SVRider.dk Forum
Forumliv => Lidt af hvert => Emne startet af: bdamkjaer efter Februar 20, 2008, 06:34:10 pm
-
Hej
Har lige fået det nye nummer af Bike i hånden, der er på side 70 en brugt test af SV1000S. Der er kun roser!!! :mrgreen:
-
Mærkeligt - for det er jo i virkeligheden en sand lortecykel... :blink:
-
Hmmm... da ikke rent lort! så vidt jeg ved er det da kun S'et er er den store fejl ved den cykel :innocent:
-
Jeg kunne godt tænke mig at læse det indslag. Er det muligt at du kan skanne den side det står på og lægge den her ind. Mvh Norton :)
-
Køb magasinet - der er masser af andre spændende artikler! Siger jeg, som ikke har modtaget mit endnu!! rrrrr :club:
-
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe :huh:
-
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe :huh:
Den studsede jeg også lidt over :? Han må være stiv eller noget....... :mrgreen:
-
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe :huh:
der er noget "back torque limiter" på koblingen, har været omdiskuteret før her på forum.. fuldblods slipper kobling var det ikke..
prøv at søg, det må være til at finde
-
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe :huh:
Den har ikke en rigtig slipper kobling, den har en kobling som vha vacum fra motoren slipper lidt når der motorbremses kraftigt... Det tager lige toppen af muligheden for at skride ud pga forkert gear eller lign.
-
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe :huh:
har blokeret baghjulet nok gange til at være sikker på den ikke har... stadig nybegynder... :mrgreen:
det er det nyeste blad ik? skal lige forbi kiosken på vej hjem
-
Jeg ved ikke hvad den har, men jeg elsker at smide koblingen lidt hårdt ved nedgearing for det giver sådan en dejlig prutte lyd i mine dobbelte Akrapovic. Jeg ved godt brugsanvisninger siger det er fyfy, men lyden uha den kan jeg altså godt lide. Jeg har ikke lige bemærket så mit hjul blokerede, så lidt virker vacum systemet da, perfekt kompromis. :hand:
-
Jeg mener kun det er K7 der har "slipper" kobling, men som der har været skrevet så er det ikke en ægte slipper kopling
-
TAK FOR PDF!!!! :thumbsup:
-
Jeg mener kun det er K7 der har "slipper" kobling, men som der har været skrevet så er det ikke en ægte slipper kopling
Alle SV1000, uanset årgang, har back torgue limiter system...
Hvad angår SV650 så ved jeg det ikke.
-
Personligt vil jeg gerne lige indskyde at i bare skal skifte til fuldsyntetisk olie så får den helt automatisk sådant en slags semislipperkobling, både ved acceleration og ved nedbremsning!
Det har samtidig den kæmpe fordel at man ikke så let får bøder da det ikke er til at drive svinet over 80 90 kmt! selvom den spinner løs med 11.000 rpm i 6 gear!
Det er jo også sjovt at lære at skille og udskifte sin kobling ad bagefter!
Rigtig god fornøjelse med projektet!
8)
-
Problemet ved SV1000S er at man bliver vænnet til en sportslig V2'er og så er næste logiske skridt vel noget i retning af Ducati... :mrgreen:
-
Hva ritzau! er det erfaringen som taler der eller...? :innocent:
-
Jo!
Og kan ikke anbefales!
Det er ikke altid at den der smør godt kør godt!
8)
-
"Den kan både bruges til lidt inspireret bøllekørsel og komfortabel svingballet." :innocent:
-
Alle SV1000, uanset årgang, har back torgue limiter system...
Hvad angår SV650 så ved jeg det ikke.
650'eren har det ikke........... fandt jeg ud af på vej ud på langsiden på Knutstorp, da en opgearing blev til nedgearing :shock: :shock: :lol:
-
Problemet ved SV1000S er at man bliver vænnet til en sportslig V2'er og så er næste logiske skridt vel noget i retning af Ducati... :mrgreen:
Naa - ville det ikke være et skridt i den forkerte retning :lol:, hvis det er fordi man savner skramle lyden fra ventiler og kobling på Ducati'en kan man da evt. bare løsne ventilerne lidt på SV1000'en :twisted:
-
Tusinde tak for linket!!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Og til dem der ved ned i kiosken for at hente bladet, tja det seneste blad jeg har (2008/02) der står at det nye (2008/03) udkommer 28/2
-
de skriver den har slipper-kobling - ka det passe :huh:
Den har ikke en rigtig slipper kobling, den har en kobling som vha vacum fra motoren slipper lidt når der motorbremses kraftigt... Det tager lige toppen af muligheden for at skride ud pga forkert gear eller lign.
Nope! Det er vist Aprilia, der kører med en vacuum-assisteret kobling på deres Mille (og Tuono). SV'en har ikke denne funktion. Jeg har flere steder læst, at koblingen skulle være hentet direkte over fra TL-modellerne, bortset selvfølgelig fra den hydrauliske aktivering, og derfor også have en slags slipper-effekt. Har som I andre også prøvet at kaste koblingen, og synes nu ikke det virker som om den slipper specielt meget, men har jo heller ikke noget sammenligningsgrundlag. Desuden er det vist også mest en gimmik der som radial-calipere og andet gejl, mest virker foran ishuset. Til friskt landevejskørsel og en tur på Knutten i ny og næ, er der vist ingen almindekige chauffører, der savner det....! Og et kig på Euro-sport's GP udsendelser, afslører da også at selveste Hr Rossi såmænd bruger koblingsgrebet til at dosere motorbremsen i indgangen til kurverne. Hvis han ka', så ka' vi sgu da også..... :hand:
-
Sku de ikke snart få Ham Rossi over på en V2! Jeg synes det vill klæde ham.... Det der jumehaa det klæder ham sku da ikke! Mon de har lavet en maskine der kan følge med i år!
-
He he der skal vist laves lidt om i reglementet, hvis en v2'er skal kunne følge med i MotoGp. Men personligt glæder jeg mig for vildt til Gp-sæsonen starter her først i marts. Ku' være lidt sjovt, hvis ham Stoner kunne få lidt modstand! Sorry for at springe lidt fra oprindeligt emne.....
-
Jeg ved godt at wikipedia ikke er 100% altid men here goes:
Power-assist clutch amplifies torque for positive clutch engagement and acts as a back-torque limiter for smooth downshifts.
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Suzuki_TL1000S
Dvs det tyder på at det ikke er vakuum styret men hydraulisk.