Forfatter Emne: Ekspertise til nybegynder eftersøges: SV650 vs. SV1000 del 2  (Læst 9829 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

• Sandt SVin
Re: Ekspertise til nybegynder eftersøges: SV650 vs. SV1000 del 2
« Svar #15 Dato: Februar 14, 2008, 07:31:33 am »
Velkommen til Lise

Tjaa, det meste er vel blevet sagt  :undecided:
Og dog...... Det kan ikke siges nok, ABS er kommet for at blive  :D :D Selv Vallentino Rossi kan blive reddet af ABS.
Det er jo i paniksituationer at den redder ens røv.
Ved ligudkørsel er der ingen problemer med et låst forhjul, men bare ved minimal nedlægning kysser du asfalt på et nannosekund.
Og skal man ud og køre på bane kan man jo bare slå det fra  :D
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #16 Dato: Februar 14, 2008, 12:44:09 pm »
Når nu snakken er kommet over på andre modeller så er der jo også den nye gsx650f. Man får ufattelig meget motorcykel for de 95.000 kr. Det er jo reelt set en bandit, jeg mener hverken der er ændret på stel, geometri, afjedring, ABS eller noget. Det er alene kåben og en andet instrumenthus som adskiller bandit og gsx650f. Den eneste ulempe jeg ser i forhold til SVinet er vægten puha jeg syntes at 220 kg lyder af meget, jeg skulle ikke nyde noget. Men sådan er det med stålstel, det kan være cyklen føles lettere i virkeligheden, det må komme an på en test.

Der er flere som nævner vægten som et argument for at vælge 6½ mod en 1000'ere. Jeg har lige været inde og kigge og forskellen tør er 11 kg. Det tror jeg helt ærligt ikke man kan mærke når cyklerne hhv. vejer 175 og 186 kg. Mængden af olier osv. kan ikke være så forskellig fra de 2. Måske kan en 1000'ere føles tungere fordi den har styrdæmper som gør at man ikke lige kan dreje styret når cyklen holder stille, men når man først triller kan man jo ikke mærke den, ud over den stabilitet som den giver. Det skal vægten ikke have skyld for.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

LB

• Gæst
« Svar #17 Dato: Februar 14, 2008, 01:11:43 pm »
Mange tak for de seriøse respons I alle har givet... Jeg tror vi er nået frem til at afgørelse, så den hjmelige idyl kan bevares...

"Jeg ville nok savne 1000'rens trækkraft, HVIS jeg havde kørt på en".
[/quote]

Med henblik på ovenstående citat (som jeg nok ikke har fået lavet rigtigt), så har vi at hensyn til økonomien og sikkerheden valgt at købe en spritny 650 i sort med et frækt rødt sæde..... Så pas på i de Københavnske gader fra april måned....

Lise

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #18 Dato: Februar 15, 2008, 09:10:17 am »
Synes da lige jeg vil reklamerer lidt for tirsdagen-turen som kører det meste af sæsonen  :wink:
Den starter som regel fra Bagsværd. :)
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

ANDERSHP

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Februar 15, 2008, 09:22:14 am »
Kunne vi ikke lige høre lidt mere om den tirsdagstur? 8)
Drengerøve har ingen alder!!

Trevize

• Roadracer
  • bike: SV650SK6
« Svar #20 Dato: Februar 15, 2008, 09:57:22 am »
Tirsdagsturen kører i sæsonen og bliver om regel annonceret under træf/ture. Direkte link er her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?board=20.0
Nogen gange køres der en tur fra Bagsværd og andre gange fra Q8 tanken i Mårløv. Andre gange vælges man bare at mødes ved enden på langelinie. Det er ganske hyggeligt :)
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

LB

• Gæst
« Svar #21 Dato: Februar 15, 2008, 10:09:53 am »
Det lyder hyggeligt - det vil vi helt sikkert benytte os af.... Min kæreste er vildt fascineret af det her MC-klub miljø  :D (der burde være en smiley med en MC-hjelm)

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #22 Dato: Februar 15, 2008, 10:55:11 am »
Iiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhh!!!!!!!!1 Du SKULLE lige nævne vores faste ritual!!!!!!11111 Nu savner jeg sommeren endnu mere...  :club:

Tirsdagstur...  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #23 Dato: Februar 15, 2008, 10:59:06 am »
Synes da lige jeg vil reklamerer lidt for tirsdagen-turen som kører det meste af sæsonen  :wink:
Den starter som regel fra Bagsværd. :)

Yay, tirsdagstur!!!!

