
Rent fysisk så er det to meget ens cykler som du spørger til. Siddekomfort, vægt, højde osv er ikke 100% ens men det er tæt på.
Derfor så synes jeg at det vigtige er ikke cyklerne som sådan, 650 vs 1000, men mere om du er vild når du er på 2 hjul eller om du kan hitte ud af at køre normalt... hvis du er normal så burde du snildt kunne tæmme en 1000'er, den er meget letkørt og nem at tumle. Jeg gik selv fra en Honda CB400N til en SV1000 og jeg har ingen problemer haft. Jeg er selv kun 175 cm høj og jeg sidder bare perfekt. Jeg har korte ben og kan nemt nå jorden men det kan blive et problem for dig hvis du også har korte ben. Det kræver en prøvesidning og jeg tror ikke at der er forskel på de to cykler i den henseende.
Held og lykke med købet, en SV, uanset cc, er en voldfed cykel :afro:
-
Hej Lise Velkommen til...
Hvis i hurtigt bliver overmodige, eller nemt bliver lokker til højere hastighed af dem man kører med (også biler) så er der ingen tvivl! Så er det klart 650 i skal købe, men nyder i mere "bare" at køre end at køre race, så vil jeg anbefale 1000´eren, da den er langt roligere at køre på, specielt når man er 2 + oppakning.
Jeg startede på en 6½ i 2 år og har nu på 4.år en 1000´er, og det fede ved den er at man ikke skal skifte så meget gear som på "lillebror". Overhalinger fra 90km/t foregår fint i 6 gear og ikke i 4 som på 6½ hvis hastigheden skal være den samme.
0 - 100 er der ikke den store forskel, men det er der i topgearet pga det store moment en 1000 har.
Hvis den der sidder bagpå gør det til en vane, at når man holder for rødt eller lign. så lige strække benene, så bliver man ikke smadret af at sidde bagpå. (Fruen har i hvertfald ingen problemer med benene og hun er da 176)
Hvis man vil være på den sikre side ang sikkerhed, så er abs klart at foretrække da selv garvede chauffører kan udbremse sig selv hvis situationen bliver kritisk, men kører man med hovedet og for gudsskyld holder øje med alle de madkasser der vælter rundt på de danske veje, så klarer man sig uden problemer uden abs.
Tja... Der er både for og imod for begge cykler, så jeg syntes helt klart at man skal prøve begge 2 inden man beslutter sig. Men husk at prøve 6½ først, så man ikke bliver forblændet af kræfterne fra 1000´eren, for 6½ styrer bedre og vejer mindre, og derfor er nemmere at tumle, ikke mindst hjemme i carporten.
Held og lykke med det. :thumbsup:
Jannik...
-
Hej Lise , og velkommen til! Husk at skrive lidt info og dig selv i tråden præsentation af folk!
Det er ikke fordi jeg egentlig har noget nyt at tilføje andet end , se at bli færdig med kortet og tag ud og prøve nogle cykler! Og et godt råd er at købe cykel efter hvad du primært skal bruge den til! Jeg mener hvis det primære er at køre laaange turer sydpå om sommeren, så er det efter min mening IKKE et svin du skal købe (hvis det skal være Suzuki så er bandit 650 /1250 et langt bedre valg til det! Men du skriver selt at det primære er at transportere dig i det daglige, og så også bruges til en tur sydpå! Her er svinet et super valg!
Hvad end du vælger, så held og lykke med det.....
-
Velkommen til Lise
Tjaa, det meste er vel blevet sagt :undecided:
Og dog...... Det kan ikke siges nok, ABS er kommet for at blive :D :D Selv Vallentino Rossi kan blive reddet af ABS.
Det er jo i paniksituationer at den redder ens røv.
Ved ligudkørsel er der ingen problemer med et låst forhjul, men bare ved minimal nedlægning kysser du asfalt på et nannosekund.
