Når nu snakken er kommet over på andre modeller så er der jo også den nye gsx650f. Man får ufattelig meget motorcykel for de 95.000 kr. Det er jo reelt set en bandit, jeg mener hverken der er ændret på stel, geometri, afjedring, ABS eller noget. Det er alene kåben og en andet instrumenthus som adskiller bandit og gsx650f. Den eneste ulempe jeg ser i forhold til SVinet er vægten puha jeg syntes at 220 kg lyder af meget, jeg skulle ikke nyde noget. Men sådan er det med stålstel, det kan være cyklen føles lettere i virkeligheden, det må komme an på en test.
Der er flere som nævner vægten som et argument for at vælge 6½ mod en 1000'ere. Jeg har lige været inde og kigge og forskellen tør er 11 kg. Det tror jeg helt ærligt ikke man kan mærke når cyklerne hhv. vejer 175 og 186 kg. Mængden af olier osv. kan ikke være så forskellig fra de 2. Måske kan en 1000'ere føles tungere fordi den har styrdæmper som gør at man ikke lige kan dreje styret når cyklen holder stille, men når man først triller kan man jo ikke mærke den, ud over den stabilitet som den giver. Det skal vægten ikke have skyld for.
/Ole J.