Jeg er for det meste på sofa-holdet sammen med SVea der bare mødes med folk i Bagsværd og triller en omvej ud til Langelinie og drikker cacao  :wink: Jannik har ved flere lejligheder været flag-bærer for dem som skraber knæ på de små snoede veje...

Der er altid noget for en hver smag og et hvert niveau  8)

Glæææder mig til at se jer igen!!! Er snart ved at få røde knopper af at trippe rastløst rundt om SVinet nede i parkeringskælderen!!!  :dead:

/Jakob
Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Bo

• Sandt SVin
  • DFM
« Svar #24 Dato: Februar 15, 2008, 11:09:51 am »
Ja for satan... Bliver også helt kulret når jeg sidder her og kigger ud på det gode vejr og tænker på tirsdagsture  :?

Så bliv dog sommer for "#¤$€£$ !!!

:D

/bo
MC-løs :-/

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #25 Dato: Februar 15, 2008, 11:31:40 am »
Har du været ude i dag! Det ser folt ud ja, men fy for F.... hvor er det koldt! Sidder lidt uden for Hobro (Kielstrup) kørte herover i går i det fineste vejr, og sad hele vejen og drømte om at sidde på cyklen.... :afro:
kilosvin med div udstyr...

amagerdk

• Sandt SVin
    • www.amagerdemons.dk
« Svar #26 Dato: Februar 16, 2008, 01:50:35 am »
Hej Lise

Velkommen til :) Tillykke med jeres valg af cykel, i vil ikke blive skuffet!  8)

Jeg stod selv sidste år som førstegangskøber og valgte en 650s sprit ny og den har opfyldt alle mine behov. Har selv en kæreste som er meget glad for at sidde bagpå, og jeg føler på ingen måde at jeg mangler noget der heller. Som du selv pointerer, så kan man ikke savne noget man ikke har prøvet, og når nu 650eren er "nok", så kan man jo vente med at opgraderer om nogle år som de mange kloge hoveder herinde også skriver :)

Vi ses på linien forhåbentlig :)

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #27 Dato: Februar 17, 2008, 08:50:30 am »

Yay, tirsdagstur!!!!

Jeg er for det meste på sofa-holdet sammen med SVea der bare mødes med folk i Bagsværd og triller en omvej ud til Langelinie og drikker cacao  :wink: Jannik har ved flere lejligheder været flag-bærer for dem som skraber knæ på de små snoede veje...

Der er altid noget for en hver smag og et hvert niveau  8)

Glæææder mig til at se jer igen!!! Er snart ved at få røde knopper af at trippe rastløst rundt om SVinet nede i parkeringskælderen!!!  :dead:

/Jakob

Ja nu er "svinet" jo bygget til sving og ikke til ligeudkørsel i byen og ud til linien.  :blink: (Ok en sjælden gang er nu rigtigt hyggeligt, og så går det jo af snoede veje hjem derfra. :twisted:)
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #28 Dato: Februar 17, 2008, 09:42:11 am »
Jannik har ved flere lejligheder været flag-bærer for dem som skraber knæ på de små snoede veje...

Knæ, fodhvilere, styrender, kåbesider, udstødninger, jakke, hjelm.... u name it  :lmao:

:innocent: Nælz
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

LB

• Gæst
« Svar #29 Dato: Februar 17, 2008, 07:05:53 pm »
Det er gået så godt med at få svar på sine spm. herinde, så derfor stiller jeg da lige lidt flere  :D

Når vi nu skal ud at købe ind med den store pung her om en god måneds tid eller 2, så skal vi have erhvervet os en del ting: 1 stk SV650, tøj og handsker fra Frank Thomas, hjelm fra Shoei og støvler fra Dainese, samt et par støvler mere... Alt i alt en listepris på omkring 115.000 kr.

Er der nogen bud på en forhandler der kunne tænkes at give et ordentligt tilbud - gerne i hovedstadsområdet (medmindre der er rigtig mange penge at hente andre steder)?

God søndag, Lise