Og skal man ud og køre på bane kan man jo bare slå det fra :D
-
Når nu snakken er kommet over på andre modeller så er der jo også den nye gsx650f. Man får ufattelig meget motorcykel for de 95.000 kr. Det er jo reelt set en bandit, jeg mener hverken der er ændret på stel, geometri, afjedring, ABS eller noget. Det er alene kåben og en andet instrumenthus som adskiller bandit og gsx650f. Den eneste ulempe jeg ser i forhold til SVinet er vægten puha jeg syntes at 220 kg lyder af meget, jeg skulle ikke nyde noget. Men sådan er det med stålstel, det kan være cyklen føles lettere i virkeligheden, det må komme an på en test.
Der er flere som nævner vægten som et argument for at vælge 6½ mod en 1000'ere. Jeg har lige været inde og kigge og forskellen tør er 11 kg. Det tror jeg helt ærligt ikke man kan mærke når cyklerne hhv. vejer 175 og 186 kg. Mængden af olier osv. kan ikke være så forskellig fra de 2. Måske kan en 1000'ere føles tungere fordi den har styrdæmper som gør at man ikke lige kan dreje styret når cyklen holder stille, men når man først triller kan man jo ikke mærke den, ud over den stabilitet som den giver. Det skal vægten ikke have skyld for.
/Ole J.
-
Mange tak for de seriøse respons I alle har givet... Jeg tror vi er nået frem til at afgørelse, så den hjmelige idyl kan bevares...
"Jeg ville nok savne 1000'rens trækkraft, HVIS jeg havde kørt på en".
[/quote]
Med henblik på ovenstående citat (som jeg nok ikke har fået lavet rigtigt), så har vi at hensyn til økonomien og sikkerheden valgt at købe en spritny 650 i sort med et frækt rødt sæde..... Så pas på i de Københavnske gader fra april måned....
Lise
-
Synes da lige jeg vil reklamerer lidt for tirsdagen-turen som kører det meste af sæsonen :wink:
Den starter som regel fra Bagsværd. :)
-
Kunne vi ikke lige høre lidt mere om den tirsdagstur? 8)
-
Tirsdagsturen kører i sæsonen og bliver om regel annonceret under træf/ture. Direkte link er her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?board=20.0 (http://www.svrider.dk/forum/index.php?board=20.0)
Nogen gange køres der en tur fra Bagsværd og andre gange fra Q8 tanken i Mårløv. Andre gange vælges man bare at mødes ved enden på langelinie. Det er ganske hyggeligt :)
-
Det lyder hyggeligt - det vil vi helt sikkert benytte os af.... Min kæreste er vildt fascineret af det her MC-klub miljø :D (der burde være en smiley med en MC-hjelm)
-
Iiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhh!!!!!!!!1 Du SKULLE lige nævne vores faste ritual!!!!!!11111 Nu savner jeg sommeren endnu mere... :club:
Tirsdagstur... :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
-
Synes da lige jeg vil reklamerer lidt for tirsdagen-turen som kører det meste af sæsonen :wink:
Den starter som regel fra Bagsværd. :)
Yay, tirsdagstur!!!!
Jeg er for det meste på sofa-holdet sammen med SVea der bare mødes med folk i Bagsværd og triller en omvej ud til Langelinie og drikker cacao :wink: Jannik har ved flere lejligheder været flag-bærer for dem som skraber knæ på de små snoede veje...
Der er altid noget for en hver smag og et hvert niveau 8)
Glæææder mig til at se jer igen!!! Er snart ved at få røde knopper af at trippe rastløst rundt om SVinet nede i parkeringskælderen!!! :dead:
/Jakob
-
Ja for satan... Bliver også helt kulret når jeg sidder her og kigger ud på det gode vejr og tænker på tirsdagsture :?
Så bliv dog sommer for "#¤$€£$ !!!
