SVRider.dk Forum

Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: bdamkjaer efter Februar 20, 2008, 06:34:10 pm

Titel: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: bdamkjaer efter Februar 20, 2008, 06:34:10 pm
Hej

Har lige fået det nye nummer af Bike i hånden, der er på side 70 en brugt test af SV1000S. Der er kun roser!!! :mrgreen:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Kondi efter Februar 20, 2008, 06:38:10 pm
Mærkeligt - for det er jo i virkeligheden en sand lortecykel...  :blink:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: roadpilot efter Februar 20, 2008, 06:57:57 pm
Hmmm... da ikke rent lort! så vidt jeg ved er det da kun S'et er er den store fejl ved den cykel :innocent:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: norton efter Februar 20, 2008, 07:06:25 pm
Jeg kunne godt tænke mig at læse det indslag. Er det muligt at du kan skanne den side det står på og lægge den her ind. Mvh Norton :)
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Kondi efter Februar 20, 2008, 07:13:09 pm
Køb magasinet - der er masser af andre spændende artikler! Siger jeg, som ikke har modtaget mit endnu!! rrrrr  :club:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Ole Jensen efter Februar 20, 2008, 10:20:48 pm
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe  :huh:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Olfert efter Februar 20, 2008, 10:41:11 pm
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe  :huh:
Den studsede jeg også lidt over :? Han må være stiv eller noget.......  :mrgreen:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Luske efter Februar 20, 2008, 10:52:12 pm
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe  :huh:

der er noget "back torque limiter" på koblingen, har været omdiskuteret før her på forum.. fuldblods slipper kobling var det ikke..

prøv at søg, det må være til at finde
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Kilosfau efter Februar 20, 2008, 10:52:54 pm
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe  :huh:

Den har ikke en rigtig slipper kobling, den har en kobling som vha vacum fra motoren slipper lidt når der motorbremses kraftigt... Det tager lige toppen af muligheden for at skride ud pga forkert gear eller lign.
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: blz efter Februar 21, 2008, 10:18:35 am
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe  :huh:
har blokeret baghjulet nok gange til at være sikker på den ikke har... stadig nybegynder...  :mrgreen:

det er det nyeste blad ik? skal lige forbi kiosken på vej hjem
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Ole Jensen efter Februar 21, 2008, 10:55:50 am
Jeg ved ikke hvad den har, men jeg elsker at smide koblingen lidt hårdt ved nedgearing for det giver sådan en dejlig prutte lyd i mine dobbelte Akrapovic. Jeg ved godt brugsanvisninger siger det er fyfy, men lyden uha den kan jeg altså godt lide. Jeg har ikke lige bemærket så mit hjul blokerede, så lidt virker vacum systemet da, perfekt kompromis.  :hand:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Michael N efter Februar 21, 2008, 02:40:54 pm
Jeg mener kun det er K7 der har "slipper" kobling, men som der har været skrevet så er det ikke en ægte slipper kopling

Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: skurkenfradallas efter Februar 21, 2008, 02:47:52 pm
TAK FOR PDF!!!!  :thumbsup:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Kilosfau efter Februar 21, 2008, 04:24:11 pm
Jeg mener kun det er K7 der har "slipper" kobling, men som der har været skrevet så er det ikke en ægte slipper kopling

Alle SV1000, uanset årgang, har back torgue limiter system...

Hvad angår SV650 så ved jeg det ikke.
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Ritzau efter Februar 21, 2008, 04:52:16 pm
Personligt vil jeg gerne lige indskyde at i bare skal skifte til fuldsyntetisk olie så får den helt automatisk sådant en slags semislipperkobling, både ved acceleration og ved nedbremsning!
Det har samtidig den kæmpe fordel at man ikke så let får bøder da det ikke er til at drive svinet over 80 90 kmt! selvom den spinner løs med 11.000 rpm i 6 gear!
Det er jo også sjovt at lære at skille og udskifte sin kobling ad bagefter!
Rigtig god fornøjelse med projektet!
 8)
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Henning_F efter Februar 21, 2008, 11:46:39 pm
Problemet ved SV1000S er at man bliver vænnet til en sportslig V2'er og så er næste logiske skridt vel noget i retning af Ducati...  :mrgreen:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: roadpilot efter Februar 22, 2008, 01:07:58 am
Hva ritzau! er det erfaringen som taler der eller...?  :innocent:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Ritzau efter Februar 22, 2008, 09:52:09 am
Jo!
Og kan ikke anbefales!
Det er ikke altid at den der smør godt kør godt!
 8)
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Kondi efter Februar 22, 2008, 10:04:51 am
"Den kan både bruges til lidt inspireret bøllekørsel og komfortabel svingballet."  :innocent:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Olfert efter Februar 22, 2008, 11:23:33 am
Alle SV1000, uanset årgang, har back torgue limiter system...