:D
/bo
-
Har du været ude i dag! Det ser folt ud ja, men fy for F.... hvor er det koldt! Sidder lidt uden for Hobro (Kielstrup) kørte herover i går i det fineste vejr, og sad hele vejen og drømte om at sidde på cyklen.... :afro:
-
Hej Lise
Velkommen til :) Tillykke med jeres valg af cykel, i vil ikke blive skuffet! 8)
Jeg stod selv sidste år som førstegangskøber og valgte en 650s sprit ny og den har opfyldt alle mine behov. Har selv en kæreste som er meget glad for at sidde bagpå, og jeg føler på ingen måde at jeg mangler noget der heller. Som du selv pointerer, så kan man ikke savne noget man ikke har prøvet, og når nu 650eren er "nok", så kan man jo vente med at opgraderer om nogle år som de mange kloge hoveder herinde også skriver :)
Vi ses på linien forhåbentlig :)
-
Yay, tirsdagstur!!!!
Jeg er for det meste på sofa-holdet sammen med SVea der bare mødes med folk i Bagsværd og triller en omvej ud til Langelinie og drikker cacao :wink: Jannik har ved flere lejligheder været flag-bærer for dem som skraber knæ på de små snoede veje...
Der er altid noget for en hver smag og et hvert niveau 8)
Glæææder mig til at se jer igen!!! Er snart ved at få røde knopper af at trippe rastløst rundt om SVinet nede i parkeringskælderen!!! :dead:
/Jakob
Ja nu er "svinet" jo bygget til sving og ikke til ligeudkørsel i byen og ud til linien. :blink: (Ok en sjælden gang er nu rigtigt hyggeligt, og så går det jo af snoede veje hjem derfra. :twisted:)
-
Jannik har ved flere lejligheder været flag-bærer for dem som skraber knæ på de små snoede veje...
Knæ, fodhvilere, styrender, kåbesider, udstødninger, jakke, hjelm.... u name it :lmao:
:innocent: Nælz
-
Det er gået så godt med at få svar på sine spm. herinde, så derfor stiller jeg da lige lidt flere :D
Når vi nu skal ud at købe ind med den store pung her om en god måneds tid eller 2, så skal vi have erhvervet os en del ting: 1 stk SV650, tøj og handsker fra Frank Thomas, hjelm fra Shoei og støvler fra Dainese, samt et par støvler mere... Alt i alt en listepris på omkring 115.000 kr.
Er der nogen bud på en forhandler der kunne tænkes at give et ordentligt tilbud - gerne i hovedstadsområdet (medmindre der er rigtig mange penge at hente andre steder)?
God søndag, Lise
-
Der ER rigtigt mange penge at spare andetsteds.
Tag en tur til Hamburg - der ligger 7-8 MC/tøjforretninger lige indenfor gå-radius.
De 500-700 som turen koster ialt, kommer man NEMT til at spare i bl.a Louis Lagersalg.
-
Det er gået så godt med at få svar på sine spm. herinde, så derfor stiller jeg da lige lidt flere :D
Når vi nu skal ud at købe ind med den store pung her om en god måneds tid eller 2, så skal vi have erhvervet os en del ting: 1 stk SV650, tøj og handsker fra Frank Thomas, hjelm fra Shoei og støvler fra Dainese, samt et par støvler mere... Alt i alt en listepris på omkring 115.000 kr.
Er der nogen bud på en forhandler der kunne tænkes at give et ordentligt tilbud - gerne i hovedstadsområdet (medmindre der er rigtig mange penge at hente andre steder)?
God søndag, Lise
Nettet. der er det billigt, men problemet er at man ikke kan prøve det inden. Jeg ville ikke ligge mig fast på nogle bestemte mærker inden jeg havde prøvet det. Vælg det der sidder bedst, og det er ikke sikkert at det er Shoei og Frank Thomas.
Hjemmsider er der www.louis.de og www.heingericke-flensburg.de af de billige.
Hvorfor har I lige valgt Frank Thomas etc.?