Hvad angår SV650 så ved jeg det ikke.
650'eren har det ikke........... fandt jeg ud af på vej ud på langsiden på Knutstorp, da en opgearing blev til nedgearing :shock: :shock: :lol:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: teamupsidedown efter Februar 22, 2008, 12:56:43 pm
Problemet ved SV1000S er at man bliver vænnet til en sportslig V2'er og så er næste logiske skridt vel noget i retning af Ducati...  :mrgreen:
Naa - ville det ikke være et skridt i den forkerte retning :lol:, hvis det er fordi man savner skramle lyden fra ventiler og kobling på Ducati'en kan man da evt. bare løsne ventilerne lidt på SV1000'en  :twisted:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: LSJ efter Februar 22, 2008, 04:39:40 pm
Tusinde tak for linket!!!  :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Og til dem der ved ned i kiosken for at hente bladet, tja det seneste blad jeg har (2008/02) der står at det nye (2008/03) udkommer 28/2
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: SA efter Februar 22, 2008, 06:51:38 pm
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe  :huh:

Den har ikke en rigtig slipper kobling, den har en kobling som vha vacum fra motoren slipper lidt når der motorbremses kraftigt... Det tager lige toppen af muligheden for at skride ud pga forkert gear eller lign.

Nope! Det er vist Aprilia, der kører med en vacuum-assisteret kobling på deres Mille (og Tuono). SV'en har ikke denne funktion. Jeg har flere steder læst, at koblingen skulle være hentet direkte over fra TL-modellerne, bortset selvfølgelig fra den hydrauliske aktivering, og derfor også have en slags slipper-effekt. Har som I andre også prøvet at kaste koblingen, og synes nu ikke det virker som om den slipper specielt meget, men har jo heller ikke noget sammenligningsgrundlag. Desuden er det vist også mest en gimmik der som radial-calipere og andet gejl, mest virker foran ishuset. Til friskt landevejskørsel og en tur på Knutten i ny og næ, er der vist ingen almindekige chauffører, der savner det....! Og et kig på Euro-sport's GP udsendelser, afslører da også at selveste Hr Rossi såmænd bruger koblingsgrebet til at dosere motorbremsen i indgangen til kurverne. Hvis han ka', så ka' vi sgu da også.....          :hand:
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: roadpilot efter Februar 23, 2008, 02:04:40 pm
Sku de ikke snart få Ham Rossi over på en V2! Jeg synes det vill klæde ham.... Det der jumehaa det klæder ham sku da ikke! Mon de har lavet en maskine der kan følge med i år!
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: SA efter Februar 24, 2008, 02:00:59 pm
He he der skal vist laves lidt om i reglementet, hvis en v2'er skal kunne følge med i MotoGp. Men personligt glæder jeg mig for vildt til Gp-sæsonen starter her først i marts. Ku' være lidt sjovt, hvis ham Stoner kunne få lidt modstand! Sorry for at springe lidt fra oprindeligt emne.....
Titel: Re: SV1000 roses i BIKE 3/2008
Indlæg af: Kilosfau efter Februar 24, 2008, 07:31:01 pm
Jeg ved godt at wikipedia ikke er 100% altid men here goes:

Power-assist clutch amplifies torque for positive clutch engagement and acts as a back-torque limiter for smooth downshifts.


Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_TL1000S

Dvs det tyder på at det ikke er vakuum styret men hydraulisk.