-
De to nyligt overståede MC messer var et udemærket sted at prøve tøj fra forskellige mærker, gjorde jeg selv sidste år. Endte hos Aaagesen hvor jeg fik 10% (sølle) på et komplet sæt: hjelm, buks, jakke, støvler og handsker. Det burde være muligt at hente flere % men da det vist i StorKBH er kotyme IKKE at give rabat er det måske svært. I provensen og ude på Sjælland tror jeg det er nemmere. Ellers er der selvfølgelig nettet efter I har prøvet tøjet hos en forhandler. Man behøver jo ikke bruge flere timer af ekspedientes tid, når så man har fundet priserne på nettet kan man jo spørge i forretningen om de vil prøve at matche prisen. Vedr. rekl. føler jeg mig mere sikker ved en forh. og da jeg sidste år havde min lille søn og kone med ud og prøve tøj blev det den måske lidt dyre løsning.
BTW. vent ikke 2 mdr med at bestille cykel, det er min opfattelse at forhandlerne har MEGET travlt med at sælge nye cykler i år, var hos Enghave og mener han sagde 76 slutsedler siden nytår :thumbsup:
SørenG
-
Hej Gertsen
I forhold til Shoei er der ikke nogen mere specifik grund til at det er denne jeg har valgt. Frank Thomas kommer sig af at jeg har haft lånt et sæt af en anden pige, som jeg syntes var superfedt - samtdig er det nogle lækre pigemodeller og en meget rimelig pris i fht. fx. Rukka (syntes jeg). Støvlerne fra Dainese kommer sig af den fantastiske model Lady Star, som har ekstra 2,5 cm sål, hvorved jeg kan nå jorden...
-
Der ER rigtigt mange penge at spare andetsteds.
Tag en tur til Hamburg - der ligger 7-8 MC/tøjforretninger lige indenfor gå-radius.
De 500-700 som turen koster ialt, kommer man NEMT til at spare i bl.a Louis Lagersalg.
Jeg kan kun give Sajmon ret. Jeg smuttede til Hamburg sidste sommer og 1000 € fattigere havde jeg, IXS403 hjelm + sølv visir, textil jakke (IXS), bukser (FLM), kænguru skinds hansker (IXS), støvler (FLM) og sådan en beskyttelses jakke (LOUIS). Det er helt vildt så langt pengene rækker og de har et enormt udvalg ift. DK. Det er lækkert at kunne vælge mellem lidt andet end sort tøj. :thumbsup:
-
Jeg var på messen og prøvede en shark rsf-2 hjelm! Den sad bare perfekt på mig og lå på en pris af ca 2600,- Jeg fandt den på nettet, og alt i alt incl fragt fra england står den mig i ca 1200,-
Så der er bestemt rigtigt mange penge at spare. Så inden du køber, tag ud til Aagensen når de holder åbent hus. Og se hvad de har hos Enghave!Find str og priser, og derefter hvad det kan gøres for på nettet!
-
Hej Lise
Først og fremmest tillykke med valget af cykel, I bliver ikke skuffede. Mht brug af cyklen havde min kæreste og jeg samme udgangspunkt som jeg hører du beskriver I har. Der gik dog kun en uge inden hun blev nød til at have sin egen MC. Det er altså bare ikke godt nok at sidde bag på....
Jeg købte min hos Enghave sidste sommer og fik også en ok deal med tøjet/ekstraudstyr med i prisen.
Ellers er jeg stor tilhænger af internettet når der skal købes udstyr. Der er rigtig mange steder hvor der kan spares rigtig mange penge. Jeg sparede fx. ca. 50% på Arai hjelm i forhold til listeprisen i DK. Google og SVrider er din ven.
Alternativet til at tage til Tyskland er Sverige, hvor udvalget i Malmö er en anelse større end i Kbh, og her kan spares ca 20% pga. kursforskellen.
-
mht til pigetøj vil jeg anbefale at du tager et kig ud hos den MC bix der ligger i Kirstinehøj ude i kastrup på amager. Min kæreste var på udkig efter en fed jakke og endte da også op med en fed pigemodel ude hos aagesen... men da vi så kiggede ude i den ovenstående butik så vi til vores ærgelse at deres udvalg var en del større og federe.
Har selv købt min hjelm hos Enghave da jeg fik den med på slutseddelen. Resten købt hos Aagesen. De er meget sværre at få rabat ud fra, men god vejledning og rådgivning tæller også :)
-
Find størrelsen og prøv mærketøjet (Shoei, Dainese, Alpine Stars etc.) hos en forhandler og bestil så på nettet i udlandet - der kan nemt spares adskilige tusser - måske uretfærdigt mod den danske forhandler, men thats life.
God vind
-
Hej og velkommen til..
Tag turen til Hamburg!! Specielt hvis i kan finde nogen andre, så bilen er fyldt op, tjaaa så bliver benzin regningen ikke så dyr!!
Der er ganske rigtigt en masse butikker inden for gå afstand, specielt de store. Som louis og Hein-Gerricke, de har altså tit nogen fantastiske tilbud!! og der er pengene nemt hentet ind. En anden fordel er at de har et bredt udvalg, så der er masser af muligheder for at prøve sig frem for at finde de rigtige ting. Specielt når i kommer til hjelmene, det er ikke alle hjelme der passer til alle hoveder! Så min anbefaling er helt klart en tur derned!!
PS det er ikke Dainese der laver ladystøvlen, det er daytona. Majse nævner den også, og min kone giver den samme melding som hende. Den er desuden vandtæt modellen hedder Daytona Lady star gtx
Held og lykke med det.. Hilsen Lars
-
Find størrelsen og prøv mærketøjet (Shoei, Dainese, Alpine Stars etc.) hos en forhandler og bestil så på nettet i udlandet - der kan nemt spares adskilige tusser - måske uretfærdigt mod den danske forhandler, men thats life.
God vind
Dette er jo noget der rammer alle brancher og så den er jeg er i. Hvis ikke man vil erkende "truslen" fra nettet så skal man finde sig noget andet at give sig til.
SørenG
-
Præcis og hvis man ikke kan være med på prisen, så må man jo i stedet være der med service, hjælpsomhed m.m Her er der sku mange mc forhandlere som kunne lære noget! I alt fald her i KBS området, hvis du spør mig! Ikke at jeg er blevet dårligt behandlet, men der er sku heller ikke meget service på drengen når man sådan lige kigger forbi div forhandlere! Tror de har lidt for let ved at sælge cykler de sidste par år! Og nå de sælger en cykel er det jo nok de fleste der lige tager restenen af pakken med...
-
Hej Lars
Tak for tippet med støvlen... Det vidste jeg vist godt når jeg tænker mig om - den er købt og står i skabet og glæder sig til at blive luftet :D
Lise
-
Med fare for at komme til at lyde som jeres gamle mavesure onkel, vil jeg lige kommentere konkurrencen mellem nettet og forhandlerne. Indledningsvis vil jeg sige, at jeg selv har handlet en del udstyr og ikke mindst dæk på nettet. Men at gøre brug af forhandlernes tid og service ved afprøvning af tøj og hjelme, for derefter at bestille fra nettet, er vel ikke helt fair og ikke mindst konkurrenceforvridende. En kommentar som "de må vænne sig til truslen fra nettet" er da også helt iorden, hvis man accepterer, at der ER forskel på at være kunde hos en internetforhandler og en forhandler med udstillingskapacitet, personale og dyre lokaler i DK. Så jeg mener nu, at man skal gøre op med sig selv, om man vil betale lidt ekstra for den service forhandleren kan tilbyde, eller om man vil tage chance og sansynligvis spare en del ved at handle på nettet. Tænk på, at forhandleren jo også er motorcyklist, og en sådan vil vi jo helst ikke dolke i ryggen......
OK kald mig bare gammel og mavesur, men det lettede sgu at komme af med det, he he! :club:
-
Og så længe der ikke er noget ynk den dag, der ikke er en mc-forhandler indenfor 200km radius der forhandler tøj, fordi folk kun gider prøve tøjet i butikken - og IKKE handle dér... så er det en glimrende fremgangsmetode.